IndyCar čempionāta rīkotāji ir atbrīvojuši no līgumsaistībām motoru piegādātājus “Lotus”. Tonijam Stjuartam piedāvāta iespēja startēt “Indy 500”. Oriols Servija paliek “Panther DDR” komandā.
“Lotus” aiziet no čempionāta
Oficiālajā paziņojumā tiek uzsvērts, ka “Lotus” šādu lēmumu pieņēmuši savu biznesa interešu vārdā un lūguši IndyCar vadību lauzt līgumu par motoru piegādi komandām. Britu kompānija ienāca čempionātā tikai šogad, sākotnēji kļūstot par dzinēju piegādātājiem piecām komandām. Galu galā tie izrādījās konkurēt nespējīgi un visas sezonas laikā labākais sasniegtais rezultāts izrādījās Sebastiana Burdē devītā vieta Alabamā. Sezonas izskaņā ar šiem dzinējiem startēja vairs tikai “HVM Racing” komanda, kurai “Lotus” rūpnīca šogad bija sadarbības partneris arī citās jomās.
NASCAR zvaigzne startēs “Indy 500”?
Spēcīgā “Penske” komanda, kas šogad pirmo reizi ieguva “Sprint Cup Series” titulu, atklāti piedāvājusi NASCAR zvaigznei Tonijam Stjuartam piedalīties 2013. gada “Indy 500” sacīkstēs. Stjuarts uzvarēja NASCAR prestižākajā čempionātā pērn, kas viņam bija jau trešais tituls, bet šogad ar trīs uzvarām tika ieņemta desmitā vieta. Taču IndyCar sacīkstes Stjuartam nav svešas, jo viņš piedalījās čempionātā no 1996. līdz 1998. gadam, izcīnot arī vairākas uzvaras. Indianapolisā viņš braucis piecreiz, trīs gadījumos iekļūstot pirmajā desmitniekā. 41 gadu vecais Stjuarts atbildi Rodžeram Penskem pagaidām vēl nav devis.
Servija paliek IndyCar čempionātā
Veterāns Oriols Servija pagarinājis līgumu ar “Panther DDR” komandu un būs redzams IndyCar čempionātā arī nākošgad. 2011. gadā Servija ieguva augsto ceturto vietu, bet šogad viņam tā neveicās, jo sezonas pirmajā daļā tika startēts ar vājajiem “Lotus” motoriem. Labākie rezultāti bija ceturtās vietas Indianapolisā un Milvokī, bet gala iznākumā tikai 13. pozīcija kopvērtējumā. Spānis, kurš agrāk ilgus gadus braucis ChampCar čempionātā un 2005. gadā pat kļuvis par vicečempionu, IndyCar seriālā aizvadījis jau 55 sacīkstes, taču vēl nav spējis uzvarēt. Nākamajā gadā viņš to noteikti vēlas mainīt.
Cerams, ka Tonijam Stjuartam pietiks veselā saprāta nebraukt Indy 500. Pat ar Penske sagatavotu mašīnu viņam nav nekādu izredžu. Turklāt nav ko uzplēst vecās brūces – diemžēl Stjuartam kā Indiānas štata pārstāvim savā laikā tā arī neizdevās iegūt kāroto trofeju. To, cik liela bijusi šī vēlme, varēja redzēt, kad viņš pirmajā reizē vinnēja NASCAR Brickyard 400 – tika pompozi pasniegts, ka Stjuarts beidzot iekarojis Indianapolisu. Lai gan jebkuram ir skaidrs, ka NASCAR posms šajā trasē ir tukša skaņa salīdzinot ar Indy 500. Tāpēc loģiskāk būtu, ja Stjuarts paliktu kā divkārtējs uzvarētājs Indianapolisas ovālā, nevis kā veterāns, kurš izmisīgi centies vinnēt pasaules leģendārāko gonku, bet tā arī sapni nav piepildījis…
Laikam nepiekrītu – lai tik Tonijs mēģina, jo vienmēr interesanti, kad parādās jaunas/vecas sejas no citām sērijām. Nedomāju, ka arī viņa akcijas neveiksmes gadījumā varētu kristies. Manās acīs noteikti nē.
Bet Lotus gan nokaitināja – palaida pie mārketinga kuģa stūres pamuļķi un tas sabāza ‘zaļos’ visos čempionātos, kurus mācēja izrunāt. Tagad lielākā daļā ir jāaiziet ar kaunu un IndyCar vēl arī citiem dzīvi izčakarēja – gan komandām, kurām dzinējus piegādāja, gan Sebastianam Burdē, kurš izskatījās kā vārgulis.
Tonijam nekas sliks nenotiks no šī pasākuma, piedos tik intrigu, bet kas attiecas uz Lotus, tad dēļ tā pasistā Bahara viņiem vēl ne-viens-vien kauns būs jāpiedzīvo. un ne tikai kauns vien-arī miljardi zaudējumu, jo viņa ‘viedās’ vadības laikā Lotus saplānoja un prototipēja arī veselu plejādi ielas mašīnu kuras diezvai reiz tiks ražotas
p.s. vienu gan es nesaprotu – kā tādi puskoka lēcēji kā Bahars skaitās kā visizcilākie menedžeri un vispār tiek pie šprices, bet tādi sakarīgi džeki kā es un Tu/Jūs ne
Tonijs jau ir atteicies no tās “zaķejas” 😉 A Simona (attēlā) iespējam dēļ pazorņika, ko nācās piedzīvot dēļ Lotus vārgulības, nākamgad brauks ar Toniju Kanaānu kopā KV Racing (tas gan daļēji tādēļ, ka aiz muguras ir “kodolsponsori” Entergy Nucleair)