Azerbaidžānas Grand Prix skatītājiem sniedza intrigu no pirmā līdz pēdējam aplim – Raikonens piedzīvoja avāriju startā, abi “Red Bull” braucēji izsita viens otru, Fetels pieļāva kļūdu pēc drošības mašīnas, bet Botasu pievīla caura riepa. Tas viss ļāva pirmo uzvaru šosezon izcīnīt Luisam Hamiltonam.
Sacīkšu startā vadošie braucēji – Fetels, Hamiltons, Botass – savas pozīcijas nosargāja, kamēr cīņā par zemākām pozīcijām valdīja pamatīga drāma. Kimi Raikonens cīņā par sesto pozīciju sadūrās ar “Force India” braucēju Estebanu Okonu, liekot francūzim izstāties, kamēr pats Raikonens ar bojātu mašīnu devās boksos.
Pamatīgus nemierus sarīkoja arī Sergejs Sirotkins, vispirms saskaroties ar Serhio Peresu, kuram nācās doties boksos, bet uzreiz pēc tam nesadalot trasi ar Niko Hulkenbergu. Pēc abu sadursmes Sirotkins uztriecās Fernando Alonso mašīnai, pārdurot divkārtējā pasaules čempiona mašīnas priekšējo labo riepu. Sirotkinam sacīkstes bija galā un trasē devās drošības mašīna.
Sacīkstes atsākās ar “Red Bull” braucēju savstarpējo cīņu, ko izmantoja aizmugurē braucošais Karloss Saincs, vispirms apsteidzot Danielu Rikjardo, bet apli vēlāk tiekot garām arī Maksam Verstapenam cīņā par ceturto pozīciju. Abiem “Red Bull” braucējiem nākamo apļu laikā ar ultramīkstajām riepām garām tika arī Sainca komandas biedrs Niko Hulkenbergs.
Hulkenberga cīņa beidzās pēc 10 veiktiem apļiem, kad vācu sportists nenovaldīja savu “Renault” spēkratu un ietriecās sienā. Hulkam gan izdevās nobraukt malā, neizraisot drošības mašīnas fāzi. Uz piekto un sesto vietu pakāpās Verstapens un Rikjardo, uzsākot savstarpējo cīniņu. Lai gan abi sportisti pat saskārās, Verstapens spēja nosargāt savu pozīciju.
Izcilu braucienu aiz viņiem septītajā pozīcijā demonstrēja “Sauber” komandas debitants Šarls Leklerks, ne tik veiksmīgi gāja viņa komandas biedram Markusam Ēriksonam, kurš pēc kļūdas bremzēšanā iebrauca drošības kabatā un atkrita līdz priekšpēdējai pozīcijai, vēlāk sūdzoties par vibrācijām mašīnā.
Pēc 15 apļiem Sainca ultramīkstās riepas bija nolietotas, līdz ar to spānis devās boksos pēc jauna mīksto riepu komplekta.
Lielisku atspēlēšanos veica pirmā apļa neveiksminieki – pēc 20 apļiem Raikonens bija pakāpies līdz sestajai vietai, Peress apsteidzis Strolu cīņā par astoto vietu, kamēr Alonso brauca uzreiz aiz vadošo desmitnieka.
Sebastianam Fetelam sacīkšu vadībā savu pārsvaru izdevās palielināt, galvenokārt, pateicoties Luisa Hamiltona vairākkārtējai izbraukšanai ārpus trases. Tieši Hamiltons kā pirmais no līderiem devās boksos, lai savas supermīkstās riepas nomainītu pret mīkstajām. Ar jauno riepu komplektu Hamiltonam neizdevās sadeldēt Fetela un Botasa pārsvaru, līdz ar to abi sportisti palika trasē.
Sacīkšu vidusdaļā pēc vairākiem ātriem apļiem Daniela Rikjardo izpildījumā cīņa ar Verstapenu atkal saasinājās, tomēr pagājušā gada Azerbaidžānas GP uzvarētājs savam komandas biedram garām netika arī šoreiz. 17 apļus pirms finiša Rikjardo tas beidzot izdevās. Līdz ar to Rikjardo pēdējam sacīkšu nogrieznim jaunas ultramīkstās riepas saņēma ātrāk, taču uz boksu apmeklējuma rēķina palika aiz Verstapena.
20 apļus pirms finiša arī Fetela mašīnai tika uzmontētas mīkstā sastāva riepas. Botass tik drīz nesekoja un atstatums starp abiem sportistiem turējās 10-12 sekunžu robežās.
Pēc tuvas cīņas visā sacīkšu garumā “Red Bull” braucēji nesadalīja trasi starta-finiša taisnē. Sekoja sadursme un sacīkstes beidzās gan Danielam Rikjardo, gan Maksam Verstapenam.
“Mercedes” nolēma savam braucējam pēdējā nogrieznī uzmontēt ultramīkstās riepas. To nācās darīt 11 apļus pirms finiša, jo trasē devās drošības mašīna. “Ferrari” gan saprata, ka ar vecākām riepām noturēt pirmo pozīciju nebūs iespējams, tādēļ sūtīja boksos arī Fetelu, kā arī Raikonenu. Drāma gan nebeidzās – Romēns Grožāns saslīdēja un avarēja, izstājoties no sacensībām.
Sacīkstēm atsākoties, secība bija sekojoša: Botass, Fetels, Hamiltons, Raikonens, Peress, Saincs, Leklerks, Strols.
Fetels centās apsteigt Botasu, tomēr nobloķēja riepas bremzējot pirms pirmā līkuma un pazaudēja pozīciju arī Luisam Hamiltonam un Kimi Raikonenam. Viss liecināja, ka uzvara tiks Valteri Botasam, taču piepeši sprāga viņa mašīnas riepa un soma cīņa bija galā. Pa to laiku Serhio Peress pakāpās uz trešo vietu, apdzenot Sebastianu Fetelu, bet Karloss Saincs cīņā par piekto vietu apsteidza Šarlu Leklerku.
Galu galā Hamiltonu problēmas nepiemeklēja un britu sportists izcīnīja pirmo uzvaru šosezon, kas ļāvis britu sportistam nonākt vadībā arī čempionāta kopvērtējumā ar 70 punktiem. Viņam seko Fetels (66) un Raikonens (48). Nākamais posms pēc 2 nedēļām risināsies Spānijā.
Azerbaidžānas GP rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts |
---|---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | - |
2 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 2.460 |
3 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 4.024 |
4 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 5.329 |
5 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 7.515 |
6 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 9.158 |
7 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 10.931 |
8 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 12.546 |
9 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 14.152 |
10 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Honda | 18.030 |
11 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 18.512 |
12 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 24.720 |
13 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 30.663 |
14 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 3 apļi |
NF | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 9 apļi |
NF | Makss Verstapens | Red Bull | TAG | 12 apļi |
NF | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG | 12 apļi |
NF | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 41 aplis |
NF | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 51 aplis |
NF | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 51 aplis |
Labs brauciens! Protams, izteikta Red Bull benefice – gan savā starpā, gan pastarpināti izšķirot sacīkšu likteni. Bet labs!
Jautri. Fetels noriskeja, Grozans – izcilnieks, Maxis…. Nez cik lapas sim vel palikusas ieks book of excuses? Man jau liekas, ka ari seit vins ari pa prieksu notirinajas.
piekrītu par to tirināšanos, un jāatzīst, arī par Book of Excuses.. gēni tomēr ir spēcīga lieta.
Having said that – holenderu rezidentais pitleina žurno pamanījās noķert dakteri Helmūtu burtiski minūtes pēc notikuma – un dakteris teica, ka vainīgi ir ‘visi’ – ja pareizi atceros. Kas IMO nozīmē, ka klistīru ar saberzta stikla piedevu saņems arī RIC racing engineer, vai kuŗš nu tur teica RIC ausīs tos liktenīgos vārdus īsi pirms kreša ‘Go get him!’.
Aizraujoša gonka, tomēr nedaudz sāpīgas beigas. Fetels bišk par daudz riskēja, jo P2 tomēr bija priekšā Hamim.. Nu tagad jāsāk atkal no iedzinēja pozīcijas. Kaut nu atkal nebūtu kā pirms gada, kad ar ātrāku mašīnu pakāsa titulu. Twittera komentāros kāds salīdzināja Maxi ar Kvjatu, ka viņa liktenis būs līdzīgs. Tomēr nevaru piekrist, jo cauri daudzām kļūdām tomēr ir redzams arī talants. Tādās reizēs vienīgi nodomāju – kā tā var būt, ka braucējiem ir vairāk teikšanas nekā komandas bosiem? Jo skaidri varēja redzēt ka RIC bija ātrāks jau no paša sākuma un mierīgi varēja noķert Hami..