“Mercedes” komandai Toskānas Grand Prix izcīņā izdevās pirmoreiz šosezon izcīnīt maksimāli pieejamos 44 punktus, kas pienākas par dubultuzvaru ar ātrāko apli. Neraugoties uz pārliecinošo dominanci, šī “Mercedes” komandai bija ‘tikai’ trešā dubultuzvara šogad, turklāt Štīrijā un Beļģijā tā palika bez ātrākā apļa.

Tikmēr Luiss Hamiltons dažādos rādītājos turpina medīt Mihaela Šūmahera rekordus. Toskānā Luiss finišēja punktos 222. reizi (Šūmahers to paveica 221 reizi). Tiesa gan, laika gaitā punktu skaitīšanas sistēmas ir vairākkārt mainījušās. Lai gan absolūtajā izteiksmē Hamiltons jau kādu laiku ir rekordists, tomēr pēc šī posma, pielīdzijot abu braucēju rezultātus jebkurai vēsturiski eksistējušajai sistēmai, Hamiltona gūto punktu skaits ir lielāks par Šūmahera. Nākamajā posmā Hamiltonam būs izredzes panākt vācieti arī pēc karjerā izcīnītajām uzvarām.

Lielisku rezultātu šajā nedēļas nogalē sasniedza Alekss Albons. Sestdien viņš sasniedza personisko rekordu, kvalificējoties ceturtajā vietā, bet svētdienā kļuva par pirmo Taizemes pārstāvi uz F1 goda pjedestāla. Šādu sasniegumu izdevies paveikt braucējiem no 29 nācijām. Līdz šim pēdējā, kas pievienojās sarakstam, bija Dānija, kad Kevins Magnusens tika pie otrās vietas 2014. gada Austrālijas Grand Prix.

 

View this post on Instagram

 

Kas lēni nāk, tas labi nāk. Alekss Albons izmanto atkārtoto sagrupēšanos un pēdējos apļos apdzen Rikjardo, kļūstot par 213. braucēju, kurš kāpis uz F1 pjedestāla. Taizeme kļūst par 29. valsti, kas var lepoties ar šādu sasniegumu 🇹🇭 #thailand #redbull #TuscanGP #formula1 #f1lv #podium #albon 📸@redbullracing

A post shared by F1LV (@f1_lv) on

Sestā vieta finišā ļāva Lando Norisam pakāpties uz ceturto pozīciju čempionāta kopvērtējumā aiz ‘nenoķeramā trio’ – Hamiltona, Botasa un Verstapena, lai gan šīs sezonas deviņos posmos viņš nekad nav bijis ‘labākais no pārējiem’. Austrijas GP Noriss kāpa uz pjedestāla trešā pakāpiena, taču toreiz otrais bija Šarls Leklērs. Ja neskaita 3 vadošos braucējus, Noriss bija vienīgais, kuram bija izdevies visos 8 posmos iekļūt Q3, tomēr “McLaren” braucējam neizdevās turpināt sēriju Mudžello trasē.

Grafiks: Pirelli

“Ferrari” komanda aizvadīja savu 1000. startu Formula 1 čempionātā. Itāļu vienība ir vienīgā, kas piedalījusies pilnīgi visās sezonās. “Ferrari” tuvākie sekotāji ir “McLaren” ar 872 startiem un “Williams” ar 753 startiem.

Sacīkstēs Leklērs ieguva astoto vietu, bet otrs “Ferrari” braucējs Sebastians Fetels finišēja tikai 10. vietā. Tas gan vācietim ļāva 200. reizi karjerā tikt pie punktiem, tomēr viņš tos liedza pirmoreiz karjerā izcīnīt Džordžam Raselam, kurš, neraugoties uz tehniskām ķibelēm trešajos treniņos, pat ar kļūdu kvalificējās augstāk par komandas biedru Nikolā Latifi. Rasels savā 30 posmu garajā karjerā vēl nekad kvalifikācijā nav piekāpies komandas biedram.

Grafiks: FIA Formula One

Iespaidīgā pirmā apļa avārijā kopā ar Maksu Verstapenu izstājās arī iepriekšējā posma varonis Pjērs Gazlī. Zīmīgi, ka Gazlī kļuva par pirmo F1 uzvarētāju no Francijas kopš Olivjē Panī 1996. gadā, kurš arī nākamajā posmā izstājās pēc sadursmes pirmajā aplī.

Mudžello kļuva par 75. trasi, kurā notikušas F1 sacensības, turklāt pirmo reizi F1 kalendārā atrodams Toskānas Grand Prix. Formula 1 sacensības par godu Itālijas reģionam līdz šim nosauktas tikai reizi – 1957. gadā, kad gandrīz 26 km garā trasē risinājās Peskaras GP. Ilgāku laiku F1 kalendārā bija atrodamas divas Itālijā esošas trases – Monca un Imola, tomēr otrā tika dēvēta par Sanmarīno GP, lai gan tai nav nekādas saistības ar pundurvalstiņu.

Grafiks: Pirelli

Tikai trešo reizi F1 vēsturē viena posma laikā nācās izmantot trīs startus. Arī 1987. gada Austrijas GP un 1990. gada Beļģijas GP nācās apturēt divas reizes. Šī bija sestā reize, kad sacīsktes jāaptur divreiz, taču atlikušajos 3 gadījumos netika veikti 3 starti no vietas.

Šī bija “Mercedes” komandas 100. uzvara kopš atgriešanās čempionātā 2010. gadā. Tās pirmais panākums ar Niko Rosbergu pie stūres tika nosvinēts 2012. gadā Ķīnā. Kopš tā posma “Mercedes” uzvarējusi nepilnus 60% sacīkšu.

Sacīkšu uzvarētājs Luiss Hamiltons izcīnīja punktu par ātrāko apli. Viss ātrāko apļu labāko piecinieks ir identisks tam, kādā secībā braucēji sasniedza finiša līniju – 1. Hamiltons, 2. Botass, 3. Albons, 4. Rikjardo, 5. Peress.

Toskānas Grand Prix ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'18''83358
2Valteri BotassMercedesMercedes1'19''43253
3Aleksandrs AlbonsRed BullHonda1'20''03951
4Daniels RikjardoRenaultRenault1'20''42657
5Serhio PeressRacing PointBWT Mercedes1'20''63259
6Kimi RaikonensAlfa RomeoFerrari1'21''16459
7Lando NorissMcLarenRenault1'21''19859
8Sebastians FetelsFerrariFerrari1'21''20259
9Šarls LeklērsFerrariFerrari1'21''22950
10Daņila KvjatsAlphaTauriHonda1'21''45851
11Džordžs RaselsWilliamsMercedes1'21''64558
12Lenss StrolsRacing PointBWT Mercedes1'22''06842
13Romēns GrožānsHaasFerrari1'22''26359
14Nikolā LatifiWilliamsMercedes2'11''3656
15Estebans OkonsRenaultRenault2'11''7936
16Antonio DžiovinaciAlfa RomeoFerrari2'13''8094
17Kevins MagnusensHaasFerrari2'13''8124
18Karloss SaincsMcLarenRenault2'14''1035