Pēc pagājušā F1 posma Itālijā viedoklis par notikušo bija ikvienam. Citi novēla vainu uz Hamiltonu, citi uz Verstapenu, bet vienaldzīgo nebija. Divu čempionāta līderu sadursme sakarsējusi cīņu par titulu līdz baltkvēlei. Krievijas GP F1 vadošos braucējus gaida pavisam citādi izaicinājumi kā Moncā, taču, iespējams, tikpat aizraujoši.

Vēsturiski Soču trase nav bijusi notikumiem bagātākā. Apdzīšanu skaits ir samērā neliels, kas daļēji skaidrojams ar to, ka riepas nedilst, līdz ar to atšķirības apļu laikos nav tik ievērojamas. Šoreiz viss būs mazliet citādāk! Ielūkosimies galvenājās intrigās pirms F1 Krievijas GP.

Makss uz lāpstiņām

Pēc sadursmes ar Luisu Hamiltonu Itālijā, tiesneši atzina Maksu Verstapenu par vainīgu, piespriežot “Red Bull” braucējam trīs starta pozīciju sodu. Ja vidus ešalonā tas nešķistu kritiski, tad Maksa gadījumā tas gandrīz garantē startēšanu aiz Hamiltona, varbūt pat vienu vai divas rindas tālāk. “Mercedes” braucējs tā rezultātā kļuvis par galveno favorītu uz uzvaru.

“F1LV

“Mercedes” arsenālā joprojām ir vēl viens ierocis – Valteri Botass, kurš Soču trasē 2017. gadā izcīnīja savu pirmo uzvaru un kopš tās reizes regulāri sevi pierādījis kā ļoti ātru braucēju tieši Krievijā. Arī gūtais pjedestāls, startējot no beigām, nenāks par ļaunu pašapziņas celšanai.

Verstapens jau tā kļuvis par situācijas upuri. Nav noslēpums, ka kādā brīdī viņam nāksies izmantot arī ceturto dzinēju, par ko pienākas sods – starts no pēdējās pozīcijas. “Mercedes” tempa ziņā Sočos allaž bijuši spēcīgi. Ja kvalifikācijā “Red Bull” tiek pieveikti, Kristiana Hornera vadītā komanda var pieņemt lēmumu dzinēja maiņu veikt šajā nedēļas nogalē, tādā veidā nosacīti neitralizējot 3 pozīciju sodu. Neatkarīgi no kvalifikācijas rezultātiem un komandas lēmumiem, Maksam Krievijā nāksies veikt vairākus apdzīšanas manevrus, lai nokļūtu pozīcijās, kur esam pieraduši viņu redzēt.

‘Ferrari’ jaudīgi no beigām

Vēl viens braucējs, kurš nonācis neapskaužamā situācijā šajā nedēļas nogalē ir Šarls Leklērs. Arī “Ferrari” komandai nav pieticis ar trim dzinējiem uz garo sezonu, tādēļ Šarls ar jaunu jaudas agregātu, līdzīgi kā Botass Itālijā, startēs no pēdējās pozīcijas. Šis ir vēl viens trieciens “Ferrari” komandai pēc tam, kad viņu galvenie sāncenši “McLaren” izbaudīja dubultuzvaru.

Jaunais dzinējs nāk ar hibrīdsistēmas uzlabojumiem, kas veidoti ar mērķi iegūt pieredzi darbā pie 2022. gada mašīnas. Leklērs pie jaunās komponentes ticis ātrāk par Saincu, jo ir aizdomas par baterijas bojājumiem starta sadursmē Ungārijā. Pēdējos posmos spāņu braucējs piekāpies Leklēram. Šī ir viņa cerība samazināt deficītu. Kopvērtējumā abus braucējus šķir 6,5 punkti.

Grafiks: Pirelli

Atmiņas no Spa

Verstapenam un Leklēram var palīdzēt laikapstākļi. Pretēji ierasti sausajam un saulainajam laikam, šogad Soču trase sagaidīja braucējus ar pamatīgām lietusgāzēm, kas appludināja dalībnieku parku. Pie tam lietus gaidāms arī visu atlikušo nedēļu. Tā vietā, lai domātu par mīkstajām un cietajām riepām, šoreiz lielāks uzsvars būs slapjajām un pārejas laika riepām.

Saķerei samazinoties, apdzīšana kļūst vieglāka, kļūdu skaits palielinās, kā rezultātā drošības mašīna vajadzīga biežāk. Sacīkšu neitralizēšana palīdz aizmugurē esošajiem pārāk neiepalikt, tādēļ, iespējams, šis nudien ir īstais mirklis izciest sodu, nevis atlikt to uz citu reizi.

Protams, spēcīgs lietus trauksmainu dara katru, kurš vēroja ‘sacīkstes’ Beļģijā. Nav izslēgts, ka kādā brīdī braucienu var nākties apturēt, tomēr jāapzinās, ka tādu gāzienu 4 stundas no vietas bieži negadās piedzīvot, līdz ar to posma norisei nevajadzētu būt apdraudēta, pie tam pašreizējās sinoptiķu prognozes svētdien sola mazāku lietus daudzumu par piektdienu un sestdienu.

Uzvarētāju paģiras

“McLaren” komandas dubultuzvara ar diviem īpaši smaidīgiem braucējiem kļuva par īpašu mirkli katram autosporta līdzjutējam, tomēr uz pārāk spožu turpinājuma nevajag sacerēties. Komandas trumpis šosezon bijis maksimālais ātrums taisnēs. Ja Moncā teju viss aplis tiek pavadīts ar gāzes pedāli grīdā, tad Sočos situācija atšķiras.

Nevar aizmirst, ka arī pagājušogad Itālijā “McLaren” cīnījās par uzvaru – vispirms Karloss Saincs sekoja Luisam Hamiltonam otrajā vietā, bet sacīkšu izskaņā ķēra rokā Pjēru Gazlī, kamēr Krievijā oranžās formulas palika bez punktiem.

Konkurenci “McLaren” sastāda vairākas komandas. Fernando Alonso norādījis, ka sasniegt pjedestālu “Alpine” komandai bez bardaka nebūs iespējams, taču neslēpj, ka šī trase viņa pārstāvētajai vienībai būs krietni parocīgāka. Arī “AlphaTauri” līderis Pjērs Gazlī šosezon brauc ar apskaužamu stabilitāti un regulāri iesaistās cīņās ar braucējiem daudz spēcīgākās komandās.

Būs interesanti pavērot ne tikai “McLaren” varējumu uz kopējā fona, bet arī savstarpējo dueli komandas iekšienē. Daniels Rikjardo pēc vasaras pārtraukuma jūtas pārliecinātāks par sevi, kamēr Lando Noriss aizvadījis nevainojamu sezonas pirmo pusi. Vai ilgi gaidītā uzvara ļaus Rikjardo atgūt pārliecību, vai tomēr atkal redzēsim viņa talantīgo komandas biedru tālu priekšā?

Daniela Rikjardo fanu kreklu iespējams iegādāties F1.LV veikalā!

F1.LV veikala sadaļā vari iegādāties Itālijas GP uzvarētāja Daniela Rikjardo t-kreklu. Pieejams dažādās krāsās!

Zem sveša karoga

Ņikita Mazepinam šis ir mājas posms. Krievijā dzimušais braucējs šosezon pievērsis sev uzmanību vairāk kā citi debitanti, tostarp pateicoties nesaskaņām ar komandas biedru Miku Šūmaheru. Abiem jādomā, kā uzturēt attiecības ciešamā līmenī, jo “Haas” komanda nākamsezon sastāvu saglabās, kas jau bija gaidāms.

Dopings motorsportā ir reta parādība, tomēr pasaules antidopinga aģentūras (WADA) noteikto sankciju dēļ Mazepins šogad nestartē zem Krievijas karoga. Arī sacensību laikā valsts simboliku izmantot nevarēs. Pirms katra posma tiek atskaņota rīkotājvalsts himna. Šis goda Krievijas Federācijai Sočos ir liegts.

Visas šīs politiskās intrigas gan paliek sekundāras brīdī, kad braucēji dodas trasē. Citiem mājas posms palīdz sasniegt īpaši spožus rezultātus, citiem uzliek papildus slogu, liedzot realizēt savu potenciālu. Soču trase ir pārāk jauna, lai Mazepins gūtu nopietnas priekšrocības pret Šūmaheru, tomēr abu braucēju nesamierināmā sāncensība ir pelnījusi lielāku uzmanību. Diemžēl “Haas” šogad ir tik tālu aizmugurē, ka pat mājas posmā diez vai Mazepinu TV ekrānos redzēsim pārāk bieži.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Ar savām prognozēm par gaidāmo posmu padalies Formula 1 Fantasy līgas F1LV podkāsta klausītāju grupā! Grupas kods: 695aa5e42a.