Notikumiem bagātā sacīkstē, kuras laikā Šarls Leklērs izstājās no drošas uzvaras, Karloss Saincs izslidēja, bet Džordžs Rasles demonstrēja lieliskas prasmes nosargāt pozīciju, pie uzvaras trešo posmu pēc kārtas tika Makss Verstapens, neraugoties uz izbraukšanu no trases sacīkšu sākumā.

Šarlam Leklēram sacīkšu startā izdevās noturēt kvalifikācijā iegūto pozīciju priekšā Maksam Verstapenam. Ne tik veiksmīgas Spānijas Grand Prix pirmās sekundes izvērtās otram “Ferrari” braucējam Karlosam Saincam. Pazaudējis pozīcijas Džordžam Raselam un Serhio Peresam, mājinieks nonāca Luisa Hamiltona nagos.

Septiņkārtējam pasaules čempionam neizdevās apdzīt Saincu. Tā vietā “Mercedes” braucējs piedzīvoja kontaktu ar Kevinu Magnusenu. Incidents sabojāja sacīksti abiem braucējiem. Magnusens izbrauca tālu grants drošības joslā, kamēr Hamiltons pārdūra riepu. Abiem braucējiem nācās doties boksos, turklāt drošības mašīna nebija vajadzīga.

Sadursmes rezultātā otrs “Haas” braucējs Miks Šūmahers nonāca sev neraksturīgi augstu – 6. vietā. Nebija gan ilgi jāgaida līdz Valteri Botass tika viņam garām, bet vēl vienu pozīciju Šūmahers zaudēja Estebanam Okonam, kurš pirms tam paguva apsteigt arī Danielu Rikjardo. 10. apļa ievadā arī Lando Noriss tika garām Šūmaheram.

Netipisku kļūdu pieļāva “Ferrari” braucējs Karloss Saincs, izslīdot no trases 4. pagriezienā. Atgriešanās trasē prasīja laiku un Saincs atkrita līdz 11. pozīcijai. Pāris apļus vēlāk arī Verstapens identiski nonāca drošības joslā. “Red Bull” pirmā prognoze liecināja, ka kļūdas cēlonis meklējams pavēja brāzmā. Pērnās sezonas čempionam izdevās neapstāties un zaudēt pozīcijas vienīgi Raselam un Peresam. Komandas biedrs pēc neveiksmīgiem centieniem apsteigt “Mercedes” pārstāvi, atdeva trešo vietu Verstapenam. DRS atvēršanas problēmas apgrūtināja Maksa cerības veikt apdzīšanu. 13. apļa izskaņā abi devās boksos. Rasels saglabāja pozīciju priekšā Verstapenam.

Konkurentu neveiksmes ļāva Leklēram iekrāt pārsvaru un sataupīt riepas, tādā veidā pirmo pitstopu veicot vairākus apļus vēlāk. Leklērs atgriezās trasē 5 sekundes priekšā Raselam, taču Verstapens meklēja ceļu garām britu braucējam. Gandrīz veiksmīgs manevrs pirmajā pagriezienā uz pāris sekundēm ļāva Verstapenam iegūt pozīciju, bet Rasels uzreiz atguva pozīciju. Abu sportistu cīņa ļāva Leklēram aizmukt par aptuveni sekundi katrā aplī.

27. aplī tifosi acīs bija redzamas asaras, jo “Ferrari” braucējs Šarls Leklērs devās boksos un izstājās pēc jaudas zuduma, laupot līdzšinējam kopvērtejuma līderim drošu uzvaru.

Par jauno līderi kļuva Džordžs Rasels. Tā arī nespējis tikt garām Raselam, Verstapens 29. aplī devās boksos pēc jauna mīkstāko riepu komplekta. Tikmēr Peress ar normāli strādājošu DRS nonāca cieši aiz Rasela. Meksikānim “Mercedes” formulas apdzīšana nesagādāja lielas problēmas.

Peress bija iekrājis 6 sekunžu pārsvaru, kad 37. aplī Verstapens noķēra Raselu. Cīņas otrais raunds izpalika, jo Rasels devās boksos pēc jauna vidējo riepu komplekta. Peress ar savu pitstopu parūpējās, lai saglabātu pozīciju priekšā “Mercedes” braucējam. Savu pēdējo pitstopu Verstapens veica bez problēmām un atgriezās trasē starp Peresu un Raselu.

49. aplī notika neizbēgamais un Serhio Peress palaida Maksu Verstapenu sev garām, ļaujot 2021. gada čempionam tikt pie uzvaras. Arī Džordžs Rasels pie mehāniķiem devās trešo reizi. Pēc pitstopa viņš nonāca aiz sava “Mercedes” priekšteča Valteri Botasa, taču ar mīkstajām riepām atguva trešo vietu bez problēmām. 12 apļus pirms finiša boksos devās arī Peress, saglabājot otro vietu.

Desmit apļus pirms finiša Botass ar nodilušām riepām vēl turējās ceturtajā pozīcijā, bet viņam strauji tuvojās pirmo apļu neveiksminieki Karloss Saincs un Luiss Hamiltons. Valteri bija bezspēcīgs un atkrita uz sesto vietu. Ar svaigākām riepām Hamiltons spēja apsteigt arī Saincu un nonākt ceturtajā vietā aiz komandas biedra Rasela.

Pirmspriekšpēdējā aplī abi “Mercedes” braucēji saņēma paziņojumu, ka mašīnas pārkaršana var rezultēties ar izstāšanos. Abiem braucējiem nācās strauji mazināt tempu, kā rezultātā Saincs atguva ceturto pozīciju un divu apļu laikā iekrāja gandrīz 10 sekunžu pārsvaru. Aiz sestajā vietā finišējušā Botasa punktos tika arī Okons, Noriss, Alonso un Cunoda.

Līdzīgi kā Leklērs, izstājās arī debitants Guanju Žou. Tikmēr Pjēra Gazlī un Lensa Strola sadursme spēlēja lomu viņu vājajos rezultātos.

Spānijas GP - Sacīkšu rezultāti

VietaBraucējsKomandaDzinējsLapsRezultātsPitstopiPunkti
1Makss VerstapensRed BullRed Bull6666 apļi325
2Serhio PeressRed BullRed Bull6613.072319
3Džordžs RaselsMercedesMercedes6632.927315
4Karloss SaincsFerrariFerrari6645.208312
5Luiss HamiltonsMercedesMercedes6654.534310
6Valteri BotassAlfa RomeoFerrari6659.97628
7Estebans OkonsAlpineRenault661'15.39736
8Lando NorissMcLarenMercedes661'23.23534
9Fernando AlonsoAlpineRenault651 aplis32
10Juki CunodaAlphaTauriRed Bull651 aplis31
11Sebastians FetelsAston MartinMercedes651 aplis2
12Daniels RikjardoMcLarenMercedes651 aplis3
13Pjērs GazlīAlphaTauriRed Bull651 aplis3
14Miks ŠūmahersHaasFerrari651 aplis2
15Lenss StrolsAston MartinMercedes651 aplis3
16Nikolā LatifiWilliamsMercedes642 apļi3
17Kevins MagnusensHaasFerrari642 apļi2
18Aleksandrs AlbonsWilliamsMercedes642 apļi4
Izst.Guanju ŽouAlfa RomeoFerrari2838 apļi2
Izst.Šarls LeklērsFerrariFerrari2739 apļi1