Pateicoties lieliskam startam, tempa kontrolēšanai un izvairīšanās no liekiem riskiem, Luisam Hamiltonam izdevies izcīnīt savu piekto Formula 1 čempiona titulu. Par Meksikas Grand Prix uzvarētāju kļuva Makss Verstapens, kamēr viņa komandas biedrs Daniels Rikjardo izstājās neilgi pirms sacīkšu finiša.

Sacīkšu starts lielisks padevās Luisam Hamiltonam, kurš uzreiz tika garām pole position ieguvējam Danielam Rikjardo, tomēr apsteigt Maksu Verstapenu “Mercedes” braucējam neizdevās. Rikjardo gandrīz pazaudēja arī trešo pozīciju Valteri Botasam, tomēr iekšmalas priekšrocības ļāva to nosargāt. Pirmā apļa turpinājumā Botass saskārās ar Fetelu, tomēr abu mašīnas palika neskārtas. “Ferrari” braucējs spēja pakāpties uz ceturto pozīciju. Neveiksmīgs starts otram “Ferrari” braucējam Kimi Raikonenam lika iekārtoties aiz Karlosa Sainca. Raikonens savu pozīciju atguva jau tā paša apļa laikā.

Dramatiskāki notikumi risinājās par zemākām pozīcijām. Estebans Okons ietriecās Niko Hulkenberga mašīnas aizmugurē. “Renault” mašīna sadursmē necieta, kamēr no Okona mašīnas priekšējā antispārna atdalījās neliels gabals, kas nonāca Fernando Alonso mašīnas sāna gaisa savācējā. “McLaren” mašīna strauji pārkarsa un Alonso nobrauca trases malā, lai izstātos. Okons un Hārtlijs tikmēr devās boksos.

“F1LV

Vadošie braucēji diezgan strauj izretojās. “Mercedes” braucēji Hamiltons un Botass, kā arī “Renault” pārstāvis Karloss Saincs 11. apļa izskaņā kā pirmie devās savā plānotajā pitstopā. Apli vēlāk viņiem pievienojās arī Rikjardo, bet 13. aplī riepas nomainīja Makss Verstapens. “Ferrari” braucēji nonāca vadībā, tomēr Kimi Raikonenam ar vecām riepām neizdevās īpaši aizkavēt konkurentus – Verstapenam bija nepieciešams tikai viens aplis, lai apsteigtu Amerikas Grand Prix uzvarētāju, bet 17. aplī Raikonenu pieveica arī Hamiltons un viņam tobrīd cieši aizmugurē braucošais Rikjardo. Apļa izskaņā Fetels un Raikonens devās boksos. Secība palika nemainīga – Verstapens, Hamiltons, Rikjardo, Fetels, Botass, Raikonens.

Verstapena vadītā “Red Bull” formula 27. aplī jau bija iekrājusi 10 sekunžu pārsvaru, kamēr Hamiltons, Rikjardo un Fetels turējās samērā tuvu viens otram. Fetela mēģinājums apsteigt savu bijušo komandas biedru neizrādījās sekmīgs.

Cīņās aiz trim vadošajām komandām “Renault” un “Sauber” samērā ātri nācās veikt pitstopu, jo sacīkstes tika uzsāktas ar mīkstāko riepu sastāvu. Tas ļāva septītajā pozīcijā nonākt mājiniekam Serhio Peresam, kurš sāka Grand Prix ar cietāko pieejamo riepu sastāvu. Saincs centās noķert “Racing Point Force India” braucēju, tomēr sacīkstes vēl nebija pusē, kad tehniskas ķibeles piemeklēja arī otru spāņu braucēju. Saincs apstājās trases stadiona sekcijā. Trasē tika sūtīta virtuālā drošības mašīna, ko Peress un Okons izmantoja, lai veiktu ‘lētāku’ pitstopu. Peress trasē atgriezās devītajā vietā aiz Hulkenerga un Leklerka.

Fetels izmantoja priekšā esošo atpalicēju Peresa un Leklerka cīņu, lai apsteigtu Danielu Rikjardo. Apli vēlāk Peress apsteidza Leklerku cīņā par astoto vietu. Prieki gan nebija gari, jo dažus apļus vēlāk Peress strauji palika ļoti lēns un devās boksos, lai izstātos. Tikmēr viņa komandas biedrs Okons guva bojājumus mašīnai pēc kontakta ar Brendonu Hārtliju.

39. aplī Fetelam izdevās apsteigt arī Luisu Hamiltonu, kurš gan bija pietiekami piesardzīgs, lai neveiktu agresīvu manevru savas pozīcijas nosargāšanai. Hamiltona temps ar nolietotām riepām kritās. Pēc vairāku apļu cīņas Daniels Rikjardo tika garām “Mercedes” braucējam 47. aplī, kurš sabloķēja riteņus un izbrauca cauri drošības joslai.

Apļa beigās Fetels un Hamiltons devās boksos, kamēr abu somu cīņa noslēdzās ļoti līdzīgi – Botass sabloķēja riteņus, bet Raikonens tika viņam garām, kamēr “Mercedes” formula atradās zālē. Pavisam drīz savu boksu apmeklējumu veica arī Verstapens un Botass, kamēr Rikjardo un Raikonena palika trasē. 20 apļus pirms finiša līderi atradās sekojošā secībā – Verstapens, Rikjardo, Fetels, Raikonens, Hamiltons, Botass.

Hamiltons nolēma lieki neriskēt un pēdējo sacīkšu nogriezni mierīgi nobraukt piektajā vietā. Tikmēr viņa konkurentam Fetelam nemaz nevajadzēja apdzīt cieši priekšā braucošo Rikjardo. 10 apļus pirms finiša no Rikjardo mašīnas aizmugures parādījās nelieli dūmi un pole position ieguvējam nācās nobraukt trases malā.

Viņa komandas biedru Maksu Verstapenu nekas nespēja apturēt no piektās uzvaras karjerā. Kopā ar Verstapenu uz goda pjedestāla kāpa abi “Ferrari” braucēji, tomēr lielākie prieki bija vērojami “Mercedes” nometnē – Luiss Hamiltons nodrošināja čempiona titulu priekšlaicīgi.

Sesto vietu izcīnīja Niko Hulkenbergs, bt punktos iekļuva arī Leklerks, Vandūrns, Ēriksons un Gazlī.

Līdz sezonas beigām palikuši vēl divi posmi – Brazīlijas GP un Abū Dabī GP, kuros noskaidrosies titula ieguvējs konstruktoru ieskaitē, kur “Mercedes” pārsvars šobrīd ir 55 punkti.

Meksikas Grand Prix rezultāti

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsPitstopiPunkti
1Makss VerstapensRed BullTAG225
2Sebastians FetelsFerrariFerrari17.316218
3Kimi RaikonensFerrariFerrari49.914115
4Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'18.738212
5Valteri BotassMercedesMercedes1 aplis310
6Niko HulkenbergsRenaultRenault2 apļi18
7Šarls LeklerksSauberFerrari2 apļi16
8Stofels VandūrnsMcLarenRenault2 apļi14
9Markuss ĒriksonsSauberFerrari2 apļi12
10Pjērs GazlīToro RossoHonda2 apļi21
11Estebans OkonsForce IndiaMercedes2 apļi2
12Brendons HārtlijsToro RossoHonda2 apļi2
13Lenss StrolsWilliamsMercedes2 apļi2
14Sergejs SirotkinsWilliamsMercedes2 apļi1
15Kevins MagnusensHaasFerrari2 apļi1
16Romēns GrožānsHaasFerrari3 apļi2
NFDaniels RikjardoRed BullTAG1
NFSerhio PeressForce IndiaMercedes2
NFKarloss SaincsRenaultRenault1
NFFernando AlonsoMcLarenRenault