Kevins Magnusens un Estebans Okons saņēmuši diskvalifikāciju no Amerikas Grand Prix izcīņas par pārkāpumiem pieļaujamajā degvielas patēriņā.
Okons un Magnusens sacīkstes noslēdza attiecīgi astotajā un devītajā pozīcijā, taču abi braucēji pieļāvuši pārkāpumus degvielas sistēmas padevē, līdz ar to šķīrušies no sava rezultāta.
Kevins Magnusens pārtērējis sacīkstēm pieejamos 105 kg degvielas, kamēr Estebana Okona mašīnai pirmajā aplī konstatēta pārlieku strauja degvielas plūsma, pārsniedzot noteikumos pieļaujamo 100 kg/h robežu.
Jāpiemin, ka šī ir jau otrā reize šosezon, kad kāds no “Haas” komandas braucējiem saņem diskvalifikāciju. Itālijā Grožāna mašīnai tika konstatēta noteikumiem neatbilstoša formulas grīda, par ko viņam tik atņemta septītā vieta. “Haas” komanda iesniedza apelāciju, kas vēl nav izskatīta.
Šāda situācijas attīstība pavērusi iespēju punktus gūt Brendonam Hārtlijam un Markusam Ēriksonam. Devītā vieta ir Hārtlija F1 karjeras labākais sasniegums, kamēr Markuss Ēriksons guva punktu, pateicoties tobrīd šķietami nenozīmīgas cīņas rezultātā, pasargājot savu pozīciju no “McLaren” braucēja Stofela Vandūrna uzbrukumiem.
Problēmas piemeklējušas arī otru “Haas” braucēju Romēnu Grožānu. Ar Francijas autosporta federācijas licenci startējošais Grožāns pirmajā aplī izsita “Sauber” braucēju Šarlu Leklerku, liedzot jaunajam talantam cīnīties par punktiem. Sacīkšu tiesneši nolēmuši Grožānam piešķirt trīs starta pozīciju sodu, kā arī divus soda punktus.
Jāpiebilst, ka Grožāns pēdējo 12 mēnešu laikā iekrājis jau 10 soda punktus. Pārkāpumi pirms šonedēļ gaidāmā Meksikas posma var rezultēties Grožāna diskvalifikācijā vēl pirms sacīkšu starta. Jāpiemin, ka vienu no saviem soda punktiem Grožāns pazaudēs jau pēc Meksikas posma. Ja ‘maģiskais’ 12 punktu slieksnis tomēr tiek sasniegts, komandai būs iespēja aizstāt Grožānu ar kādu citu braucēju.