Lai gan līdz Formula 1 čempionāta 2018. gada sezonas noslēgumam palikuši vēl divi posmi, titula īpašnieks jau zināms. Vairākkārt izcilu braucēju paveiktais darbs laicīgi netiek pietiekami novērtēts. Allaž būs kritiķi, kas norādīs, ka visa panākumu atslēga ir ātra formula. Hamiltonam šogad tika nodrošināts pietiekami konkurētspējīgs spēkrats, tomēr ceļš pretim panākumam “Mercedes” komandai bija ievērojami sarežģītāks kā iepriekšējos gados.

“Mercedes” komandā ir skaidrs – ‘Laimīgs Hamiltons ir ātrs Hamiltons’. Komanda necenšas viņu pārlieku ierobežot aktivitātēs ārpus F1 čempionāta, kā tas nereti redzams citās vienībās ar vadošajiem braucējiem. Tikmēr pašam Hamiltonam izdevies izveidot vidi, kas palīdz viņam izvairīties no apkārt valdošās negativitātes.

Par vienu no spilgtākajiem piemēriem kļuva pagājušā gada Ungārijas GP izcīņa. Sacīkšu otrajā pusē Valteri Botasam tika palūgts atdot pozīciju, lai abi “Mercedes” braucēji nekavētu viens otra cīņu. Pēdējā aplī Luiss Hamiltons pieņēma lēmumu atdot pozīciju Botasam, neraugoties uz to, ka kopvērtējumā atradās iedzinējos pret “Ferrari” zvaigzni Sebastianu Fetelu.

Komandu pavēles allaž rada spēles ar uguni, tomēr šis lēmums, ko tolaik daudzi uzskatīja par pārdrošu, ir atmaksājies – pērn Hamiltons kļuva par čempionu un saglabāja lieliskas attiecības ar savu komandas biedru Valteri Botasu, kurš šogad visai ātri pieņēma savu otrā pilota lomu un īpaši nepretojās komandas norādījumiem sezonas otrajā pusē.

Otra lielā sfēra, kur Hamiltonam šogad izdevās gūt virsroku ir problēmu radīto seku mazināšana. Var jau teikt, ka titulu izšķīra Fetela sagriešanās un kontakti ar konkurentiem, tomēr arī Hamiltons vairākkārt nonāca līdzīgā situācijā.

Bahreinā pēc sadursmes ar Maksu Verstapenu Luiss atkopās, vienā taisnē apdzenot pat trīs formulas, un kāpa uz pjedestāla. Savu skatītāju priekšā Silverstounā jau startā Hamiltons sadūrās ar Kimi Raikonenu. Somu braucējs tika atzīts par vainīgu, bet Luiss atspēlējās un izcīnīja otro vietu. Ar otru sarkani krāsoto mašīnu, ko vadīja Fetels, tika piedzīvots kontakts Itālijā. Arī šoreiz Hamiltons iztika bez sodiem, kas ļāva sacīkšu izskaņā apsteigt Kimi Raikonenu un triumfēt “Ferrari” teritorijā.

Paralēli tam, nācās saskarties ar citām problēmām – Austrālijā Fetels uzvarēja, pateicoties viņam veiksmīgā brīdī trasē izsūtītai virtuālajai drošības mašīnai, Ķīnā Hamiltona mašīnai tika mainīta pārnesumkārba un sacīkstes bija jāuzsāk no devītās vietas, Austrijā degvielas padeves sistēmas problēmas lika izstāties, kamēr Vācijā uzvara tika izcīnīta no 14. pozīcijas pēc hidraulikas defekta kvalifikācijā.

Sausais atlikums – Luiss Hamiltons un Sebastians Fetels šosezon veikuši vairāk apļu par visiem pārējiem braucējiem. Abi izstājušies tikai vienu reizi – Fetels pēc paša kļūdas, kas laupīja uzvaru savā mājas posmā un sniedza iespēju Hamiltonam uz boksu apmeklējuma rēķina iegūt vairākas nozīmīgas pozīcijas, bet Hamiltona problēmas bija tehnisks defekts, kas piemeklēja arī otru “Mercedes” mašīnu.

Jāpiemin, ka jau pirms diviem gadiem Martins Brandls norādīja, ka dzirksts Fetela acīs ir izzudusi, prognozējot, ka vācietis tuvāko gadu laikā liks punktu savai karjerai. Tobrīd “Ferrari” komanda bija ievērojamā bedrē, tomēr, gadiem ejot, Seba pārākums pār 39 gadus veco komandas biedru Raikonenu nav audzis. Arī trīskārtējais čempions Džekijs Stjuarts pēc Meksikas GP ir līdzīgās domās: “Uzskatu, ka Sebastiana karjeras pīķis jau ir aiz muguras, kamēr Luiss uz to vēl tikai tiecas.

Abu titulēto braucēju rādītāji kvalifikācijā ir bijuši identiski – vidējā vieta kvalifikācijās: 2.63, vidējā starta pozīcija – 2.89. “Ferrari” ir noķēruši “Mercedes” arī viena apļa ātrumā, tomēr tieši Fetels un Raikonens ir divi braucēji, kuri šogad visu posmu pirmajos apļos zaudējuši visvairāk pozīciju.

Kopumā jāteic, ka sezonas garumā nevienai no abām komandām nebija nospiedošs ātruma pārsvars, tādēļ fakts, ka Hamiltons titulu nodrošinājis divus posmus pirms finiša (un cik tur trūka, lai to paveiktu jau Ostinā), apliecina, ka brits aizvadījis teju perfektu sezonu. Hamiltona salīdzinājumi ar Šūmaheru nav pārspīlēti…