Oranžā fanu armija Austrijā pēdējos gadus ir īpaši spēcīga. Kāpēc tieši šeit? Atliek vien izlasīt trases nosaukumu – “Red Bull Ring” un viss ir skaidrs. Mājas sacīkstes Maksa Verstapena pārstāvētajai komandai un zīmīgi, ka oranži ir ne tikai viņa fani, bet arī bolīds galvenajam sāncensim Lando Norisam, kuram uzvara aizgāja gar degunu Spānijā.
Trase
Viena no bagātākajām trasēm reljefa izmaiņu lauciņā, “Red Bull” trase pirmajā sektorā ved kalnā augšup, kur paveras labākā apdzīšanas izdevība. Tomēr viss nav tik vienkārši – braucēji nereti sakrusto trajektorijas pirms prettrieciena uzejā uz nākamo taisni un tam sekojošo labo pagriezienu, kas ar savu grants joslu ir izķēris vairākus talantus. Tam seko divi ātri, taču viltīgi kreisie pagriezieni – vienīgie visā trasē, tādēļ riepu saglabāšana atbilstošā temperatūras lokā būs izaicinājums.
Pārmaiņas piedzīvotas priekšpēdējā līkuma izejā, ko tagad rotā grants josla. Tā palīdzēs pret neskaitāmām apļu dzēšanām, kas ievērojami apgrūtināja Austrijas GP tiesnešu darbu pagājušajās sezonās, kā arī radīja neapmierinātību F1 fanu vidū. Kopumā apļa veikšanai nepieciešama tikai 1 minūte un pāris sekundes, līdz ar to atstatumi būs īpaši cieši, kaut gan tādi tie ir visu sezonu.
Padziļinātu informāciju par un ap Formula 1 notikumiem gūsti, pievienojoties F1LV Patreon lapai!
Laikapstākļi
Sinoptiķu sākotnējās prognozes paredzēja lietainu sacīksti, tomēr pēdējie pareģojumi nokrišņu iespējamību samazinājuši līdz aptuveni 40%. Risks tikt pie slapjas trases pastāv arī piektdien un sestdien, tomēr ar krietni mazāku iespējamību.
Kamēr Latvijā turpina krist karstuma rekordi, Austrijā valda piemīlīgāka vasara – temperatūra turēsies mazliet zem +30 grādiem, vējš nespēlēs lielu lomu šajā nedēļas nogalē.
Prognozes
Ar katru posmu svaru kausi arvien vairāk sāk svērties “McLaren” virzienā, taču Maksam Verstapenam izdevies īstajā brīdī uzspert pa konkurentu kausiem, graudus pārvēršot pelavās. Taču nu arī Makss atzīst, ka viņa rīcībā vairs nav ātrākā mašīna. Tomēr Lando mehānisms arī vēl nav pilnībā ieeļļots. Šī trase varētu vairāk atbilst “McLaren” komandai, tomēr atstatumi joprojām meklējami mazākajās niansēs un ar saīsinātu treniņu procesu, izmantot pilnu potenciālu nebūs viegli.
Spānijas posms pierādīja, ka “Mercedes” nu liekami vienā kastītē ar “Ferrari” un, ņemot vērā ierastos atstatumus starp abiem “Red Bull” braucējiem, Serhio Peress, visticamāk, pievienosies šai cīņai aiz goda pjedestāla. Apdzīšanas iespējas ir labas, tādēļ varam cerēt arī uz kādu drosmīgu stratēģisku risku.
Sarkanie Barselonā iebrauca grāvī ar pārāk zemiem regulējumiem, kas noveda pie delfinēsanas efekta. Freds Vasūrs atzīst, ka šobrīd uzsvars tiks likts uz esošo uzlabojumu optimizēšanu nevis jaunu ieviešanu.
No otrā ešalona komandām būs interesanti pavērot, cik ātri “RB” komandai izdosies atgūt formu, kas ar uzlabojumiem iepriekšējā posmā pagaisa kā nebijusi, kā arī “Alpine”, kuri pamazām sāk atgriezties pozīcijās, kur abus franču braucējus esam pieraduši redzēt.
Vēsture
Pirmoreiz šī trase, tiesa gan, citādākā konfigurācijā, F1 kalendārā parādījās jau 1970. gadā. Lai gan tā allaž atalgojusi jaudīga dzinēja īpašniekus, Luiss Hamiltons tajā uzvarējis tikai divas reizes, neraugoties uz faktu, ka sacīkstes notiek katru gadu kopš 2014. gada sezonas, turklāt divas reizes Austrija sezonas laikā uzņēmusi 2 sacīkstes.
Pērn komandas mājas posmā triumfēja Makss Verstapens, tomēr, ņemot verā labās apdzīšanas iespējas, gadu gaitā esam lutināti ar vairākām skaistām cīņām – pirms 2 gadiem Leklērs pieveica Maksu, abiem vairākkārt apmainoties pozīcijām, bet 2016. gadā abi “Mercedes” braucēji cīnījās par uzvaru līdz pēdējam aplim, kad Niko Rosberga agresīvais manevrs rezultējās sadursmē ar Luisu Hamiltonu, laupot vācietim vietu uz pjedestāla.
Raugoties vēl senākā vēsturē, Austrijas medus podā atrodama arī darvas karoti, ko “Ferrari” pielēja 2002. gadā ar komandas pavēlēm Rubensa Barikello virzienā, kurš uzvaru komandas biedram Mihaelam Šūmaheram atdeva pašā pēdējā līkumā.
Bazārs boksos
Uzmanības centrā joprojām pilotu tirgus! Pjērs Gazlī un Lenss Strols parakstījuši līgumus ar savām esošajām komandām, kamēr Karlosa Sainca menedžeris aprunājies ar “Alpine” svaigāko papildinājumu Flavio Briatori. Vai tas nozīmē, ka pāreja uz “Williams” tomēr nenotiks?
Tāpat tiek ziņots, ka Makss Verstapens, neraugoties uz sezonas sākuma intrigām, paliks “Red Bull” komandā. Tikmēr Helmuts Marko ziņo, ka nākamgad Daniela Rikjardo mašīna nonāks Liama Lovsona rokās. Diez vai, sākoties braukšanai, sekos vēl kāds oficiāls paziņojums, tomēr jaunas baumas gan vēl var uzvirmot.
Grafiks
Līdzīgi kā iepriekšējā posmā Spānijā, arī šeit trasē redzēsim talantīgos jaunekļus F2 un F3 čempionātos. Baltijas publikai lielu interesi rosīs Formula 2, kur kopvērtējuma vadībā atrodas igaunis Ralfs Ārons.
Austrijas GP ir viens no sešiem posmiem, kur risinās sprints. Tas nozīmē, ka komandu rīcībā ir tikai viena treniņu sesija, lai atrastu atbilstošos regulējumus un pārliecinātos par riepu darbību. Jau piektdienas pēcpusdienā sprinta kvalifikācija, sestdien – sprints un kvalifikācija galvenajām sacīkstēm, kuru startu svētdien gaidīsim pl. 16:00 pēc Latvijas laika.