Aizvadītajā nedēļas nogalē Moncā pie uzvaras “Ferrari” mājās tika “Mercedes” pārstāvis Luiss Hamiltons. Viņam tā bija piektā uzvara Itālijā, šai rādītājā panākot leģendāro Mihaelu Šūmaheru. Nevienam citam braucējam Moncas trasē nav klājies tik labi.
Pēc kvalifikācijas gan nekas neliecināja par Hamiltona potenciālo uzvaru. Ar 263.587 km/h vidējo ātrumu, Kimi Raikonens veica visu laiku ātrāko apli F1 vēsturē, pārspējot Huana Pablo Montoijas 2004. gada sasniegumu. Arī Fetela un Hamiltona apļi bija ātrāki par Montoijas pirms 14 gadiem iespēto.
38 gadus vecais Raikonens arī kļuva par astoto visu laiku vecāko pole position ieguvēju F1 un vecāko kopš Naidžela Mansela sasnieguma 1994. gadā. Mihaels Šūmahers 2012. gadā Monako spēja uzrādīt labāko rezultātu kvalifikācijā 43 gadu vecumā, taču saņemtā soda dēļ sacīkstes uzsāka no sestās vietas, līdz ar to pie pole position vācietis toreiz netika.
Jāpiebilst, ka “Pirelli” sagādāto pole position balvu Raikonenam pasniedza Mihaela Šūmahera dēls Miks. Šūmahera, Raikonena un vēl vairāku citu braucēju sasniegumi ļāvuši “Ferrari” kļūt par pirmo komandu, kas kādā trasē izcīna 20 pole position. “Ferrari” savās mājās gadu gaitā allaž jutušies ļoti labi, jo otru labāko sasniegumu itāļu vienība sasniegusi Nirburgringā, kur gūti ‘tikai’ 15 pole position.
Savu karjeras pirmo pole position Raikonens guva 2003. gada Eiropas Grand Prix izcīņā. Šis ir ilgākais laika periods starp braucēja pirmo un pagaidām pēdējo pole position – 15 gadi 2 mēneši un 4 dienas. Līdz šim rekords piederēja Rubensam Barikeelo, kura pole position rēķins tika atklāts 1994. gadā Beļģijā, bet noslēgts 2009. gadā Brazīlijā.
Sacīkstēs Raikonenam tā arī neizdevās kļūt par pirmo somu braucēju, kurš uzvarējis Itālijā, lai gan ziemeļnieki atradušies vadībā 14 dažādās Itālijas Grand Prix izcīņās. Nelielu mierinājumu Raikonenam gan sniedza finišs 2. vietā, kas ļāva viņam kļūt par piekto braucēju ar 100 goda pjedestāliem karjeras laikā.
Pagājuši 50 Grand Prix kopš slavenās Niko Rosberga un Luisa Hamiltona sadursmes 2016. gada Spānijas GP pirmajā aplī. Kopš tās dienas britu braucējs ne reizi no sacensībām nav izstājies sadursmes vai izslīdēšanas dēļ. Kopumā pēdējo 50 posmu laikā Luiss finišu sasniedzis 48 reizes. Pie tam Hamiltons Itālijā sasniedza ātrāko apli 40. reizi savā karjerā.
Neraugoties uz finišu 11. vietā, Sergejs Sirotkins pirmo reizi karjerā izcīnīja punktu. Tas notika, pateicoties Romēna Grožāna diskvalifikācijai. Ja braucēju sastāvi līdz sezonas beigām paliks nemainīgi, šī kļūs par pirmo sezonu F1 vēsturē, kad visi braucēji izcīna vismaz vienu punktu.
Jāpiebilst, ka virs Sirotkina finišēja otrs “Williams” braucējs Lenss Strols, kas nozīmē, ka “Williams” saglabā savu labo panākumu līkni, piekto gadu pēc kārtas Moncā tiekot punktos ar abām mašīnām.
Itālijas Grand Prix ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'22''497 | 30 |
2 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'22''505 | 51 |
3 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'22''907 | 39 |
4 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'23''515 | 28 |
5 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1'23''529 | 43 |
6 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'23''609 | 41 |
7 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'23''768 | 44 |
8 | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 1'23''768 | 52 |
9 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'24''056 | 52 |
10 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'24''059 | 47 |
11 | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 1'24''179 | 44 |
12 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'24''243 | 48 |
13 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 1'24''504 | 52 |
14 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'24''580 | 39 |
15 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'24''767 | 46 |
16 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 1'24''772 | 47 |
17 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'25''229 | 18 |
18 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'25''692 | 46 |
19 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1'27''009 | 6 |