F1 sezonas pēdējā pieturvieta Ziemeļamerikā brāļu Rodrigesu trase Meksikā ir īpaša vairāku iemeslu dēļ – fanu atmosfēra un lielisks organizatoru darbs ļāvis Meksikas GP divus gadus pēc kārtas iegūt F1 specbalvu kā vislabākajiem čempionāta popularizētājiem. Šogad tā, visticamāk, būs īpaši silta Luisa Hamiltona atbalstītājiem – “Mercedes” braucējs ir soļa attālumā no sava ceturtā titula.

Grafiks: FIA

Lai to nodrošinātu, Hamiltonam nepieciešams izcīnīt vismaz piekto vietu, ja Sebastians Fetels uzvar. Savukārt, vācieša finišs otrajā vietā, nozīmētu, ka “Mercedes” līderim pietiek pat ar devīto pozīciju. Pat ja Hamiltons titulu Meksikā vēl nenodrošinās, pēc “Ferrari” neveiksmēm sezonas otrajā pusē viņa pārsvars ir pietiekams, lai jebkurā gadījumā uz pēdējiem diviem posmiem dotos ar drošu pārsvaru. “Mercedes” uz Meksiku gan izvēlējušies ievērojami agresīvāku ceļu riepu komplektu izvēlē.

Turklāt Meksika ir absolūta “Mercedes” teritorija – 2015. gadā Rosbergs ar Hamiltonu izcīnīja dubultuzvaru, bet gadu vēlāk abi bija mainītās lomās. Sacīkstes Meksikā ar pārtraukumiem risinājās arī no 1963. līdz 1992. gadam, kad pirmo reizi uz goda pjedestāla kāpa Mihaels Šūmahers, tomēr kopš tā laika trase piedzīvojusi ievērojamas pārmaiņas, galvenokārt, tās līkumotajā daļā.

“F1LV

Galvenais apdzīšanas punkts meklējams garajā starta – finiša taisnē, kas kombinācijā ar retināto gaisu augstākajā posmā virs jūras līmeņa padara Grand Prix par patiesu izaicinājumu katras mašīnas dzinējam. Dzīšanās pēc maksimuma var maksāt dārgi, it īpaši sezonas izskaņā, kad dažas komandas šķir vien pāris punkti.

Kamēr “Mercedes” un “Ferrari” nometnēs nedēļa pagājusi visai mierīgi, “Red Bull” pēc sacīkstēm Amerikā darāmā nav trūcis – pēc Kimi Raikonena un Maksa Verstapena cīņas pēdējā aplī, kas lika Verstapenam saņemt sodu un zaudēt trešo vietu, jaunietis izrādīja atklātu nepatiku pret vienu no tiesnešiem Miku Salo. Tallinā dzīvojošais soms vēlāk atklāja, ka pat saņēmis nāves draudus no Verstapena ‘faniem’.

Grafiks: Pirelli

Pēc iespaidīgās debijas pie “Renault” stūres par biedu vidus ešalona komandām laicīgāk nekā gaidīts kļuvis Karloss Saincs. Maksa Verstapena jaunais līgums neuzlabo rallija leģendas dēla izredzes iekļūt komandā, kas cīnās par uzvarām, tomēr “Renault” lēmums pamest Formula E un pilnībā koncentrēties uz Formula 1 sola pozitīvu nākotni dzelteni krāsotajām formulām.

Kārtējās izmaiņas “Toro Rosso” komandā – pēc Kvjata atstādināšanas, komanda palikusi ar diviem F1 debitantiem – Pjēru Gazlī un Brendonu Hārtliju. Abiem vēl daudz jāmācās un, paredzams, ka kopā ar “Haas” punktu gūšana būs reāla tikai, ja vairumam priekšā braucošo konkurentu radīsies problēmas.

Grafiks: Pirelli

Tomēr galvenais līdzjutēju mīlulis bez ierunām būs mājinieks Serhio Peress, kura entuziastiskie fanu pulki allaž aktīvi atbalstījuši savu braucēju, kas visspilgtāk jūtams stadiona sekcijā. Savos abos startos Mehiko, “Force India” braucējs finišēja punktos, tiesa gan, piekāpjoties savam tā laika komandas biedram Niko Hulkenbergam. Šogad izaicinājums nav vieglāks – Amerikā Okons pat, startējot apslimis, sasniedza sesto vietu. Abi “Force India” būs favorīti uz vietām aiz 3 lielajām komandām arī šoreiz, turklāt pēdējos posmos abi radījuši iespaidu, ka sezonas vidū radušās nesaskaņas noliktas malā un abi spējuši izvairīties no kontakta, tomēr, jo drošāk “Force India” var justies konstruktoru kausā, jo agresīvāk un individuālāk katrs no braucējiem var censties sevi pierādīt.

Savās pārdomās pirms Meksikas GP dalās arī F1.LV redaktors un “Viasat Sport Baltic” F1 pārraižu komentētājs Aldis Putniņš: “Intrigas čempionāta kopvērtējumā ir palicis maz, tāpēc mums atliek meklēt to atsevišķās sacīkstēs un Meksikas posmā tās būs pietiekami. Lai gan abos iepriekšējos gados sacīkstēs “Autodromo Hermanos Rodriguez” trasē “Mercedes” guva dubultuzvaru, šogad “Ferrari” būs spējīgi sastādīt konkurenci, ja vien atkal nepievils tehnikas izturība. “Toro Rosso” ir atteikušies no Daņila Kvjata un līdz sezonas beigām dos iespēju Brendonam Hārtlijam – žēl krievu pilota, tomēr to aizēno interese par jaunzēlandieša potenciālu un spēju izdosies sevi pierādīt. Turklāt viņš šogad jau ir uzvarējis Meksikas trasē – WEC čempionāta posmā kopā ar ekipāžas biedriem Timo Bernhardu un Erlu Bamberu. Papildus visam Konstruktoru kausā turpinās izmisīga cīņa par 5. līdz 9.vietu starp piecām komandām – cīņa par prestižu un miljoniem.

Sacensību sākums svētdien pl. 21:00 pēc Latvijas laika (naktī uz svētdienu pulkstenis jāgriež atpakaļ par 1 stundu). Savas domas par sacensību iznākumu izsaki F1.LV prognožu spēlē. Motorsporta līdzjutējiem šajā nedēļas nogalē iespēja vērot arī MotoGP sacīkstes Malaizijā, kur Markam Markesam ir lieliska iespēja nodrošināt čempiona titulu, kamēr WTCC sacīkstēs braucēji centīsies tikt galā ar Japānas taifūnu, kas pagājušajā nedēļā liedza iespēju aizvadīt pēdējās cīņas Super Formula čempionātā.