Pēc aizraujošas pēdējo apļu cīņas ar Valteri Botasu un vairāku konkurentu neveiksmēm Sebastianam Fetelam izdevies izcīnīt uzvaru Bahreinas Grand Prix izcīņā. Pilnīgu fiasko piedzīvoja “Red Bull” – abas mašīnas izstājās jau pirmajos apļos.
Sacīkšu startā Valteri Botasam izdevās apsteigt savu tautieti Kimi Raikonenu un pakāpties uz otro pozīciju aiz Sebastiana Fetela. Tikmēr cīņas peletona lejasgalā nebija tik tīras un Brendons Hārtlijs sadūrās ar Serhio Peresu, liekot “Force India” braucējam saslīdēt par 180 grādiem, kamēr Hārtlijs saņēma 10 sekunžu sodu.
Tomēr lielākā drāma vēl bija priekšā. Otrajā aplī Makss Verstapens cīņā ar Luisu Hamiltonu piedzīvoja kontaktu un pārdūra savas mašīnas aizmugurējo riepu. Lēns ceļš uz boksiem un nobraukšana trases malā pielika punktu Verstapena cerībām, kamēr viņa komandas biedrs tieši tobrīd izstājās elektronikas defekta dēļ. Trasē tika sūtīta virtuālā drošības mašīna, bet “Red Bull” komandai tas neko nemainīja – abi braucēji bija izstājušies.
It was a nightmare Sunday in the desert for @redbullracing ?#BahrainGP ?? #F1 pic.twitter.com/opBtuCRHJ6
— Formula 1 (@F1) April 8, 2018
Lielisks sacīkšu turpinājums padevās Luisam Hamiltonam, kurš tobrīd atradās devītajā pozīcijā. Vienas starta-finiša taisnes garumā “Mercedes” braucējs vispirms apsteidza Fernando Alonso, bet līdz līkumam tika garām arī savstarpēju cīņu aizvadošajiem Niko Hulkenbergam un Estebanam Okonam.
Take a bow, @LewisHamilton ?
What. A. Move. ?#BahrainGP ?? #F1 pic.twitter.com/evbMaI9yp1
— Formula 1 (@F1) April 8, 2018
Lielisks starts padevās kvalifikācijas lielākajam pārsteigumam Pjēram Gazlī, kurš pēc Rikjardo izstāšanās nonāca 4. pozīcijā. Sacīkstēm atsākoties, viņa pozīciju nesekmīgi centās apdraudēt Kevins Magnusens, tomēr apli vēlāk pats Magnusens palika aiz Hamiltona, bet astotajā aplī četrkārtējais čempions pieveica ari Gazlī.
“Ferrari” un “Mercedes” izvēlējās atšķirīgas pitstopu stratēģijas. Fetels un Raikonens pirmajā pitstopā tika pie mīksto riepu komplekta, kamēr Botasam tika uzmontētas vidējas cietības riepas. Luiss Hamiltons, kurš sacīkstes uzsāka ar mīkstajām riepām, boksos devās pēc tam, kad Fetels viņam tika garām, un arī atgriezās ar vidējām riepām.
Lielākā daļa vidusslāņa braucēju izvēlējās pitstopā doties divreiz. No vadošajiem braucējiem vienīgais, kurš izvēlējās šādu stratēģiju bija Kimi Raikonens. Tā gan pārvērtās katastrofā – nesaprašanās un mehāniķa notriekšana lika somu braucējam palikt boksu celiņā un izstāties. Cietušais mehāniķis pēc incidenta tika nogādāts slimnīcā.
Tas ļāva Gazlī atgūt ceturto pozīciju, bet piektais finišu sasniedza Magnusens, kurš kā pirmais veica otro pitstopu. Uzreiz pēc tā viņš gandrīz sadūrās ar komandas biedru Romēnu Grožānu, par ko savu kritiku neslēpa.
Lieliskas sacīkstes aizvadīja Markuss Ēriksons. “Sauber” braucējs kā pēdējais devās pitstopā un līdz 20. aplim bija uzcīnījies jau līdz sestajai pozīcijai. Pēc tam, kad braucēji devās savā otrajā pitstopā viņam atkal izdevās iekļūt Top 6, tomēr nodeldētākas riepas lika atkāpties līdz devītajai vietai.
Pēdējos apļos Valteri Botass strauji noķera Fetelu, tomēr pēc nervu kutinošas cīņas garām nespēja tikt.
Relentless pressure from Bottas, but Vettel prevailed ?
A perfect 50 points for the @ScuderiaFerrari man after two rounds#BahrainGP #F1 pic.twitter.com/Jl0oNDTjuQ
— Formula 1 (@F1) April 8, 2018
Čempionāta kopvērtējumā pēc diviem posmiem līderis ir Sebastians Fetels ar 50 punktiem. Viņam seko Hamiltons (33), Botass (22) un Alonso (16). Komandu ieskaitē “Ferrari” pārsvars pār “Mercedes” sarucis līdz 10 punktiem, kamēr ciešā cīņā par trešo vietu šobrīd vadībā izvirzījusies “McLaren” (22).
Bahreinas GP rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | - |
2 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 0.699 |
3 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 6.512 |
4 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'02.234 |
5 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'15.046 |
6 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'39.024 |
7 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1 aplis |
8 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 1 aplis |
9 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1 aplis |
10 | Estebans Okons | Force India | Mercedes | 1 aplis |
11 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1 aplis |
12 | Serhio Peress | Force India | Mercedes | 1 aplis |
13 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Honda | 1 aplis |
14 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 1 aplis |
15 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1 aplis |
16 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1 aplis |
17 | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 1 aplis |
NF | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 22 apļi |
NF | Makss Verstapens | Red Bull | TAG | 54 apļi |
NF | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG | 56 apļi |
kimsters ‘mehāniķi notrieca’, jo saņēma atļauju izkustēties no pitstopa – iedegās zaļā gaisma.
Savukārt zaļā gaisma iedegās, jo visi 4 riteņi atkal bija savā vietā. Ka viens no viņiem vispār netika nomainīts (jo nevarēja viņu dabūt nost), to sarkanās skudērijas softa rakstītājiem par iemeslu nedot zaļo gaismu nebija ienācis prātā uzskatīt.
Tā ka raikins te ir galīgi ņepričom, god. Autor…..