Foto: Petronas Motorsports

F1 sacīkstes Jāņos līdz šim notikušas 4 reizes, bet šajā nedēļas nogalē sarakstu papildinās Francijas Grand Prix izcīņa. F1 sacīkstes Pola Rikāra trasē nav risinājušās kopš 1990. gada. Lai gan tā arī vēlāk aktīvi izmantota testiem un junioru sērijām, nevar izvairīties no fakta, ka braucējus un līdzjutējus gaida daudz nezināmā.

Trase savā konfigurācijā atgādina Monreālu, kur pirms nepilnām divām nedēļām risinājās Kanādas Grand Prix. Vairākas garas taisnes un tām sekojoši strauji un asi pagriezieni kļūs par izaicinājumu mašīnu dzinējiem, kā arī bremzēm, bet divas DRS zonas sniegs iespējas šīs taisnes izmantot cīņā par pozīciju. Atšķirībā no sākotnējās konfigurācijas, nav saglabāts supergarais ‘Mistral’ taisnes fragments, kur būtu vērojama līdzīga mašīnu ‘pavilkšana’ kā Azerbaidžānā vai Ķīnā. Tā vietā trase papildināta ar ‘Chicane Nord’ (8., 9.) pagriezienu ar cerībām, ka tas nodalīs vēl vienu apdzīšanas iespēju. Pie esošajiem piespiedējspēka līmeņiem vairāki inženieri uzskata, ka taisnes beigās esošo ‘Signes’ pagriezienu (10.) ir iespējams izņemt nenoņemot kāju no gāzes pedāļa, kas to padarītu par ātrāko līkumu kalendārā.

Grafiks: FIA

No faktu vācelītes: Pola Rikāra trase ir viena no septiņām vietām, kur Formula 1 čempionāta ietvaros risinājusies Francijas Grand Prix izcīņa. Par pēdējo un visilgāko pieturvietu kļuva Maņikūras trasē, kur sacīkstes risinājās no 1991. līdz 2008. gadam, tomēr infrastruktūras trūkums un vietējo braucēju iztrūkums rezultējās zemā apmeklējumā un trases atvadām no kalendāra. No aktīvajiem F1 braucējiem Francijas GP uzvaras guvuši vienīgi Kimi Raikonens un Fernando Alonso.

“F1LV

Lai gan nedēļas nogalē solīts vasarai raksturīga temperatūra no +25 līdz +30 grādiem, visticamāk, par perfektu Dienvidfrancijas nedēļas nogali ar zilām debesīm nāksies aizmirst. Visu nedēļas nogali tiek prognozēts apmācies laiks. Vistumšākie mākoņi Pola Rikāra trasi sasniegs sestdien, kad pastāv samērā liela lietus iespējamība. Lai gan piektdien un svētdien tiek solīta sausa trase, slapjam laikam paredzēto “Pirelli” riepu komplektu komandām nevajadzētu novietot garāžas dziļākajā stūrī.

Grafiks: Pirelli

Kanādas Grand Prix pierādīja, cik tuvu trīs vadošās komandas šobrīd atrodas viena otrai. “Mercedes” līdz šim priekšroku guva trasēs, kur dzinējam bija lielāka loma, kamēr “Ferrari” rūpīgi vāca punktus brīžos, kad sudraba bultas nespēja uzšauties sev pēdējā laikā ierastos augstumos. Pēdējā posmā tas izpaudās īpaši spilgti, kad Luiss Hamiltons pēc vāja snieguma kvalifikācijā cīnījās ar dzesēšanas problēmām sacīkšu pirmajā pusē.

Straujiem soļiem tuvojas arī tas brīdis, kad čempionāta lielie dūži nosauks savus sastāvus nākamajai sezonai. Ja Sebastianam Fetelam jau līgums ir kabatā, bet Hamiltonam tas šobrīd vairāk izskatās pēc formalitātes, līdz ar to spiediens ir abu somu – Kimi Raikonena un Valteri Botasa pusē. Abi ar stabilu un pārliecinošu sniegumu var nodrošināt līguma pagarinājumu, tomēr sēžot astē saviem titulētākajiem komandas biedriem to izdarīt būs grūti.

Tomēr neapšaubāmi lielākais nezināmais būs “Red Bull”. “Renault” dzinēju uzlabojumiem vajadzētu ļaut komandai būt konkurētspējīgākai ātrajos trases segmentos, bet spēcīgais braucēju sastāvs var radīt pamatīgas galvassāpes “Ferrari” un “Mercedes”. Makss Verstapens Kanādā beidzot spēja aizvadīt tīru nedēļas nogali un izcīnīt trešo vietu. Komandas vadītājs Kristians Horners to nosauca par pirmo soli cīņā par izkāpšanu no bedres, kamēr Daniels Rikjardo jau divreiz šogad pierādījis, ka arī ar “Red Bull” iespējams izcīnīt uzvaru. Jaunais līgums ar “Honda” nekādas pēdas uz trases jau šajā nedēļas nogalē neatstās, tomēr ar papildus mediju uzmanību gan būs jārēķinās. Turklāt “Red Bull” uz šo posmu izvēlējušies konservatīvāku pieeju riepu izvēlē – par diviem ultramīksto riepu komplektiem mazāk kā “Mercedes” un “Ferrari”. Pēdējie posmi gan pierādījuši, ka mīkstākie komplekti ne vienmēr ir ātrāki, turklāt šāda izvēle pavērs “Red Bull” plašāku izvēli treniņbraucienos.

Vietējiem faniem gan vissaistošākās būs cīņas vidus ešalonā – trīs Francijas pārstāvji centīsies izkarot punktus savās mājās, turklāt viņiem visiem ir labas izredzes tos sasniegt. “Force India” pēc grūta un lēna sezonas sākuma arvien pārliecinošāk sāk cīnīties par vietām labāko desmitniekā, turklāt mājinieks Estebans Okons uz Pola Rikāra trasi dosies pēc 6. vietas Monako un 9. vietas Kanādā. Divas diametrāli pretējas trases apliecinājušas, ka komanda attīstās pareizā virzienā un cer kopvērtējumā pakāpties no sestās vietas uz augšu.

Romēna Grožāna izredzes netiek vērtētas tik augstu – spožs sezonas sākums komandas biedra Kevina Magnusena izpildījumā apliecināja “Haas” komandas potenciālu, kamēr Grožāns cīnījās gan ar tehniskām likstām, gan paša kļūdām un kopvērtējumā joprojām sēž uz nullītes. Ņemot vērā vienības ierobežotos resursus, punktu sasniegšana ar katru posmu kļūs arvien sarežģītāka. Daudz iespēju Grožānam šogad vairs nebūs. Varbūt vietējo fanu klātbūtne palīdzēs pārtraukt straujo lejupslīdi?

Par trešo Francijas pārstāvi šajā posmā kļūs Pjērs Gazlī. “Toro Rosso” pirmais gads sadarbībā ar “Honda” izvērties pozitīvāks kā daudzi bija gaidījuši (ne velti japāņu dzinēju piegādātājs nākamgad strādās arī ar “Red Bull”). Arī “Honda” uz Kanādu bija sagatavojuši uzlabojumus, tomēr Gazlī dzinēja maiņa un Brendona Hārtlija sadursme ar Lensu Strolu liedza pilnā apjomā saskatīt paveikto progresu.

Ja vietējām zvaigznēm sevi neizdosies apliecināt, tas, visticamāk, būs “Renault” dēļ. Franču kompānija nebūvēja gaisa pilis, bet izveidoja stabilu un pārdomātu piecgades plānu, pie kura pārliecinoši pieturas. Niko Hulkenbergs un Karloss Saincs pēdējos posmos izmantojuši “McLaren” ķibeles un nostabilizējušies ceturtajā vietā konstruktoru kausā. Par aizsniegšanos līdz trim vadošajām komandām sapņot būtu nereāli, tomēr dubultuzvara ‘B klasē’ nešķiet nereāla pat tik ātrā trasē kā šī.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet pirmdienas vakarā “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Nedēļas nogalē kā jau tas nereti redzams Eiropas posmos, līdz ar F1 sacensībām savu talantu centīsies apliecināt F2 un GP3 zvaigznes, kamēr Norisringā uz starta stāsies DTM un F3 pārstāvji. Svētku programmu papildinās WTCR sacīkstes Portugālē, kā arī IndyCar cīņas Viskonsīnā.

Piektdiena, 22. jūnijs

13:00 Pirmie treniņbraucieni
17:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 23. jūnijs

14:00 Trešie treniņbraucieni
17:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 24. jūnijs

17:10 Francijas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli