Luiss Hamiltons šodien Moncas trasē veica visu laiku ātrāko apli F1 vēsturē, tiekot pie pole position, kamēr skalas otrā galā “Ferrari” kārtējo reizi piedzīvoja pamatīgu izgāšanos.
Precīzi 50 gadus pēc 1970. gada čempiona Johena Rinta letālās avārijas, Formula 1 mašīnas joprojām sacenšas ‘ātruma templī’ Moncā. Lai gan trase šo 50 gadu laikā nav daudz mainījusies, uzmanības centrā šoreiz bija ieeja ‘Parabolica’ pagriezienā, kur ar mūsdienu formulām braucēji piekopa ļoti plašu trajektoriju.
Tiesneši vēl pirms nedēļas nogales sākuma brīdināja, ka trases robežu neievērošana automātiski rezultēsies anulētā apļa laikā. Tā rezultātā jau pirmajā mēģinājumā rezultāts tika dzēsts Leklēram, Magnusenam, Gazlī un Strolam, bet vēlāk identiskā situācijā nokļuva arī Albons.
Lielākā drāma vēl bija priekšā – ierastais Moncas pēdējo minūšu sastrēgums un tiekšanās pēc aizvēja neizpalika arī Q1. Kimi Raikonena lidojošo apli izbojāja Estebans Okons, kuru viņam neizdevās apdzīt. Kimi gan iekļuva otrajā kārtā, ko nevar teikt par viņa bijušo komandas biedru Sebastianu Fetelu. “Ferrari” braucējs uz šo cīņu no aizmugures un izbojāts tika arī viņa aplis. Fetels kvalificējās starp Grožānu un Džiovinaci, bet “Williams” braucēji Klēras Viljamsas atvadu sacīkstēs palika pēdējās divās pozīcijās.
Otrajā kvalifikācijas kārtā Daniels Rikjardo un Kevins Magnusens pēdējā ieskaites aplī pieļāva kļūdas. Rikjardo gan izdevās nosargāt vietu labāko desmitniekā, kamēr Magnusens Q2 izrādījās lēnākais. Ārpus Top 10 palika arī Kvjats, Okons, Leklērs un Raikonens.
Lai gan dažādi sodi vēl var izmainīt starta kārtību, “Ferrari” aizvadīja vienu no visu laiku vājākajām kvalifikācijas sesijām Moncā savā pastāvēšanas vēsturē. Leklērs palika 13. vietā, bet Fetels četras pozīcijas zemāk. Līdz šim nekad vēl nav piedzīvota situācija, kad Itālijas Grand Prix starp 12 ātrākajiem braucējiem kvalifikācijā nav neviena “Ferrari” braucēja. Pēdējoreiz abas sarkanās mašīnas ārpus Top 10 Moncā startēja 1984. gadā (Arnū 14., Alboreto 11.), taču toreiz Alboreto sacīkstēs pakāpās uz otro vietu.
Izšķirošajā sesijā Luiss Hamiltons pirmajā mēģinājumā par mata tiesu pieveica Valteri Botasu. Aiz viņiem palika Peress, Verstapens, Saincs un Albons, kura apļa laiks gan tika dzēsts. “Mercedes” pārsteidza konkurentus, atgriežoties trasē jau 5 minūtes pirms sesijas beigām. Konkurenti steidzās izmantot situāciju un sekoja melni krāsotajām formulām.
Botass uzlaboja Hamiltona rezultātu, taču Luiss jau atkal bija mazāk kā 0,1 sekundi ātrāks, iegūstot kārtējo pole position. Satriecošs aplis ļāva uz trešo vietu pakāpties Karlosam Saincam, kamēr viņam blakus uz starta stāsies Serhio Peress. Verstapens šoreiz palika tikai piektais, pieveicot Norisu, Rikjardo, Strolu, Albonu un Gazlī.
Hamiltons veica visu laiku ātrāko apli Formula 1 vēsturē, Moncas trasi veicot ar 264,362 km/h lielu vidējo ātrumu, neraugoties uz jaunajiem dzinēju režīmu ierobežojumiem.
Sacīkšu starts svētdien paredzēts pl. 16:10 pēc Latvijas laika.
Itālijas GP kvalifikācijas rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts |
---|---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'18.887 |
2 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 0.069 |
3 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 0.808 |
4 | Serhio Peress | Racing Point | Mercedes | 0.833 |
5 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 0.908 |
6 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 0.933 |
7 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 0.977 |
8 | Lenss Strols | Racing Point | Mercedes | 1.162 |
9 | Aleksandrs Albons | Red Bull | Honda | 1.203 |
10 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | Honda | 1.290 |
11 | Daņila Kvjats | AlphaTauri | Honda | 1'20.169 |
12 | Estebans Okons | Renault | Renault | 1'20.234 |
13 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 1'20.273 |
14 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1'20.926 |
15 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'21.573 |
16 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'21.139 |
17 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'21.151 |
18 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1'21.206 |
19 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 1'21.587 |
20 | Nikolā Latifi | Williams | Mercedes | 1'21.717 |
Tā trases balto līniju epopeja ir absolūts nonsenss! Kārtējā nagla sapuvušajā F1 zārkā…
Kādas līnijas? Kādas tur drošības joslas utt.? Trase ir koridors starp apmalēm, un nav svarīgi, kā tu šo koridoru izbrauc. Tā tam ir jābūt!!!