Beļģijas Grand Prix izcīņa pārliecinoši pagāja Luisa Hamiltona zīmē – 22. reizi karjerā viņš atradās vadībā no starta līdz finišam. Tas ir precīzi divreiz biežāk kā Mihaelam Šūmaheram, kurš karjeras laikā visu distanci vadībā atradās tikai 11 reizes.

Dominances rezultātā Hamiltonam izdevās apsteigt Šūmaheru kā braucējam, kurš vislielāko sacīkšu distanci veicis vadībā – 24287 kilometrus. Pie tam Hamiltons tagad nonācis tikai 2 uzvaru attālumā no Šūmahera, kurš karjeras laikā triumfēja 91 reizi.

https://www.instagram.com/p/CEjiGNopHND/

Desmito reizi F1 vēsturē uz goda pjedestāla kopā kāpa Luiss Hamiltons, Valteri Botass un Makss Verstapens. Tā kā šogad šāda situācija notiek jau piekto reizi, tad pastāv varbūtība, ka tiks labots rekords, kas pieder Hamiltonam, Niko Rosbergam un Sebastianam Fetelam – šis trio uz pjedestāla kopā bijuši 14 reizes. Trīs braucēju izteikto dominanci lieliski apliecina fakts, ka šobrīd kopvērtējumā ceturtais ir Alekss Albons, kurš nekad karjerā vēl anv kāpis uz pjedestāla.

Braucēji Kopīgi pjedestāli
Hamiltons, Rosbergs, Fetels 14
Alonso, Fetels, Vēbers 13
M.Šūmahers, Hakinens, Kulthards 12
Hamiltons, Botass, Fetels 12
Hamiltons, Botass, Verstapens 10
M.Šūmahers, Barikello, Kulthards 8
Hamiltons, Rosbergs, Rikjardo 8

Uzreiz aiz pjedestāla finišēja abi “Renault” braucēji. Tā kā Daniels Rikjardo tika pie punkta par ātrāko apli, tad franču vienība kopumā izcīnīja 23 punktus. Tik daudz punktus vienā posmā “Renault” nekad vēl nebija guvuši. Arī pērn Itālijā tika iegūta 4. un 5. vieta, taču toreiz izpalika ātrākais aplis, taču visi panākumi, kas gūti pirms 2010. gada, tika pieredzēti laikā, kad par uzvaru tika piešķirti tikai 10 punkti (vai 9 vēl senākā vēsturē). Ātrāko apli “Renault” pēdējoreiz izcīnīja 2010. gada Kanādas GP ar Robertu Kubicu pie stūres.

Līdz 2010. gadam jāraugas arī, lai atrastu pēdējo reizi, kad “Ferrari” ar abām mašīnām finišēja tik zemu kā šoreiz. Sarkanās mašīnas finiša līniju Beļģijā šķērsoja 13. un 14. vietā. Ja neskaita izstāšanās, tas bija sliktākais rezultāts kopš 2010. gada Lielbritānijas GP, kad Alonso pēc soda palika 14. vietā, bet Masa, pēc riepas sprāgšanas, finišēja 15. vietā.

Šis bija 1000. posms F1 vēsturē, kad uz starta ir vismaz viena mašīna ar “Ferrari” markas dzinēju. Svinības neizdevās – no sešām mašīnām, kas izmanto “Ferrari” dzinējus, vislabāko rezultātu, finišējot 12. vietā sasniedza “Alfa Romeo” veterāns Kimi Raikonens.

Diez ko labi neklājās arī topošajam “Ferrari” braucējam Karlosam Saincam. Spānis dzinēja problēmu dēļ nemaz nestājās uz starta. Pērn Spa trasē viņu dzinējs pievīla jau pirmajā aplī.

Beļģijas GP ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Daniels RikjardoRenaultRenault1'47''48344
2Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'47''75828
3Pjērs GazlīAlphaTauriHonda1'47''83929
4Šarls LeklerksFerrariFerrari1'47''84026
5Valteri BotassMercedesMercedes1'47''98327
6Nikolā LatifiWilliamsMercedes1'48''04832
7Kevins MagnusensHaasFerrari1'48''08337
8Makss VerstapensRed BullHonda1'48''30527
9Serhio PeressRacing PointBWT Mercedes1'48''38920
10Estebans OkonsRenaultRenault1'48''54044
11Lando NorissMcLarenRenault1'48''55239
12Aleksandrs AlbonsRed BullHonda1'48''73627
13Lenss StrolsRacing PointBWT Mercedes1'49''13634
14Kimi RaikonensAlfa RomeoFerrari1'49''82228
15Daņila KvjatsAlphaTauriHonda1'49''83228
16Sebastians FetelsFerrariFerrari1'49''95831
17Romēns GrožānsHaasFerrari1'50''01828
18Džordžs RaselsWilliamsMercedes1'51''7545
19Antonio DžiovinaciAlfa RomeoFerrari1'51''7939
Grafiks: Pirelli
Grafiks: Pirelli
Grafiks: FIA Formula One