Katrs cilvēks, kurš totalizatoros pirms Ungārijas Grand Prix izcīņas lika savu naudu uz Estebana Okona triumfu 500-kāršoja savu investīciju. Skaidrs, ka tādu cilvēku nebija daudz. Pat viskvēlākie Okona fani diez vai varēja paredzēt šādu iznākumu. Okons Ungārijas GP uzvaru lielā mērā izcīnīja pateicoties sava komandas biedra sniegumam.

Kas par mirkli, kas par mirkli! Sajūtas ir tik labas. Tā ir pirmā uzvara kopš “Renault” grupa atgriezās Formula 1. Mums šosezon bija vairāki grūti mirkļi, ar kuriem tikām galā kā komanda. Esam atgriezušies labā vietā kopš Silverstonas,” pēc savas pirmās uzvaras stāstīja Estebans Okons. “Tas ir fantastiski. Apsveicu arī Fernando. Uzskatu, ka uzvara tika izcīnīta pateicoties viņam un cīņām, kurās viņš piedalījās. Tas ir komandas darbs, tas arī viss. Šī bija fantastiska diena.

Strādājam kopīgi, darām visu, lai mēģinātu progresēt un pietuvoties vadošajiem. Visi man stāstīja daudz ko par Fernando, bet viņiem nebija taisnība. Varu pastāstīt, ka viņš ir lielisks čalis. Es tiešām izbaudu sadarbību, kādam mums kopīgi ir izveidojusies.” Fernando Alonso šogad atgriezās F1 čempionātā pēc divu sezonu pauzes. Sezonas pirmajos posmos Okons bija mazliet ātrāks, taču kopš Azerbaidžānas GP tieši Alonso bijis komandas vadošais braucējs, gūstot punktus jau sesto posmu pēc kārtas. Estebans Okons Ungārijas GP izcīnīja 25 punktus un tagad kopvērtējumā apsteidz Alonso par 1 punktu.

“F1LV

Kad izkrīti jau pirmajā kārtā un startē 17. pozīcijā, nezini kur tieši atrodies, taču komanda saglabāja ticību. Mēs esam atgriezušies tur, kur iederamies. Tas ir fantastiski. Sebs bija ļoti ātrs visu sacīksti, radot spiedienu uz mani. Mums izdevās viņu noturēt aizmugurē, kas bija labs panākums,” piebilst Okons.

Okona uzvaras recepte sastāvēja no vairākām sastāvdaļām, kas, iespējams, visas bija vienlīdz svarīgas:

  • Ļoti laba kvalifikācija, kurā izcīnīta 8. starta pozīcija, priekšā Alonso un Fetelam;
  • Valteri Botasa izraisītā sadursme ar Norisu, Verstapenu un Peresu;
  • Lensa Strola izraisītā sadursme ar Lekleru un Rikjardo;
  • Luisa Hamiltona stratēģiskā kļūda ar riepu izvēli restartā;
  • Operatīvs lēmums neļaut Džordžam Raselam saglabāt vietu priekšā Okonam pēc restarta;
  • Nikolā Latifi spēja noturēt Cunodu sev aizmugurē, izveidojot lielu atstatumu starp otro un trešo vietu;
  • Luisa Hamiltona problēmas apdzīt lēnākus braucējus, tostarp Alonso;
  • Sebastiana Fetela aizķeršanās boksos;
  • Paša Okona prasme noturēt ātrāko Fetelu sev aizmugurē;
  • Izvairīšanās no papildus nokrišņiem un papildus drošības mašīnas fāzēm, kas sadeldētu atpalicēju handikapu

Priekšgalā cīnīties ir vieglāk, kā mums tas izdevās Ungārijā, kur jānosargā pozīcija no konkurentiem aizmugurē, salīdzinot ar vidus ešalonu, kur parasti esam. Tas ir daudz grūtāk. Visu savu laiku F1 man bija laba prakse. Cīņas pa vidu ir daudz grūtākas kā priekšā,” uzsver Okons, kurš ne tikai izcīnīja pirmo uzvaru, bet pirmoreiz karjerā atradās Grand Prix sacīkšu vadībā.

“Alpine” braucējs akcentēja, ka došanās boksos pēc slikiem nav bijis viegls lēmums, ņemot vērā, ka priekšā esošais līderis Luiss Hamiltons palika trasē ar pārejas laika “Pirelli” lietus riepām. “Nekad neesmu redzējis viņu pieņemam nepareizu lēmumu, tādēļ doties boksos, kad atrodies otrajā pozīcijā bija sirdi plosošs mirklis. Man ir prieks par šo lēmumu, jo bijām tālu priekšā. Puiši arī paveica lielisku pitstopu. Sebastianam sanāca lēns pitstops. Arī tas radīja atšķirību, jo viņi, visticamāk, tiktu mums priekšā.