Vasaras pārtraukums ir beidzies un ar jaunu sparu pie skatītājiem atgriežas Formula 1 čempionāta zvaigznes. Aizvadītais mēnesis ārpus trases bijis pārsteidzošu un aizraujošu pavērsienu pildīts, tomēr nu laiks noskaidrot attiecības arī trasē, kas šogad izvērsušās aizraujošas gan cīņā par titulu, gan starp otrā ešalona vienībām.

Spa trase ir viena no senākajām Grand Prix norises vietām un viena no nedaudzajām, kur sacīkstes risinājās jau F1 pirmajā sezonā tālajā 1950. gadā. Trīs dekādes braucēji sacentās 14 km garajā trasē. Lai gan mūsdienās Spa kļuvusi ievērojami īsāka un lēnāka, salīdzinot ar sākotnējo versiju, tā joprojām saglabā unikālu statusu kā vienīgā F1 trase, kuras garums sasniedz 7 km, bet ātrumi un atmosfēra tai joprojām rada īpašu auru, kas saliedē F1 fanus no visdažādākajām zemēm.

Ne velti arī paši braucēji bieži tieši Spa trasi sauc par savu mīļāko. Unikāla konfigurācija ar ātriem pagriezieniem kļuvusi par pamatīgu pārbaudi braucēju spējām. Pie tam sportistiem jārēķinās ar pamatīgām reljefa izmaiņām. Visspilgtāk tā izpaužas kalnā ejošajā ‘Eau Rouge’ un ‘Raidillon’ pagriezieni. Ar gāzes pedāli grīdā mašīnas aizmugure kļūst ļoti ‘vaļīga’, radot risku sportistiem piedzīvot avāriju. Vairākas pietiekami garas taisnes garantē, ka apdzīšana ir iespējama vairākās vietās, ko atvieglos arī divas DRS zonas.

“F1LV

Lasi vēl: Mika Hakinena atmiņas – Spa izcilākā trase no visām

Grafiks: FIA

Uz karstu nedēļas nogali Beļģijā var necerēt. Iespējams, gaisa temperatūra pat nesasniegs +20 grādu atzīmi, turklāt komandām būs jārēķinās ar vēl vienu mainīgo – vēju, kas sestdien varētu pastiprināties līdz 20 km/h. Lietus ir samērā regulāra parādība Spa, tomēr tiek solīts, ka vismaz sacīkstes tiks aizvadītas uz sausa asfalta.

Šoreiz manāma atšķirība vērojama vadošo komandu riepu izvēlē. “Pirelli” šoreiz nolēmuši ‘nelekt pāri sastāviem’ un uz Beļģijas GP piedāvā vidējā, mīkstā un supermīkstā sastāva riepas. “Mercedes” braucēji nolēmuši rīkoties piesardzīgi un koncentrēties uz garākiem nogriežņiem, nodrošinoties ar trim vidējā sastāva komplektiem, kamēr Kimi Raikonens un abi “Red Bull” braucēji nedēļas nogalē izmantos tikai vienu balti marķēto riepu komplektu. Vēl soli tālāk cietības ziņā spēruši “McLaren”, kā rezultātā tās braucējiem būs par pieciem supermīksto riepu komplektiem mazāk par saviem kādreizējiem konkurentiem “Williams”. Lieliskās apdzīšanas iespējas un salīdzinoši īss boksu celiņš kalpos par lieliskiem stimulatoriem komandām apsvērt arī divu pitstopu stratēģiju.

Grafiks: Pirelli

No faktu vācelītes: Lai gan oficiāli Luisa Hamiltona kontā Beļģijas Grand Prix ir 3 uzvaras, tomēr rūtoto finiša karogu kā pirmais viņš ir šķērsojis 4 reizes. 2008. gadā Kimi Raikonens atradās sacīkšu vadībā, tomēr 3 apļus pirms finiša sākās spēcīgs lietus un Hamiltons viņu noķēra. Abi sāka izmisīgu cīņu viens ar otru, vienlaikus meklējot saķeri. Vienā no apdzīšanas mēģinājumiem Hamiltons noīsināja trasi, tomēr palaida Raikonenu garām tik knapi, ka taisnes beigās jau atkal bija garām. Finišu soms nesasniedza, bet Hamiltons tika sodīts un zaudēja pozīcijas Felipem Masam un Nikam Haidfeldam, kurš vēl divus apļus pirms finiša atradās 9. pozīcijā, apliecinot, ka notikumi un laikapstākļi Spa trasē var mainīties ļoti strauji.

Progress jaudas agregātu izstrādē par favorītiem Spa trasē padara “Ferrari” komandu. Pēdējos posmos tai nav izdevies pilnībā apliecināt savu potenciālu, tomēr arī “Mercedes” komandas vadītājs Toto Volfs atzīst, ka viņu dominance ir beigusies un uz pirmajiem posmiem pēc vasaras pauzes viņi brauks ar mērķi mazināt potenciālos zaudējumus cīņā par titulu.

Lai gan “Ferrari” nominālais līderis šogad ir Sebastians Fetels, līdz šim tajā labāk gājis Kimi Raikonenam, kurš izcīnījis četras uzvaras un allaž šeit apliecinājis sevi no labākās puses. Kimi šogad vēl nav izcīnījis uzvaras, tomēr stabilitāte un, iespējams, vēlme pēc jauna līguma kalpos par papildus motivāciju, ja vien savas intereses nenāksies nostādīt otrajā plānā aiz komandas iecerēm.

Pelnīti čempionāta vadībā šobrīd atrodas Luiss Hamiltons. Pat tad, kad britam nav paveicies (avārija Lielbritānijas GP startā, problēmas kvalifikācijā Vācijā), zaudējumi bijuši minimāli un izmantotās izdevības ļāvušas kopvērtējumā iekrāt 24 punktu pārsvaru. “Mercedes” ir ļoti tuvu “Ferrari” un pat mazākā konkurentu aizķeršanās var ļaut Luisam kļūt par pirmo braucēju pēdējo 10 gadu laikā, kurš Beļģijā triumfējis divus gadus pēc kārtas.

Aizraujoši būs vērot dinamiku “Red Bull” komandā. Ņemot vērā Daniela Rikjardo lēmumu pamest vienību sezonas izskaņā, sagaidāms, ka lielāks uzsvars tiks likts uz Maksa Verstapena sniegumu un iegribām. Lai gan Verstapens seko tēva pēdām un pārstāv Nīderlandi, tomēr līdzīgi kā Lenss Strols šo var daļēji saukt par mājas posmu. Verstapens ir dzimis Beļģijā, no kurienes nāk arī viņa māte. Sagaidāms, ka skatītājos redzēsim arī ‘oranžo armiju’. Tai un ātrajiem līkumiem, kas palīdz mašīnām ar labu aerodinamisko paketi, vajadzētu labvēlīgu apstākļu rezultātā arī “Red Bull” ļaut iesaistīties cīņā par vadošajām pozīcijām.

Jaudas agregātu priekšrocībai vajadzētu palīdzēt “Sauber” un “Haas” komandām tikt pie punktiem arī šajā nedēļas nogalē. Viņu situāciju ievērojami uzlabo “Force India” juridiskās likstas, kā arī jezga braucēju tirgū, kas varētu jau nākamajā posmā radīt izmaiņas arī “Williams” un “McLaren” virknējumos. Stabilais un efektīvais progress gan nostādījis “Renault” par latiņu pārējām vidus ešalona vienībām, tomēr būs aizraujoši vērot, kā Niko Hulkenberga jaunais līgums un Karlosa Sainca nākamās sezonas pāreja uz “McLaren” ietekmēs abu braucēju psiholoģiju un darbu komandas iekšienē.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet nakamnedēļ “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Autosporta līdzjutējus gaida vairākas aizraujošas dienas, jo Spa trasē risināsies cīņas arī F2 un GP3 čempionātos, kamēr Misano trasē savus spēkus pārbaudīs DTM un F3 braucēji. Rallija fanus priecēs Eiropas čempionāta posms Čehijā, bet motosporta mīļiem jāseko līdzi MotoGP notikumiem Silverstounā. Tāpat nevar aizmirst par Suzukas 10 stundu sacīkstēm, bet punktu nedēļai pieliks IndyCar sacensības Medisonā. Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 24. augusts

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 25. augusts

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 26. augusts

16:10 Beļģijas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli