Atgriešanās no vasaras pārtraukuma gluži kā pērn ļāvusi Luisam Hamiltonam veikt pamatīgu izrāvienu attiecībā pret savu galveno konkurentu cīņā par čempiona titulu Sebastianu Fetelu. “Ferrari” komanda pēdējos posmos saskārusies ar vairākām neveiksmēm un ātruma deficītu. Japānas Grand Prix Maranello vienības uzdevums nav no vieglajiem – jāsāk deldēt Hamiltona 50 punktu pārsvars.

Suzukas trase pirmoreiz F1 kalendārā tika iekļauta 1987. gadā, tomēr ļoti ātri kļuva par teju vai neatņemamu tā sastāvdaļu, pateicoties ātrajām taisnēm, tehniski sarežģītajiem pagriezieniem un laikapstākļiem, kas orkānu sezonā mēdz sagriezt notikumus kājām gaisā. Japānas Grand Prix vienmēr noticis sezonas izskaņā, tādēļ spriedze cīņā par katru punktu nereti likusi pat vispieredzējušākajiem braucējiem kļūdīties Suzukas līkločos.

Ātrajos līkumos uz bremzēm nav tik izteikta slodze kā vairumā citu trašu, taču braukšana uz riska robežas ne vienmēr ir panākumu atslēga, jo trases vecmodīgais šarms ir saglabājies un tikpat kā visas drošības joslas satur granti vai zāli, pamatīgi sodot kļūdas. Liela nozīme arī šeit būs dzinēja jaudai.

Par satriecošu atmosfēru allaž parūpējušies Japānas Grand Prix līdzjutēji. Viņu fanu atribūtikas kultūra ir attīstīta, iespējams, augstākā līmenī kā jebkur citur, tādēļ pat cepures formulas formā šeit nevienu vairs nepārsteigs.

Grafiks: FIA

Gaisa temperatūra Suzukā šīs nedēļas nogales laikā var uzkāpt līdz pat +30 grādiem, tomēr tas nenozīmē nemainīgi vasarīgas saulainas dienas – ja piektdien un sestdien virs trases esošie tumšie mākoņi, visticamāk, paliekošas pēdas neatstās, tad sacīkšu laikā ir liela varbūtība, ka komandām būs jāizmanto arī slapjā laika riepas.

Šī ir vienīgā trase kalendārā, kas krusto pati sevi (protams, ar tiltiņa palīdzību), tādēļ riteņu nodilums vienā pusē nav tik izteikts kā cituviet. Neraugoties uz to asfalts ir samērā abrazīvs un ir liela iespēja arī sausā laikā sagaidīt divu pitstopu stratēģiju. “Pirelli” uz šo posmu piedāvā vidējā, mīkstā un supermīkstā sastāva riepas. Īpatnēju izvēli veikuši “McLaren” – kamēr pārējās komandas nodrošinājušās ar vismaz septiņiem supermīksto riepu komplektiem, Zaka Brauna vienības abām mašīnām būs tikai 4 sarkani marķētie komplekti, daudz lielāku uzsvaru liekot uz cietākā sastāva riepām garāku nogriežņu veikšanai.

Grafiks: Pirelli

No faktu vācelītes: Lai gan Suzukas trase skatītājiem sniegusi aizraujošas cīņas, starp kurām arī Kimi Raikonena uzvaru no 17. starta pozīcijas 2005. gadā, Japānas medus mucā ir arī pamatīga darvas karote. 2014. gadā nāvējošas traumas šeit guva viens no spožākajiem jaunajiem talantiem Žils Bjanki. Viņa “Marussia” mašīna akvaplanēja tai pašā līkumā, kur pāris minūtes iepriekš bija izslīdējis Adrians Sutils. Traktors, kas novāca Sutila formulu, atradās trases teritorijā un Bjanki viņam uztriecās virsū.

Pēdējos posmos “Mercedes” komanda veikusi vairākus vērtīgus uzlabojumus, kas palīdzējis ‘sudraba bultām’ gūt virsroku pār “Ferrari”. Maranello vienību sezonas vidus fāzē vairākkārt pievīlusi riepu izturība un ātrums kvalifikācijā. Ja “Ferrari” izdosies rast risinājumu, Fetela pakaļdzīšanās varēs sākties, tomēr jāņem vērā, ka pēdējos 10 gadus visi uzvarētāji sacīkstes Suzukā uzsākuši no pirmās rindas.

Lietus iejaukšanās var palīdzēt Sebastianam Fetelam gūt tik ļoti nepieciešamo lielo izrāvienu, kas sausā laikā būtu tikpat kā neiespējams, Luisam Hamiltonam finišējot labāko četriniekā. Stratēģiskie lēmumi pēdējos gados gan nav bijuši “Ferrari” trumpis, turklāt Hamiltons sevi vairākkārt pierādījis kā daudzpusīgu braucēju dažādos laikapstākļos.

“Red Bull” komandas ātrums izpaudīsies trases līkumotajā otrajā sektorā, kur Daniela Rikjardo un Maksa Verstapena pārstāvētā komanda varēs apliecināt “Red Bull” galveno trumpi – aerodinamisko pakotni. Līdzīgās trasēs – Silverstounā un Spa – “Red Bull” gan neizdevās iesaistīties cīņā par uzvaru, tādēļ, iespējams, arī šoreiz nāksies samierināties ar trešās komandas godu.

Lielākais nezināmais starp pārējām komandām ir “Toro Rosso”. Vēl pirms došanās uz mājas posmu “Honda” ieviesa uzlabojumus savam dzinējam, kas pēc komandas datiem sniedz vairāku sekundes desmitdaļas aplī. Krievijā gan šo efektivitāti nebija iespējams pieredzēt, jo abas mašīnas startēja no beigām un izstājās jau pirmajos apļos.

Prasība pret dzinēja jaudu, iespējams, jau atkal sarežģīs “Renault” komandas izredzes. Pēdējos posmos arvien biežāk ceturtās ātrākās komandas godu ieņem “Racing Point Force India”, kuri arī pērn Suzukā ieņēma sesto un septīto vietu. Tāpat būs aizraujoši vērot “Haas” komandas dinamiku pēc tam, kad abi komandas braucēji uzzinājuši par līguma pagarināšanu uz 2019. gadu.

Ar īpatnējām problēmām saskārušās “Renault” un “McLaren” komandas. Abas savam dzinējam izmanto “Castrol” eļļu. Tās piegāde aizkavējusies Tokijā valdošā taifūna dēļ. Ja “Castrol” neizdosies kravu nogādāt galapunktā laicīgi, var gadīties, ka piektdienas treniņos piedalīsies tikai astoņas komandas.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet nākamnedēļ “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Motorsporta fanus šajā nedēļas nogalē priecēs arī MotoGP dalībnieki Taizemē, WRC notikumi Velsā, kā arī Reiņa Nitiša piedzīvojumi RallyX Nordic čempionātā. Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 5. oktobris

04:00 Pirmie treniņbraucieni
08:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 6. oktobris

06:00 Trešie treniņbraucieni
09:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 7. oktobris

08:10 Japānas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli