“Mercedes” komandai izdevies uzsākt sezonu nevainojami – jau atkal Luiss Hamiltons un Valteri Botass savā starpā sadalījuši abus augstākos goda pjedestāla pakāpienus. F1 vēsturē tikai reizi kāda komanda uzsākusi sezonu ar trim dubultuzvarām. Tas notika 1992. gadā, kad Dienvidāfrikā, Meksikā un Brazīlijā uzvarēja “Williams” braucējs Naidžels Mansels, bet otro vietu ieguva viņa komandas biedrs Rikardo Patrēze.
“Ferrari” komanda varētu iebilst, ka arī tai 1952. un 1953. gadā izdevās izcīnīt dubultuzvaras pirmajos trīs posmos, taču tolaik čempionāta ieskaitē tika ņemtas vērā arī Indianapolisas 500 jūdžu sacīkstes, kurās Maranello vienība nestartēja.
Šajā posmā F1 atzīmēja čempionāta tūkstošo posmu. Ja Indy 500 braucieni tomēr netiktu ņemti vērā, vēsturiskās svinības būtu jāatliek uz septembrī gaidāmo Itālijas Grand Prix.
Čempionāta pieredzējušākais braucējs Kimi Raikonens ir piedalījies arī 700. posmā (2003. gada Brazīlijas GP), 800. posmā (2008. gada Singapūras GP) un 900. posmā (2014. gada Bahreinas GP). Līdz ar to somu braucējs kļuvis par pirmo pilotu, kurš startējis četros jubilejas posmos. 1100. posms, visticamāk, notiks 2023. gadā, kad Kimi diez vai vairs brauks F1.
Kamēr čempionāts svinēja savu tūkstošo posmu, “Racing Point” komandai tas bija 500. posms, skaitot tās priekštečus “Force India”, “Spyker”, “Midland” un “Jordan”. Varētu teikt, ka svinības bija izdevušās – Serhio Peress finišēja astotajā vietā, pēc sacensībām atzīstot, ka aizvadījis teju perfektu braucienu un sasniedzis maksimumu.
Svinības arī “Toro Rosso” nometnē – “Red Bull” jauno braucēju komandai šis bija 250. posms (neskaitot priekštečus “Minardi”). Tas nozīmē, ka “Toro Rosso” piedalījušies precīzi ceturtajā daļā čempionāta sacīkšu, savu debiju aizvadot 2006. gadā. Alekss Albons jubileju godināja ar finišu punktos un ‘dienas braucēja’ apbalvojumu.
“Mercedes” komanda pamatus uzvarai ielika jau sestdien, kad abas sudrabotās ieguva iespēju aizņemt pirmo starta rindu. Arī tuvākie konkurenti draudzīgi sakārtojās pa komandām – “Ferrari” braucēji ieņēma otro rindu, aiz viņiem abas “Red Bull” mašīnas, tad “Renault” duets un “Haas” pārstāvji. Čempionāta 1000 posmu vēsturē līdz šim tikai reizi vadošo desmitniekā bija novērots šāds skats – 2011. gada Singapūras GP (1. rindā “Red Bull”, 2. rindā “McLaren”, 3. rindā “Ferrari”, 4. rindā “Mercedes”, 5. rindā “Force India”).
Šanhajas trase kļuva par trešo vietu, kur Luiss Hamiltons uzvarējis 6 reizes. Britam izdevies to paveikt arī Monreālā un Hungaroringā. Mihaelam Šūmaheram tas izdevies sešās dažādās trasēs, bet no pārējiem braucējiem tik pārliecinoša dominance sanākusi vienīgi Airtonam Sennam Monako. Šī bija Hamiltona 75. uzvara. Līdz šķietami negāžamajam ŠŪmahera rekordam viņam atlikušas vairs tikai 16 uzvaras.
Šī bija 176. reize, kad uzvar braucējs ar “Mercedes” dzinēju. Vācu koncerns šai rādītājā panācis “Ford Cosworth”. Par vienu uzvaru vairāk ir “Renault” (ieskaitot panākumus ar “TAG Heuer” marķējumu), bet “Ferrari” dzinēju izmantotāji pie uzvarām tikuši par 60 reizēm biežāk kā “Mercedes” pārstāvji.
Sacīkšu ātrāko apli, pateicoties ļoti vēlam pitstopam, sasniedza “Red Bull” braucējs Pjērs Gazlī. Francūzis šai elementā nekad vēl nebija atradies tabulas galvgalī.
Ķīnas GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Pjērs Gazlī | Red Bull | Honda | 1'34''742 | 55 |
2 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'34''836 | 37 |
3 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 1'34''860 | 45 |
4 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'34''872 | 38 |
5 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'35''892 | 47 |
6 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 1'36''143 | 45 |
7 | Lenss Strols | Racing Point | BWT Mercedes | 1'36''678 | 46 |
8 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'36''873 | 37 |
9 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 1'37''283 | 51 |
10 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'37''471 | 35 |
11 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 1'37''502 | 44 |
12 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1'37''812 | 27 |
13 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Honda | 1'37''975 | 27 |
14 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1'38''048 | 32 |
15 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 1'38''346 | 37 |
16 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 1'38''632 | 38 |
17 | Serhio Peress | Racing Point | BWT Mercedes | 1'38''702 | 37 |
18 | Aleksandrs Albons | Toro Rosso | Honda | 1'38''901 | 22 |
19 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'39''677 | 14 |
20 | Roberts Kubica | Williams | Mercedes | 1'39''772 | 28 |