Lielisku rezultātu Japānas Grand Prix sasniedza Luiss Hamiltons. Gluži tāpat kā pērn Suzukas trasē “Mercedes” braucējs izcīnīja uzvaru gan kvalifikācijā, gan dienu vēlāk arī sacīkstēs.
Japānā Luiss Hamiltons sasniedza savu karjeras 80. pole position, šai rādītājā ieņemot vadošo pozīciju. Jāpiebilst, ka pēdējo desmit gadu laikā tikai divu komandu pārstāvjiem Japānā ir izdevies izcīnīt pole position – “Mercedes” bijuši nepārspēti kopš 2014. gada, bet pirms tam piecus gadus pēc kārtas pole position nonāca “Red Bull” komandas rokās.
Tikmēr 71. uzvara ļāvusi Hamiltonam pastiprināt ļoti īpatnēju trendu izciliem braucējiem – Šūmahers uzvarējis 91 Grand Prix, Prosts 51 reizi, Senna 41 posmu, bet Mansels uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena kāpis 31 reizi. Starp septiņiem panākumiem bagātākajiem braucējiem uzvaru skaits ar ‘1’ nebeidzas vienīgi Fetelam (52) un Alonso (32).
Šī sezona ir ļoti līdzīga pagājušajai – par čempiona titulu sezonas pirmajā pusē cīnījās Sebastians Fetels un Luiss Hamiltons, taču pēc Āzijas izbrauciena svaru kausi nosvērušies pa labu “Mercedes” vienībai. Luiss Hamiltons sezonas pirmajos 17 posmos guvis tieši tikpat punktus, cik pērn (331), bet Sebastians Fetels guvis par vienu punktu mazāk kā 2017. gadā (264 punkti, pērn – 265).
Šobrīd Hamiltona pārsvars čempionāta kopvērtējumā sasniedzis 67 punktus. Ja nākamajā posmā viņam izdosies pārsvaru palielināt vēl par 8 punktiem (piemēram, uzvara pret Fetela trešo vietu), titula liktenis tiks izšķirts vēl pirms Meksikas, Brazīlijas un Abū Dabī posmiem. Ja Fetels izcīna uzvaras visos atlikušajos četros posmos, Hamiltonam šai laikā pietiek ar 33 punktu izcīnīšanu (piemēram, 2. vieta, 3. vieta un divas izstāšanās).
Dubultuzvaras izcīnīšanai Luisam Hamiltonam Japānā lieliski asistēja Valteri Botass. Somu braucējs šobrīd cīnās par trešo vietu čempionāta kopvērtējumā ar savu tautieti Kimi Raikonenu. Somija ir vienīgā nācija, kas šogad sasniegusi 400 punktu robežu, tomēr neraugoties uz 3 pole position, 6 ātrākajiem apļiem un 17 goda pjedestāliem (desmit 2. vietas, septiņas 3. vietas), līdz uzvarām ziemeļniekiem šogad nav izdevies aizsniegties.
Lai gan Raikonens Suzukā 2005. gadā uzvarēja no 17. starta pozīcijas, aizvadītajā nedēļas nogalē statistika strādāja pret viņu – 14 mēģinājumos Suzukā Kimi tā arī ne reizi nav spējis kvalificēties augstāk par ceturto pozīciju. Tikmēr sacīkstēs Suzukā 30 piegājienos tā arī ne reizi par uzvarētāju nav kļuvis otrajā rindā startējošs braucējs.
Lielisku sniegumu “Honda” mājas posma kvalifikācijā demonstrēja viņu sadarbības partneri “Toro Rosso” – Brendons Hārtlijs sasniedza savu karjeras rekordu, izcīnot sesto starta pozīciju, bet Pjēra Gazlī septītā vieta ļāva pirmoreiz kopš 2006. gada Ķīnas GP labāko septītniekā iekļūt divām formulām ar “Honda” dzinēju.
Daniela Rikjardo ķibeles ļāva trešajā kvalifikācijas kārtā iekļūt tikai vienam “Renault” dzinēju izmantotājam – Maksam Verstapenam. Šī bija pirmā reize kopš 2006. gada Ungārijas Grand Prix, kad trešajā kvalifikācijas kārtā ir vairāk “Honda” klientu kā “Renault”. Tiesa gan, ne Hārtlijam, ne Gazlī sacīkstēs punktus gūt neizdevās.
Japānas Grand Prix ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'32''318 | 53 |
2 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'32''785 | 51 |
3 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'33''110 | 46 |
4 | Daniels Rikjardo | Red Bull | TAG Heuer | 1'33''187 | 50 |
5 | Lenss Strols | Williams | Mercedes | 1'33''354 | 41 |
6 | Makss Verstapens | Red Bull | TAG Heuer | 1'33''367 | 50 |
7 | Fernando Alonso | McLaren | Renault | 1'33''943 | 28 |
8 | Sergejs Sirotkins | Williams | Mercedes | 1'33''985 | 41 |
9 | Serhio Peress | Racing Point | Mercedes | 1'34''073 | 43 |
10 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'34''133 | 35 |
11 | Karloss Saincs | Renault | Renault | 1'34''197 | 50 |
12 | Kimi Raikonens | Ferrari | Ferrari | 1'34''223 | 28 |
13 | Šarls Leklerks | Sauber | Ferrari | 1'34''515 | 37 |
14 | Estebans Okons | Racing Point | Mercedes | 1'34''670 | 50 |
15 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'34''786 | 47 |
16 | Brendons Hārtlijs | Toro Rosso | Honda | 1'34''857 | 30 |
17 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'34''934 | 32 |
18 | Stofels Vandūrns | McLaren | Renault | 1'35''023 | 25 |
19 | Markuss Ēriksons | Sauber | Ferrari | 1'36''294 | 8 |
20 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'39''908 | 6 |