“Ferrari” risks Japānas Grand Prix izšķirošo kvalifikācijas kārtu neattaisnojās, ļaujot Luisam Hamiltonam nodrošināt pole position rītdien gaidāmajām sacīkstēm, kamēr viņa galvenais konkurents Sebastians Fetels palika tikai devītajā vietā.
Pirmā kvalifikācijas kārta tika uzsākta sausos apstākļos, tomēr aizraujošu notikumu netrūka. 10 minūtes pirms sesijas beigām Sebastians Fetels pieļāva kļūdu un sagriezās. Burtiski tai pat mirklī avāriju piedzīvoja Markuss Ēriksons, liekot tiesnešiem trasē izkārt sarkanos karogus un apturēt sesiju. Pauze palīdzēja “Renault” ātrāk savest kārtībā Niko Hulkenberga formulu un ļāva vācietim cīnīties par iekļūšanu otrajā kārtā. Tas gan neizdevās. Aiz labākajiem 15 braucējiem palika arī Sergejs Sirotkins un abi “McLaren” braucēji Fernando Alonso un Stofels Vandūrns. Sesijas pēdējās minūtēs dažviet trasē sāka pilināt lietus.
Ericsson's crash at Dunlop brings out a Red Flag ? Marshals working to remove his @SauberF1Team car #JapaneseGP ?? #F1 pic.twitter.com/YqhCSylO6m
— Formula 1 (@F1) October 6, 2018
“Mercedes” komanda izlēma otro sesiju veikt ar mīkstajām riepām. Risks attaisnojās – Valteri Botass un Luiss Hamiltons uzrādīja labākos rezultātus, turklāt sacīkstēs varēs aizvadīt garāku pirmo nogriezni, jo galvenie konkurenti savus apļus veica ar supermīkstajām riepām. Neveiksmes turpināja vajāt Danielu Rikjardo, kurš veica tikai vienu iesildīšanās apli pirms atgriešanās boksos ar dzinēja problēmām. Jau atkal laikapstākļi pasliktinājās uz pēdējām minūtēm. Šoreiz pietiekami, lai liegtu Šarlam Leklerkam, Kevinam Magnusenam, Karlosam Saincam un Lensam Strolam iekļūt labāko desmitniekā. Leklerks pat piedzīvoja sagriešanos par 360 grādiem, tomēr spēja noturēt mašīnu uz trases.
Situāciju lieliski izmantoja “Toro Rosso”, savu dzinēju piegādātāju “Honda” mājas trasē ar abām formulām iekļūstot labāko desmitniekā. Tumšie lietus mākoņi radīja neskaidrības, kādas riepas izmantot. “Ferrari” trasē devās ar pārejas laika lietus riepām, kamēr “Mercedes” un pārējie konkurenti turpināja izmantot sausā laika riepas. Maranello stratēģija neizrādījās pareiza. Sebastians Fetels un Kimi Raikonens iesildīšanās apļa beigās devās atpakaļ boksos pēc sausā laika riepām.
Pirmajā mēģinājumā Hamiltons pārspēja Botasu par 0.3 sekundēm, kamēr Verstapens bija sekundi lēnāks par somu. Lietus atkal paguva pastiprināties, līdz ar to “Ferrari” lidojošajiem apļiem trase vairs nebija tik labā kondīcijā – Raikonens zaudēja Verstapenam, bet Fetels izbrauca ārpus trases, paliekot bez konkurētspējīga rezultāta. Apstākļiem paliekot arvien sliktākiem, Raikonens un Botass izbrauca ārpus trases. Arī Fetelam bija problēmas noturēties trases robežās. Vācietim nācās samierināties ar devīto starta pozīciju.
Vai 80. pole position Hamiltona karjerā tiks pārvērsta uzvarā? Atbildi uzzināsim svētdien pl. 8:10 pēc Latvijas laika, kad tiks dots starts Japānas Grand Prix izcīņai.
Japānas Grand Prix kvalifikācijas rezultāti
V. | Nr. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts |
---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'27.760 |
2 | 77 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'28.059 |
3 | 33 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG | 1'29.057 |
4 | 7 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'29.521 |
5 | 8 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'29.761 |
6 | 28 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Honda | 1'30.023 |
7 | 10 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'30.093 |
8 | 31 | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 1'30.126 |
9 | 5 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'32.192 |
10 | 11 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1'37.229 |
11 | 16 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 1'29.864 |
12 | 20 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'30.226 |
13 | 55 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'30.490 |
14 | 18 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'30.714 |
15 | 3 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG | |
16 | 27 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'30.361 |
17 | 35 | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 1'30.372 |
18 | 14 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1'30.573 |
19 | 2 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 1'31.041 |
20 | 9 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'31.213 |