Visticamāk, jau šajā nedēļas nogalē “Mercedes” komandas braucējs Luiss Hamiltons nodrošinās savu piekto Formula 1 čempiona titulu. Tieši Meksikas Grand Prix izcīņa bija vieta, kur viņam tas izdevās pērn. Pat ja lielā intriga jau zudusi, Brāļu Rodrigesu trases unikālā atrašanās vieta un konfigurācija liek cerēt uz aizraujošu nedēļas nogali.

Pirmā un nozīmīgākā lieta, kas jāņem vērā, runājot par Meksikas Grand Prix, ir augstums, kādā atrodas trase – aptuveni 2300 metru virs jūras līmeņa. Samazināts skābekļa daudzums palielina cilvēcisko kļūdu risku uz noguruma rēķina gan braucējiem, gan mehāniķiem, kas apkalpo viņu mašīnas.

Komandām nākas meklēt ekstrēmus risinājumus, lai nodrošinātu kaut daļēju aerodinamisko piespiedējspēku no vēlamā, liekot mašīnām un to antispārniem izskatīties līdzīgiem tam, ko esam pieraduši redzēt Monako, Hungaroringā un citās šaurās un lēnās trasēs. Problēmas sagādās arī standarta aerodinamiskie risinājumi gaisa novirzīšanai. Iespējams, redzēsim kā vairākas komandas izgriež caurumus dzinēja pārsegā, lai tiktu galā ar šīm problēmām.

Jaudas deficīts ir vēl viens faktors, ar ko būs jārēķinās Meksikas Grand Prix laikā. Turbo kompresoriem būs jādarbojas vēl smagāk kā citur, kas var radīt problēmas komandām, kas šogad cīnās ar dzinēja komponenšu vājo izturību, piemēram, “Red Bull”. Pamatīgs izaicinājums gaidāms arī dzesēšanas sistēmas pārbaudei. Garā starta – finiša taisne ir labākā vieta apdzīšanai, formulām attīstot pat 360 km/h ātrumu, tomēr tam seko ass līkums, kurā bremzes var uzkarst līdz pat 1200 grādu temperatūrai.

Grafiks: FIA

Paredzams, ka sacīkstes Meksikā risināsies siltos un saulainos apstākļos, taču to pašu nevar teikt par gatavošanos lielajai dienai. Sinoptiķi paredz lietus risku piektdien, kamēr sestdien uz trešajiem treniņiem un kvalifikāciju nokrišņu varbūtība tiek vērtēta ļoti augstu. Amerikas GP jau pierādīja, kā lietainie apstākļi var radīt priekšnoteikumus aizraujošam un neparedzam posmam. Iespējams, ko līdzīgu redzēsim arī šonedēļ.

Kopš Grand Prix atgriešanās Meksikā braucēji nekad nav saskārušies ar pamatīgu riepu nodilumu. Pērn vairums ultramīksto riepu lietotāju savu vienīgo pitstopu veica 32. aplī drošības mašīnas dēļ, apliecinot, ka šo nogriezni varēja padarīt vēl garāku. Šogad “Pirelli” ir pielāgojuši riepu izvēles piedāvājumu. Komandu nostāja gan ir viennozīmīga – jo mīkstākas, jo labākas. Pilnīgi visām 20 mašīnām izvēlēti vismaz astoņi hipermīksto riepu komplekti, atstājot ultramīkstās un supermīkstās (cietāko pieejamo sastāvu) riepas mazākumā. Tā kā boksu celiņš Brāļu Rodrigesu trasē ir samērā garš, paredzams, ka viena pitstopa stratēģija ir stabilākā panākumu atslēga.

Grafiks: Pirelli

No faktu vācelītes: Varētu teikt, ka Mehiko ir labākā vieta Formula 1 sacīkšu rīkošanai. Meksikas GP ieguvis labāko sacīkšu promouteru balvu pēdējos trīs gadus pēc kārtas. Šo balvu sāka piešķirt 1975. gadā un tikai Brāļu Rodrigesu trasei to izdevies iegūt četras reizes (vienu arī 1986. gadā). Tuvākā sekotāja ar trim šādām balvām ir Adelaides trase, tomēr tur Formula 1 sacensības kopš 1996. gada vairs nenotiek.

Pērn Meksikā pārliecinošu uzvaru izcīnīja Makss Verstapens un “Red Bull” aerodinamiskā paka sevi ir pierādījusi arī šogad, līdz ar to viņam ar Danielu Rikjardo ir lieliska iespēja atkārtot panākumu, ņemot vērā, ka sezonas spožākā zvaigzne Luiss Hamiltons varētu būt ļoti piesardzīgs un neriskēt ar apdzīšanas manevru, ja nelabvēlīga rezultāta dēļ Sebastiana Fetela cīņa par titulu varētu turpināties.

Lai Fetels saglabātu izredzes jānotiek teju vai brīnumam, tādēļ galveno uzmanību vērts veltīt konkrētā posma notikumiem. Itāļu vienība ir atzinusi, ka uz Āzijas posmiem radītie uzlabojumi priekšējam un aizmugurējam antispārnam, kā arī aerodinamiskās detaļas priekšā sānu gaisa savācējiem nav nesuši cerēto rezultātu. No tā visa atsakoties Amerikā, ‘sarkano’ forma pamazām sāka atgriezties. Lietus neļāva pilnībā izmēģināt uzlabojumus mašīnas grīdai Ostinā. “Ferrari” no šīs idejas nav atteikušies, tomēr uz šo posmu jau līdzīgu kopiju sagatavojuši arī “Red Bull”.

Grafiks: F1.LV

Tikmēr “Mercedes” komanda atteikusies no sava formulu inovatīvo disku risinājuma, kas paredz caurumu iestrādi sekmīgākai gaisa novirzīšanai un bremžu dzesēšanai. Lai gan risinājums netika atzīts par nelegālu un “Ferrari” nekādas sūdzības nav iesnieguši, baidīdamies par Maranello vienības tālākiem plāniem, Toto Volfa vadītā komanda nolēmusi saglabāt piesardzību un atgriezties pie pārbaudītām vērtībām. Vai aizsardzība izrādīsies labākais uzbrukums?

Lielākā otrā ešalona zvaigzne Meksikā nešaubīgi būs mājinieks Serhio Peress. 28 gadus vecais sportists pārstāv “Racing Point Force India” komandu, kurai visos trīs piegājienos šai trasē izdevies gūt punktus ar abām mašīnām. Lai gan starts savu skatītāju priekšā rada papildus spriedzi, līgums uz nākamo gadu Peresam jau ir rokā, līdz ar to ir visas iespējas šo spriedzi pārvērst papildus motivācijā. Turklāt viņš ir vienīgais braucējs ārpus Top 6, kurš guvis punktus katrā no pēdējiem trim posmiem.

Pēdējā posmā ceturtās labākās komandas godu pēc ilgāka pārtraukuma izdevās apliecināt “Renault” komandai. Karloss Saincs gan šeit punktus vēl nav guvis, tomēr pērnā gada “Renault”, kā arī “Toro Rosso” pirms tam nebija tik spēcīgas komandas.

Vērts pasekot līdzi arī Romēna Grožāna gaitām – “Haas” braucējs saņēmis trīs starta pozīciju sodu un ir tuvu diskvalifikācijai. Nav šaubu, ka konkurenti centīsies to izmantot savā labā. Iespējams, redzēsim pat riskantus apdzīšanas manevrus pret Šveicē augušo braucēju.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet nākamnedēļ “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Šonedēļ motorsporta fani tiks lutināti ar WRC posmu Spānijā, MotoGP sacīkstēm Austrālijā, WTCR posmu Japānā, kā arī Super Formula, WSBK un ELMS sezonu noslēgumu. Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 26. oktobris

18:00 Pirmie treniņbraucieni
22:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 27. oktobris

18:00 Trešie treniņbraucieni
21:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 28. oktobris

21:10 Meksikas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli