Bieži runāts un aprunāts, ka pēc F1 sezonas pirmā posma par patiesajiem komandu un braucēju spēku samēriem ir pāragri runāt. Šonedēļ iegūtajai skaidrībai būtu jādubultojas, jo pienācis laiks sezonas otrajam posmam – Bahreinas Grand Prix. Karstas dienas tuksnesī, kas mijas ar vēsāku pievakari pie mākslīgā apgaismojuma piešķir trasei īpašu šarmu, turklāt Sakiras trasē cīņa allaž bijusi aizraujoša.

Sakiras trasi aptver milzīgi Arābijas tuksneša plašumi, kas ir iemesls, kādēļ vējainās dienās nereti uz trases tiek sapūstas smiltis un padarot riepu mūžu grūtāk prognozējamu. Arhitekta Hermana Tilkes meistardarbs sastāv no četrām samērā garām taisnām un asiem līkumiem to galā. Tas rada pamatīgu izaicinājumu mašīnu bremzēm, kas bija Maksa Verstapena izstāšanās iemesls pērn. Trase ir samērā plata, tādēļ apdzīšanu skaitam salīdzinājumā ar Austrālijas Grand Prix vajadzētu pieaugt. Vairāki sportisti izteikušies, ka ‘S’ veida 6.-7. pagrieziens rada pamatīgu izaicinājumu braucējiem, pārbaudot viņu spējas. Tieši šeit 2014. gadā Luiss Hamiltons apsteidza Niko Rosbergu 2014. gada Bahreinas GP izcīņā, kas daudzu fanu atmiņās palicis kā viens no pēdējo gadu aizraujošākajiem F1 posmiem.

Grafiks: FIA

No faktu vācelītesKimi Raikonenam Sakiras trasē pieder vairāki īpatnēji sasniegumi – somu sportists ir vienīgais, kurš spējis vienā trasē 8 reizes kāpt uz goda pjedestāla, tā arī ne reizi tajā neizcīnot pole position. Kas padara šo rekordu vēl iespaidīgāku, ir fakts, ka Kimi Bahreinā ne reizi pat nav startējis no pirmās rindas. Tiesa gan, ar 8 reizēm uz pjedestāla nav bijis pietiekami, lai izcīnītu kaut vienu uzvaru. Šai rādītājā Raikonens ir vienlīdz (ne)veiksmīgs ar Fernando Alonso, kurš Interlagosas trasē notiekošajā Brazīlijas GP arī 8 reizes ticis Top 3, bet ne reizi nav šķērsojis finiša līniju pirmajā vietā. Devītā reize uz goda pjedestāla vienā trasē ļautu Raikonenam sasniegt ko tādu, kas līdz šim padevies tikai Mihaelam Šūmaheram. Vācietis to sasniedzis 7 dažādās trasēs.

“F1LV

Tā kā sacīkstes norisinās Bahreinā, tad būtu dīvaini gaidīt ko citu kā siltas un saulainas dienas, kad gaiss iesilst līdz 30 grādiem. Sacīkšu starts gan tiek dots tikai pl. 18:10 pēc vietējā laika, kad saule jau būs norietējusi un asfalta temperatūra pamazām kritīsies.

Silti laikapstākļi parasti palīdz “Ferrari” vienībai, tomēr garajās taisnēs priekšrocības atgūs “Mercedes”. Ja ar dzinēja regulējumiem uz kvalifikāciju atkal izdosies trāpīt desmitniekā, tad pirmo starta rindu vajadzētu okupēt “Mercedes” braucējiem Luisam Hamiltonam un Valteri Botasam, tomēr vēsture pierādījusi, ka pēdējo piecu gadu laikā tikai vienu reizi pole position ieguvējam izdevās gūt panākumu arī sacīkstēs. Izņēmums nebija arī pagājušais gads, kad Sebastians Fetels vispirms startā apsteidza Hamiltonu, bet pēc tam, pateicoties veiksmīgākai pitstopu stratēģijai un prasmīgākai cīņai trasē, pieveica arī Botasu.

Šogad cīņā ar vadošajām komandām vajadzētu iesaistīties arī “Red Bull”, kas pirmajā posmā palika iedzinējos dažādu neveiksmīgu apstākļu dēļ (Maksa Verstapena kļūda kvalifikācijā, sagriešanās sacīkstēs, Daniela Rikjardo starta vietu sods, apgrūtinātās apdzīšanas iespējas), tādā veidā liedzot buļļiem apliecināt savas patiesās spējas.

Īpaši aizraujoša solās būt cīņa par pozīcijām starp vidus ešalona vienībām. Problēmas testos liedza “McLaren” komandai sasniegt cerēto rezultātu Austrālijā, tomēr uz šo posmu plānoti vairāki nozīmīgi uzlabojumi, kam vajadzētu samazināt atstatumu līdz līderiem. Nedrīkst arī aizmirst par “Renault”, kuriem Austrālijā izdevās gūt punktus ar abām mašīnām, kā arī sāpīgo neveiksmi piedzīvojušo “Haas” vienību. Te gan jāatceras, ka spēku samēri nekad nav konstanti un sezonas laikā amerikāņu vienība resursu trūkumu dēļ parasti paliek iedzinējos. Pamatīgu cerību stariņu gan rada Magnusena uzslavas “Dallara” šasijas ražotājiem un Grožāna spējām pēdējās divās sezonās Sakiras trasē sasnigt ļoti augstvērtīgus rezultātus (5. vieta 2016. gadā, 8. vieta pērn). Motorsportā garantiju nav, tādēļ varam gaidīt pārsteigumus arī no pagaidām nosacīti četrām vājākajām vienībām.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un TwitterAustrālijas GP maksimālo punktu skaitu (12) ar precīzu prognozi guva Matīss Francis.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “Viasat Motor” un “RTL” kanālos. Nedēļas nogalē Sakiras trasē risināsies arī Formula 2 čempionāta sezonas atklāšanas posms. Motorsporta entuziastiem šī būs notikumiem bagāta nedēļas nogale, jo Korsikā risinās pasaules rallija čempionāta posms, MotoGP braucēji sacentīsies Argentīnā, Fēniksā turpināsies IndyCar cīņas, bet Marakešā tiks dota zaļā gaisma pasaules salonautomobiļu kausam (WTCR), kurā apvienoti WTCC un TCR čempionāti.

Noskaties! Preses konference ar Fernando Alonso, Kimi Raikonenu un Valteri Botasu

Piektdiena, 6. aprīlis

14:00 Pirmie treniņbraucieni
18:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 7. aprīlis

15:00 Trešie treniņbraucieni
18:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 8. aprīlis

18:10 Bahreinas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli