Monako Grand Prix laikā Danielam Rikjardo izdevās sasniegt maksimumu – pirmoreiz karjerā pavadot vadībā visu sacīkšu distanci austrālietis tika galā ar mašīnas tehniskajām ķibelēm un izcīnīja uzvaru. Lai gan šī ir jau septītā uzvara Rikjardo karjerā, pirmoreiz tā sasniegta startējot augstāk kā no ceturtās pozīcijas.
Panākums ļāva Rikjardo kāpt uz goda pjedestāla ar Sebastianu Fetelu un Luisu Hamiltonu. Zīmīgi, ka sezoans pirmas sešos posmos katrs no šiem braucējiem izcīnījis divas uzvaras un šobrīd ieņem trīs vadošās pozīcijas čempionāta kopvērtējumā.
Līksmība Austrālijā nebeidzās vēl ilgi pēc Rikjardo uzvaras, jo Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstēs uzvaru izcīnīja Rikjardo tautietis Vils Pauerss. Līdz ar to Austrālija kļuva par tikai trešo valsti aiz Lielbritānijas (1965, 1966) un Brazīlijas (1989, 1993) kuras sportisti viena gada laikā uzvar abās prestižajās sacensībās.
Tikmēr Rikjardo pārstāvētā “Red Bull” komanda šai posmā atzīmēja savu 250. Grand Prix startu. Tās pirmsākumi meklējami 2005. gadā, kad tika pārņemta “Jaguar” vienība. Lai gan šai laikā noticis 251 F1 posms, “Red Bull” izlaida 2005. gada ASV Grand Prix “Michelin” riepu problēmu dēļ.

Svinības izdevušās godam, jo, pateicoties Maksa Verstapena ātrākajam aplim, otro reizi komandas pastāvēšanas vēsturē tās braucēji uzvarēja katrā no treniņu sesijām, izcīnīja pole position, pavadīja vadībā 100% sacīkšu distances un uzrādīja ātrāko sacensību apli. Šādu dominanci ‘sarkanie buļļi’ spēja nodemonstrēt vienīgi 2010. gada Ungārijas GP.
Šarls Leklerks kļuva par trešo monegasku aiz Luī Širona un Olivjē Beretas, kurš F1 čempionātā startējis savā mājs posmā – Monako GP. Šironam 50 gadu vecumā pat izdevās kāpt uz goda pjedestāla, kamēr Bereta savā vienīgajā mēģinājumā ar “Larrousse” izcīnīja astoto vietu. Lai gan Leklerkam finišu neizdevās sasniegt, jāuzslavē viņa “Sauber” mehāniķi – 2.21 sekunžu pitstops bija ātrāks pat par vadošo komandu sasniegto.

Lai gan trasē pēc Šarla Leklerka un Brendona Hārtlija sadursmes bija izsludināta virtuālās drošības mašīnas fāze, reālā drošības mašīna nebija nepieciešama. Pēdējoreiz Monako bez tās iztika 2009. gadā, kad uzvaru izcīnīja “Brawn GP” komanda ar Džensonu Batonu pie stūres.
Neraugoties uz izstāšanos pārnesumkārbas defekta dēļ, Fernando Alonso apsteidza Rubensu Barikello karjeras laikā sacīkstēs veikto kilometru skaita ziņā. Skaitot pilnus veiktos apļus, Alonso F1 sacīkstēs nobraucis 80625 kilometrus un šosezon, iespējams apsteigs arī atlikušos sev priekšā esošos braucējus – Džensonu Batonu (80863 km) un Mihaelu Šūmaheru (81208 km).

Sebastians Fetels 88. reizi sacīkstes uzsāka no pirmās starta rindas, šai rādītājā pārspējot Airtonu Sennu. Biežāk pirmo rindu ir aizņēmuši vienīgi Luiss Hamiltons (121 reizi) un Mihaels Šūmahers (116 reizes).
Lai gan Monako trase jau sen guvusi reputāciju kā vieta, kur apdzīt ir teju vai neiespējami, pēdējos 3 posmos Monako pole position ieguvējam nebija izdevies uzvarēt arī sacīkstēs. Šogad ne tikai Rikjardo uzvarēja, bet viss kvalifikācijas Top 6 finišēja tieši tādā secībā arī sacīkstēs. 90 gadu ilgajā Monako GP vēsturē tikai vienu reizi vadošo kvartets finišēja tieši tādā pašā secībā kā startēja – 2007. gadā, taču vadošo sešiniekam tas vēl nebija izdevies.

Monako GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'14''260 | 60 |
2 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'14''822 | 74 |
3 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'14''944 | 61 |
4 | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 1'15''325 | 75 |
5 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'15''562 | 13 |
6 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'16''061 | 57 |
7 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'16''065 | 14 |
8 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'16''270 | 15 |
9 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'16''312 | 21 |
10 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'16''392 | 13 |
11 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 1'16''864 | 76 |
12 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'16''936 | 19 |
13 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1'17''018 | 23 |
14 | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 1'17''027 | 63 |
15 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'17''099 | 68 |
16 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Honda | 1'17''172 | 15 |
17 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'17''476 | 20 |
18 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'17''491 | 19 |
19 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1'17''546 | 24 |
20 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 1'17''710 | 17 |