2020. gada Formula 1 sezona straujiem soļiem tuvojas izskaņai. Konstruktoru kausa ieguvēji jau noskaidroti, taču dominējošās komandas sastāvs nākamajam gadam gan vēl nav zināms. “Mercedes” šai ziņā nav izņēmums. Ieskatīsimies atlikušajās neskaidrībās par 2021. gada braucēju sastāvu.

2021. gada Formula 1 braucēju sastāvs
KomandaBraucējsBraucējs
MercedesValteri Botassnav apstiprināts
Red BullMakss Verstapensnav apstiprināts
AlpineEstebans OkonsFernando Alonso
McLarenDaniels RikjardoLando Noriss
Aston MartinSebastians Fetelsnav apstiprināts
FerrariŠarls LeklērsKarloss Saincs
AlphaTauriPjērs Gazlīnav apstiprināts
Alfa RomeoKimi RaikonensAntonio Džiovinaci
Haasnav apstiprinātsnav apstiprināts
WilliamsNikolā LatifiDžordžs Rasels

Lai gan Formula 1 pasaulē parakstīts līgums ne vienmēr garantē reālu braukšanu, tomēr tagad, kad baumas ap Rasela vietu “Williams” sastāvā ir kliedētas, paredzams, ka visi 14 braucēji, kuri jau oficiāli ir apstiprināti, savas vietas saglabās. Tomēr 6 vakances 5 dažādās komandās vēl ir brīvas…

“Mercedes” ilgā klusēšana

Apstiprināts: Valteri Botass
Favorīts: Luiss Hamiltons
Kandidāti: Džordžs Rasels, Serhio Peress, Niko Hulkenbergs

Pavisam nesen nevienam vēl nebija šaubu, ka izcilais Hamiltons pagarinās līgumu un izcīnīs savu astoto titulu 2021. gadā (vispirms gan vēl jānodrošina septītais), tomēr paša Hamiltona pēdējo dienu izteikumi par to, ka nav garantijas, ka viņš te būs arī nākamgad, likušas sarosīties visai autosporta pasaulei – citi tos sauc par pekstiņiem, lai tiktu pie lielāka līguma, citi velk paralēles ar vecā drauga Rosberga ‘aiziešanu ar blīkšķi’.

Iespējams, Šūmahera rekordu pārsišana Hamiltona faniem rūp daudz vairāk kā pašam Luisam. Krietni svarīgāks faktors lēmuma pieņemšanā varētu būt komandas vadītāja Toto Volfa tālākie plāni. Dominances laikā abu starpā izveidojusies ļoti cieša saikne, tādēļ nebūtu pārsteigums, ja abi pamestu savus amatus vienlaikus. Tiesa gan, stabilitāte tehniskajos noteikumos, jau šobrīd padara Hamiltonu par galveno titula kandidātu arī nākamgad, tādēļ aiziešana no lielā sporta jau šīs sezonas izskaņā nudien šķiet neprātīga.

Ja nu gadījumā Luiss 35 gadu vecumā nolems dzīvē meklēt jaunus izaicinājumus, par galveno favorītu uz viņa vietu uzskatāms Džordžs Rasels. “Mercedes” jauno braucēju programmas pārstāvim ir spēkā līgums ar “Williams”, tomēr Valteri Botass bija identiskā situācijā, kad Rosbergs beidza savu karjeru. Rasels ir jauns, ambiciozs un talantīgs līderis – lieliska kombinācija Hamiltona mantiniekam, kamēr pārējie zelta paaudzes talanti ir saistīti ar citām vienībām. Vairāki prasmīgi braucēji šobrīd palikuši bez līguma uz nākamo gadu, tomēr viņi visi atgādina stabilus komandas spēlētājus, nevis spožus lielas komandas līderus, kuri būtu spējīgi atstāt Botasu jaņos.

“Red Bull” apburtā vieta

Apstiprināts: Makss Verstapens
Favorīti: Serhio Peress un Niko Hulkenbergs
Kandidāti: Alekss Albons, Daņila Kvjats

Sezonas otrā puse ir laiks, kad demonstrēt spožus rezultātus ir īpaši svarīgi. Pēdējo četru posmu laikā Alekss Albons “Red Bull” komandā ir guvis tikai vienu punktu. Spiediens ir jūtams ne tikai no preses, bet arī komandas iekšienē. Horners un Marko vairs nekautrējas publiski atzīt, ka izskata alternatīvas ārpus savas akadēmijas robežām.

Niko Hulkenbergs būtu aizvietojis Aleksu Albonu Vācijā, ja pēc neviennozīmīgā Covid-19 testa Albons būtu saņēmis pozitīvas analīzes. Instinktīvi, tas liek domāt, ka Hulks ir “Red Bull” redzeslokā uz vietu 2021. gadā, tomēr bez pamatsastāva vietas palikuši arī tādi talanti kā Serhio Peress un Kevins Magnusens. Abiem braucot “Force India” komandā, Peress bieži guva virsroku pār Hulkenbergu un apliecinājis savas prasmes kā lielisks riepu saudzētājs un ļoti ātrs braucējs, turklāt, atšķirībā no Hulkenberga, Peresam nav nācies ieturēt praktiski veselas sezonas pauzi.

“Aston Martin” ģimenes uzņēmums

Apstiprināts: Sebastians Fetels
Favorīts: Lenss Strols

Lai gan oficiāli “Aston Martin” komanda apstiprinājusi tikai Sebastianu Fetelu, sagaidāms, ka vienības īpašnieka Lorensa Strola dēla Lensa līguma pagarināšana ir tikai laika jautājums, it īpaši, ņemot vērā, ka Peress nākamsezon nepaliks komandas sastāvā. Arī pērn “Racing Point” īpaši nesteidzās ar paziņojumu par Strola saglabāšanu. Lai gan pēdējie posmi Lensam nav izdevušies kā cerēts, sezonas sākumā kanādietis apliecināja, ka kļuvis nobriedušāks un pārliecinošāks, pēc sezonas astotā posma Moncā pat ierindojoties 4. vietā kopvērtējumā. No ‘naudas maisa’ reputācijas atbrīvoties nav viegli, taču šogad Strols ir spēris plašu soli uz priekšu ik pa laikam iesaistoties arī cīņās ar komandas biedru Peresu.

“AlphaTauri” zvaigžnu meklējumi

Apstiprināts: Pjērs Gazlī
Favorīts: Juki Cunoda
Kandidāti: Alekss Albons, Daņila Kvjats

Pat tik spilgta sezona kā šī nav ļāvusi Pjēram Gazlī atgriezties “Red Bull” komandā. Tā vietā – vēl viens gads junioru vienībā. Helmuta Marko komentāri par to, ka Gazlī komandas biedrs būs jauns braucējs liek domāt, ka gadiem ilgā auklēšanās ar Daņilu Kvjatu ir noslēgusies, bet Albona atsēdināšana atpakaļ “AlphaTauri” mašīnā arī netiek izskatīts kā ļoti nopietns variants.

Tā vietā izdevība, visticamāk, tiks sniegta kārtējam jaunajam talantam. Pirms sezonas retais prognozēja japāņa Juki Cunodas iesaistīšanos cīņā par F2 titulu, tomēr 20 gadīgais Cunoda nav licis vilties, kas ļāvis šonedēļ Imolā nopelnīt izdevību veikt testus ar 2018. gada “Toro Rosso” formulu. “Honda” atbalsta Cunodas karjeras izaugsmi, tomēr pēc viņu paziņojuma par F1 pamešanu, arī Cunodas atbalsts palicis uz jautājuma zīmes. Kamēr Kvjats un Albons sevi nav spējuši līdz galam apliecināt, jādod izdevība tiem, kuri vēl var pārsteigt. Arī no mārketinga aspekta, braucējs no Japānas var palīdzēt “Red Bull” zīmola reklamēšanai vienā no pasaules apdzīvotākajām valstīm.

“Haas” laiks jaunajiem

Apstiprināti: nav
Favorīti: Miks Šūmahers un Ņikita Mazepins
Kandidāti: Kalums Ailots, Roberts Švarcmans

“Haas” komandas vadītājs Guntars Steiners ziņoja, ka lēmums neturpināt sadarbību ar šī brīža braucējiem pieņemts, galvenokārt, finansiālu apsvērumu dēļ. “Haas” ir viena no mazākajām komandām čempionātā, tādēļ pandēmijas ekonomiskās sekas tā izjutīs īpaši smagi. Laimīgā kārta, šobrīd jauno talantu vidū ir atrodami vairāki, kuriem arī maciņš nav plāns.

Ņikita Mazepins ar savu agresīvo uzvedību gan trasē, gan ārpus tās izpelnījies lielu devu kritiķu, tomēr rezultātu izteiksmē jaunais krievu talants ir pamatīgi audzis, šogad izcīnot divas uzvaras Formula 2 čempionātā. Viņa tēvs miljardieru sarakstos atrodas augstāk par Strola un Latifi senčiem, tādēļ Mazepina nonākšana F1 nebūtu pārsteigums, it īpaši tādēļ, ka Mazepins vecākais bija viens no galvenajiem Strola konkurentiem uz bankrotējušās “Force India” komandas iegādi 2018. gadā.

Tāpat gandrīz droši skaidrs, ka viena vieta pienāksies “Ferrari” jauno braucēju akadēmijas pārstāvim. Starp trim spožākajiem talantiem katram ir savi plusi – Kalums Ailots ir ļoti ātrs, taču Miks Šūmahers pagaidām guvis virsroku ar stabilitāti. Turpat cieši aizmugurē abiem šogad seko Roberts Švarcmans, kurš F2 aizvada debijas sezonu. Lai gan arī Ailots un Švarcmans būtu pelnījuši vietu “Haas” sastāvā, domājams, ka tā nonāks Šūmahera rīcībā, kurš spēs piesaistīt kameras un līdz ar to arī sponsorus savā virzienā, iespējams, ne tikai uzvārda dēļ vien.