Šīs sezonas Formula 1 čempions jau noskaidrots, tomēr tas nebūt nenozīmē, ka cīņas Interlagosas trasē būs mazāk aizraujošas. Brazīlijas Grand Prix mūs allaž ir lutinājis ar aizraujošiem apdzīšanas manevriem, iespaidīgām avārijām un neparedzamiem laikapstākļiem.

Pēc garas zonas ar gāzes pedāli grīdā ir ļoti viegli kļūdīties starta – finiša taisnes beigās, kur ar atdzisušām bremzēm nākas strauji samazināt tempu pirms ‘S’ veida līkumu sērijas. Ļoti lielu vērtību šai  Tai seko vēl viena pietiekami gara taisne, lai veiktu apdzīšanu. Otrais sektors mijās ar vairākiem ātriem līkumiem, kam seko lēnāka sekcija pirms pamatīga kāpuma kalnā, kur jau atkal izpaudīsies jaudīgāko dzinēju priekšrocības. Varēsim gūtu labu priekšstatu par “Honda” spējām salīdzinājumā ar pārējiem ražotājiem.

Grafiks: FIA

Atrašanās starp diviem ezeriem (no kurienes nāk trases nosaukums – Interlagosa) ik gadu pievilina rajona tumšākos mākoņus. Šis gads nebūs izņēmums. Sinoptiķi prognozē aptuveni 50 procentu lietus iespējamību gan piektdien, gan sestdien, gan svētdien, turklāt gaiss, visticamāk, iesils tikai līdz +20 grādiem.

“F1LV

Pērn labākā stratēģija riepu izvēlē bija viena pitstopa izvēle ar mīkstajām un supermīkstajām riepām. Šogad sperts viens solis mīkstāku riepu virzienā. “Pirelli” motorsporta daļas vadītājs Mario Isola uzskata, ka pati trase gada laikā īpaši nav mainījusies, tādēļ braucējiem nodrošinātas vidējās un mīkstās riepas, kā arī supermīksto riepu komplekts, kas vairāk paredzēts viena apļa režīmam kvalifikācijā. Lielākās problēmas sagādās aizmugurējās labās riepas nodilums. Riepu izvēlē šoreiz visas komandas lēmušas diezgan līdzīgi, izvēloties 8-9 supermīksto riepu komplektus (tikai “McLaren” izvēlējušies septiņus).

Grafiks: Pirelli

No faktu vācelītes: Parasti sacīkšu uzvarētājs savu trofeju saņem uzreiz pēc finiša. Pirms 15 gadiem Brazīlijā Džankarlo Fisikellam gan līdz savam triumfa mirklim nācās gaidīt piecas dienas. Pēc Marka Vēbera avārijas no atlūzām nespēja izvairīties 3. vietā braucošais Fernando Alonso. Brauciens tika pārtraukts. Fisikella apli iepriekš savā “Jordan” formulā bija apdzinis sacīkšu līderi Kimi Raikonenu, tomēr bija neskaidrības par to vai sarkanā karoga izkāršanas brīdī Fizzi jau bija paguvis uzsākt jaunu apli. Sākotnēji par uzvarētāju tika atzīts Raikonens (uz pjedestāla viņi kāpa divatā, jo Alonso nācās doties uz slimnīcu), bet pēc atkārtotas notikumu izskatīšanas pie savas pirmās uzvaras tika Fisikella, kura mašīna uzreiz pēc finiša boksu celiņā aizdegās. Sezonas laikā itālis punktos iebrauca vairs tikai vienu reizi.

Garās taisnes un reljefa izmaiņas radīs priekšrocības komandām ar labi attīstītiem jaudas agregātiem. “Red Bull” šajā kategorijā neietilpst, tādēļ nav nekāds pārsteigums, ka pēdējo četru sezonu laikā šīs komandas braucēji tā arī nav spējuši pavadīt kaut apli sacīkšu vadībā. Makss Verstapens 2016. gada lietū gan bija teju neapturams, kamēr Danielam Rikjardo jācenšas niknums par pēdējo posmu neveiksmēm pārvērst par motivatoru. Negaidīta uzvara būtu lielisks veids kā atvadīties no savas ilggadējās komandas.

Lai gan cīņa par konstruktoru kausu joprojām ir aktuāla, Sebastians Fetels savu sezonas lielo uzdevumu nav izpildījis. Pēdējos posmos tas gan drīzāk spēlēs par labu viņam pašam – vairs nav nepieciešamība pēc nepārdomātām avantūrām un liekiem riskiem. Luiss Hamiltons jau iepriekšējos gados pierādījis, ka spriedzes situācijās ir bijis pārāks un nosvērtāks. Nu šī stadija ir aiz muguras un abiem titulētajiem braucējiem būs iespēja visu uzmanību veltīt uz konkrēto posmu.

Formula 1 sacīkstēs allaž liela nozīme ir kvalifikācijai. Kopš 2004. gada tikai reizi uzvarētājs nestartēja no pirmās rindas (Raikonens 2007. gadā). Hamiltons pēdējo piecu gadu laikā Brazīlijā tikai reizi viena apļa ietvaros pārspējis savu komandas biedru. Gaidāms, ka komandas pavēles vadošajās vienībās netiks izmantotas, tādēļ būs interesanti pavērot vai Kimi Raikonenam un Valteri Botasam izdosies iesaistīties cīņā par uzvaru.

Meksikā pārliecinoši tempu otrajam ešalonam diktēja “Renault”, tomēr jāatceras, ka Brāļu Rodrigesu trasē aerodinamikai bija daudz lielāka nozīme, tādēļ spēku samēri ievērojami atšķīrās no citiem posmiem. Sezonas otrā puse franču rūpnīcai nav padevusies tik veiksmīga kā cerēts, tādēļ iekļūt punktos nebūs viegli. Pie tam pēc Grožāna Itālijas GP diskvalifikācijas apelācijas neapmierināšanas “Haas” komanda divus posmus pirms sezonas beigām atrodas 30 punktus tālāk, tādēļ varam gaidīt alternatīvas un radikāli atšķirīgas stratēģijas no amerikāņu vienības, kuriem jāpaveic brīnums, lai apdraudētu “Renault” pozīcijas.

Pēc vasaras pārtraukuma ceturtā punktiem bagātākā komanda ir “Racing Point Force India”, kas vēl iepriekšējo īpašnieku uzraudzībā aizvadīja samērā blāvu sezonas sākumu (ja neskaita pjedestālu Azerbaidžānā). Tāpat vērts pasekot līdzi Pjēram Gazlī un Šarlam Leklerkam, kurus jau nākamgad redzēsim vadošajās komandās. Atšķirībā no vairākiem posmiem pēc vasaras pārtraukuma, “Honda” vairs neplāno jaunu dzinēja komponenšu ieviešanu, tādēļ “Toro Rosso”, visticamāk, beidzot varēs izvairīties no pēdējās starta rindas.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula 1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet nākamnedēļ “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Šonedēļ motorsporta fani varēs baudīt arī NASCAR cīņas, kur noskaidrosies četri titula pretendenti, bet Motegi trasē Džensons Batons centīsies izcīnīt titulu Super GT čempionātā, kur uz titulu pēdējā posmā matemātiski pretendē 5 ekipāžas. Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 9. novembris

15:00 Pirmie treniņbraucieni
19:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 10. novembris

16:00 Trešie treniņbraucieni
19:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 11. novembris

19:10 Brazīlijas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli