Šajā nedēļas nogalē Soču trasē risināsies Krievijas Grand Prix izcīņa. Katrā jokā – daļa taisnības, tādēļ var teikt, ka “Mercedes” Krievijas Grand Prix ir nepārspēti jau vairāk kā gadsimtu – vācu autobūves giganta spēkrati Sočos bijuši ātrākie pēdējos četros gados, kā arī abās Krievijas GP izcīņās kas risinājās 1913. un 1914. gadā Sanktpēterburgā.

Pateicoties divām garām taisnēm, šī ir viena no tā saucamajām jaudas trasēm, kur dzinēja darbībai būs ļoti liela nozīme. Starts Krievijā ir unikāls ar to, ka šeit jāveic garākā distance līdz pirmajam bremzēšanas punktam, kas nozīmē, ka pirmā apļa cīņās laba reakcija būs daudz nozīmīgāka kā citās trasēs.

Par vienu no trases ikonām kļuvis trešais pagrieziens. Tas ir ļoti garš kreisais pagrieziens, kā veikšanai nepieciešamas aptuveni 10 sekundes. Šai laikā tiek pamatīgi noslogoti ārmalā esošie riteņi. Riepu dilšana gan ir samērā lēna – līdz šim vadošie braucēji allaž izvēlējušies viena pitstopa stratēģiju, tomēr uzsildīt riepas nav viegli, tādēļ var paredzēt pat divus iesildīšanās apļus kvalifikācijā. Negaidītu pavērsienu rezultātā komplicētas stratēģijas var tikt strauji sagrautas.

Grafiks: FIA
“F1LV

Krievijas Grand Prix, visticamāk, tiks aizvadīts bez nokrišņu iejaukšanās. Gaisa temperatūra sacīkšu dienā var sasniegt līdz pat +25 grādu atzīmi, tomēr gaidāms samērā apmācies laiks. Arī vējš var kļūt ietekmēt komandu inženieru darbu, atbilstošo regulējumu meklējumos.

“Mercedes” šoreiz bijuši samērā konservatīvi un izvēlējušies tikai septiņus mīkstākā sastāva riepu komplektus. Trase nav sevišķi prasīga pret riepām, ko 2014. gadā apliecināja Niko Rosbergs. Pēc kļūdas pirmajā aplī un izbremzētā cauruma vācietis devās boksos un ar soli cietākām riepām bez problēmām veica 300 km garo atlikušo distanci. Hipermīkstās riepas gan radītas ar mērķi padarīt tās ļoti ātras, bet neilgi izturīgas, tādēļ piektdienas treniņi sniegs pirmos indikatorus, vai “Mercedes” veikuši pareizo izvēli, vai galvenajiem konkurentiem būs lielāka brīvība un vairāk iespēju izmēģināt ātrāko riepu sastāvu.

Grafiks: Pirelli

No faktu vācelītes: Uz politiskās skatuves vēsturiski Somijai ar Krieviju nav bijušas tās draudzīgākās attiecības, tomēr Formula 1 sacensībās Krievijā somi paši spējuši izrakt savu grāvi. Lai gan pērn Valteri Botasam te izdevās tikt pie panākuma, sacīkstes 2015. gadā viņam izvērtās par fiasko. Priekšpēdējā aplī apsteidzis Serhio Peresu, Botass bija ceļā uz goda pjedestālu līdz pašā pēdējā aplī saņēma triecienu no tautieša Kimi Raikonena. Abu sacīkstes bija sabojātas, bet Peress pārsteidzoši atguva trešo vietu.

Sacīkšu dienā savu 21. dzimšanas dienu svinēs “Red Bull” braucējs Makss Verstapens. Viņa komandas biedrs Daniels Rikjardo ar sev ierasto humoru izteicās, ka vēlētos uzvarēt, lai varētu veltīt savu panākumu Maksam. Objektīvi skatoties, “Red Bull” vadība atzīst, ka šai posmā cīnīties par uzvaru ir tikpat kā neiespējami, tomēr vasaras sākumā notikušais Austrijas GP apliecināja, ka arī trasēs, kur dzinēja jaudai ir liela nozīme, atstatums nav tik liels, lai atbilstošā brīdī ‘sarkanie buļļi’ neizmantotu radušās izdevības. Viņiem gan Soču trasē četru gadu laikā tā arī nav izdevies tikt augstāk par ceturto vietu.

Luiss Hamiltons pēdējo posmu laikā spējis izvairīties no lielām kļūdām un pārliecinoši krājis pārsvaru čempionāta kopvērtējumā pār Sebastianu Fetelu. Trases īpatnības ir samērā līdzīgas Singapūrai, bet ierobežotās apdzīšanas iespējas spēlēs par labu “Mercedes”, kuriem šogad kvalifikācijās klājies labāk kā “Ferrari” braucējiem.

Sarkanajiem atkāpšanās ceļa nav – ja arī šoreiz Hamiltons finišēs priekšā Fetelam, cīņa par titulu vairs nebūs atkarīga tikai no Fetela snieguma, bet arī Hamiltona ieņemtajām vietām pēdējos posmos. Vairākkārt redzēts, ka lielas spriedzes apstākļos Fetels nespēj apliecināt savu labāko sniegumu. Sezonas izskaņā katram posmam ir liela nozīme, tomēr no vēl vienas sakāves atgūties būs grūti, kamēr uzvara var likt pamatus svaru kausu nosvēršanai pa labu Fetelam. “Ferrari” vajadzētu būt pārsvaram taisnēs, tomēr gan abu titula pretendentu, gan viņu komandas biedru cīņas apliecina, ka izteiktu favorītu šoreiz nav.

Neraugoties uz savstarpējo sadursmi Singapūrā, “Racing Point Force India” aizvien pārliecinošāk ieņem vadošās pozīcijas cīņās par pēdējiem pieejamiem punktiem. Neskaidrības ap Estebana Okona karjeras nākotni var radīt papildus pienākumu slogu, tomēr visas vietas vēl nav aizņemtas un joprojām pastāv iespēja Okonu redzēt čempionātā arī nākotnē.

Prognozējams, ka dzinēju jaudas deficīts liegs “Renault”, “McLaren” un “Toro Rosso” komandām sasniegt pašus augstākos rezultātus, lai koši dzeltenā formula ar Karlosu Saincu pie stūres pēdējos posmos bijusi ļoti spēcīga. Pēdējos četros posmos tikai reizi palicis ārpus punktiem, Saincs cenšas svaru kausus nosvērt pa labu sev cīņā ar komandas biedru Niko Hulkenbergu.

Vai lielie līgumi radīs atslābumu Pjēram Gazlī un Šarlam Leklerkam? Abus jaunekļus nākamsezon redzēsim vadošajās komandās. Spriedze un neziņa ir aiz muguras, nu laiks pilnībā koncentrēties uz braukšanu. Leklerkam šosezon punktus izdevies gūt tieši šādās – ātrās ielu trasēs kā Baku, Monreālā un Singapūrā… Jaunumi par Kimi Raikonena pievienošanos ir motivējuši komandu strādāt ar vēl lielāku enerģijas devu.

Prognozes: Šosezon uzsākam nelielu prognožu eksperimentu: Formula1 pamanāmākais līdzjutējs Latvijā Valdis Valters izteiks savu TOP3 prognozi uz gaidāmo posmu, kuru pēc sacīkstēm salīdzināsim ar F1.LV redaktora Alda Putniņa TOP3 prognozi uz konkrēto posmu. Noteikumi punktu skaitīšanā ļoti vienkārši – par precīzi uzminētu vietu 3 punkti, par vienas vietas nobīdi (4.vieta netiek ņemta vērā) – 1 punkts. Izsaki savu prognozi raksta komentāros, vai sociālajos tīklos Facebook un Twitter.

Sacensības tiešraidē Latvijas teritorijā būs iespējams vērot “RTL” kanālā, bet nākamnedēļ “Best4Sport TV” kanāls piedāvās iespēju ielūkoties sacensību apskatā. Soču trasē risināsies cīņas arī jaunajiem talantiem Formula 2 un GP3 čempionātos, kur šis ir sezonas priekšpēdējais posms. Tikmēr Jānis Baumanis devies pāri okeānam – Ostinas trasē risināsies pasaules čempionāta rallijkrosā sacensības, kas pirmoreiz notiks ASV. Salonautomobiļu sacīkšu cienītājus priecēs WTCR cīņas Ķīnā. Nedēļas svarīgākajām motorsporta aktualitātēm seko “Motoru Sporta 5minūtē“.

Piektdiena, 28. septembris

11:00 Pirmie treniņbraucieni
15:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 29. septembris

12:00 Trešie treniņbraucieni
15:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 30. septembris

14:10 Krievijas Grand Prix starts

Grafiks: Pirelli