Vasara pamazām dodas pretim savam finišam. Tikmēr ar skaļu restartu gatava atsākties 2022. gada Formula 1 sezona pēc trim nedēļas nogalēm bez sacīkstēm. Tradicionāli sezonas otro pusi ievada leģendārā Spa trase, kur šajā nedēļas nogalē intrigas atrodamas uz kuru pusi vien acis rāda.
Līdervienībās viss kārtībā
Vadošajās komandās visi ir laimīgi. “Red Bull” izdevies ieeļļot mehānismu tā, ka kļūdas neatkārtojas un pārsvars kopvērtējumā turpina augt. “Mercedes” arvien biežāk kāpj uz pjedestāla, to paveicot dažādas specifikācijas trasē. “Ferrari” komandā… tās vadītājs saka, ka viss ir kārtībā.
Patiesībā nemaz tik rožaini nav. Pacik Spa trasē ir ļoti daudz apdzīšanas izdevību, turklāt trase ir prasīga pret dzinēju, regulāri tieši šeit vairāki braucēji nolemj izciest sodus, lai tiktu pie jauna jaudas agregāta. Tiek baumots, ka gan Verstapens, gan Leklērs izmantos šo izdevību un startēs no beigām.
Šogad trase mazliet mainīta, veicot korekcijas slavenajā ‘Eau Rouge’ līkumā. Zīmīgi, ka tieši Maksam Verstapenam pirmajam bija izdevība izmēģināt jauno konfigurāciju, aizvadot testus ar RB7 modeli, ar ko Sebastians Fetels kļuva par čempionu 2011. gadā. Maz ticams, ka tas sniegs kādas priekšrocības, tomēr īpašu lomu spēlēs arī fani – Makss ir dzimis Beļģijā, līdz ar to gaidāms oranžās armijas uzbrukums.
“Ferrari” rīcībā joprojām ir ļoti ātra mašīna un ar pareizu stratēģiju arī dubultuzvara nav neiespējama. Itāļus gan var pārsteigt kārtējie “Red Bull” uzlabojumi. Lai gan peldsezona tuvojas noslēgumam, slaidas formas vēlas iegūt ikviens. Līdz šim buļļu mašīnas bija vairākus kilogramus smagākas par minimālo svaru, tomēr ar jaunu monokoka šasiju, šo deficītu plānots dzēst. Redzēsim, vai tas tiks izmantots jau Beļģijā un sniegs cerētos rezultātus.
Sudraba bultu lidojums
Vai šis beidzot būs posms, kad “Mercedes” izdosies izcīnīt pirmo uzvaru šosezon? Optimistiskākais scenārijs paredz titula kandidātu startēšanu no beigām, ja viņi paši arī nepievienojas lejasgala ballītei. Papildus tam, Hamiltons un Rasels sevi ir pierādījuši kā īpaši labus braucējus lietainos apstākļos un arī viņu formula attīstīta pareizajā virzienā.
Spa ir garākā trase kalendārā, taču 7 kilometru aplis tiek faktiski pavadīts ar pedālī grīdā. Jau Silverstpnā redzējām, cik labi Hamiltons jūtas šāda tipa trasē, ko papildināja Rasela pole position Hungaroringā.
“Mercedes” komandas rūpīgā analīze bieži ļāvusi gūt virsroku pār konkurentiem tieši sezonas otrajā pusē. Ja viss ritēs līdzīgi arī šogad, neitrālo skatītāju sapnis par trīs komandu cīņu par uzvaru, pārvērtīsies realitātē.

Smaids līdz ausīm izdzisis?
Jaunākā un karstākā ziņa no padoka nevienu īpaši nepārsteidza – sezonas izskaņā Daniels Rikjardo pametīs “McLaren” komandu. Kā tas atspoguļosies rezultātos? Ja jaunā darba vieta jau atrasta, bet vēl nav paziņota, spriedze būs zudusi un braukšanas baudījums var palīdzēt rezultātu sasniegšanā. Tai pat laikā, ja sevi vēl jāpierāda, bet komandas fokuss vairāk meklējams otrā garāžas galā, Danielu gaida smaga sezonas atlikusī daļa.
Pēc Bahreinas šoka “McLaren” kopumā šogad klājies labi ātrajās trasēs ar zemu piespiedējspēka līmeni, tomēr priekšrocības šādās trasēs nav tik izteiktas kā pērn, tādēļ cīņu ar trim vadošajām komandām uzsākt būs ļoti sarežģīti. Rikjardo joprojām ir tikpat tālu aiz Norisa kā sezonas sākumā, tomēr izcīnītie punkti Austrijā un Francijā noteikti ļāuj cerēt uz vērtīgu finišu Top 10 trasē, kur Daniels uzvarēja pirms astoņiem gadiem. Vai dzirdēsim jaunumus Rikjardo karjeras sakarā jau tuvākajās dienās?
Dodiet vietu jaunajiem
Arī “McLaren” galvenajiem konkurentiem “Alpine” vasaras pārtraukums nepagāja, plunčājot kājas baseinā. Beļģijas GP treniņos bija paredzēts dot vietu Oskaram Piastri, tomēr pēc abu pušu kašķa šī ideja ir pagaisusi. Tomēr tās nav vienīgās izmaiņas komandā. Fernando Alonso nākamgad dosies uz “Aston Martin”, līdz ar to Estebanam Okonam ir jāpierāda sevi kā komandas līderi.
Lai gan rezultāti nav bijuši skaļi, Okons ir ļoti stabils braucējs. Vairs nav ne miņas no tā nemiera cēlāja, ko redzējām rozā mašīnā, sitoties ar Peresu. Šogad Okons arī guvis vairāk punktu, lai gan tehnika biežāk nepiemērotā brīdī pievīlusi Alonso. Dinamika komandas iekšienē nešaubīgi mainīsies un tuvākie posmi var iezīmēt skatītāju ekspektācijas no francūža ilgtermiņā.
2018. gadā tieši Spa trasē Okons sasniedza savu karjeras labāko rezultātu kvalifikācijā – trešo vietu. Tas tika paveikts lietainos apstākļos. Nokrišņi gaidāmi arī šajā nedēļas nogalē. Sākotnējās prognozes par spēcīgām lietusgāzēm laikam tomēr bijušas pārāk pesimistiskas. Lielāka lietus iespējamība pagaidām tiek prognozēta uz treniņiem un kvalifikāciju, kamēr sacīkstēs, visticamāk, pietiks ar sausā laika slikiem.
Telemetrijas dati no Mercedes Spa trasei. Pievērsiet uzmanību minimālajiem ātrumiem pāris līkumos: 290km/h braucot augšup aklajā Raidillion (4) un 300km/h Blanchimont (16). Turklāt no La Source (1) līdz Les Combes (5) ar gāzi grīdā – garākā distance sezonā. pic.twitter.com/bvemjPk48d
— Aldis Putniņš (@F1LV) August 24, 2022
Nostaļģija un spiediens
Spa trase ir īpaša Šūmaheru ģimenei. Mihaels tajā debitēja un gadu vēlāk izcīnīja pirmo uzvaru. Ja vien nesekotu komandas pavēles saglabāt pozīcijas, arī Ralfs savu pirmo uzvaru, iespējams, gūtu Beļģijā. Mikam Spa trasē izdevās gūt savu pirmo Eiropas F3 uzvaru, kas pavēra ceļu pretim titulam. Tagad likmes ir augušas.
Pēc lēna sezonas ievada, pēdējos posmos Šūmahers arvien biežāk izrāda konkurenci Kevinam Magnusenam. Viņš ir iemantojis reputāciju kā braucējs, kuram nepieciešams ilgs laiks, lai pielāgotos, taču tai pat laikā, kad tas izdodas, konkurenti bieži paliek ar muti vaļā. Šie konkurenti gan nekad nav bijuši Magnusena kalibra braucēji.
Nākotnes kontekstā raugoties, gan Šūmahera vārds tiek cilāts citu komandu sakarā, gan tādi meistari kā Daniels Rikjardo un Antonio Džiovinaci meklē jaunu mājvietu. Pēdējais no viņiem tieši “Haas” sastāvā brauks piektdienas treniņus Itālijā un Teksasā. Pagaidām Magnusena – Šūmahera duelī rezultāts ir 22:12 par labu dānim, tomēr punkti nebūs izšķirošais faktors. Lejas ešalonā, pārfrāzējot “Netflix” seriāla nosaukumu, braukšana nudien ir par izdzīvošanu un ar vilinošu uzvārdu vien nepietiks…
Piedalies F1 prognožu spēlē!
Ieskaties F1 kalendārā!
Izbaudi sacīkstes F1TV vai Viaplay!
Pievienojies F1 līdzjutēju klubam!