Makss Verstapens Abū Dabī aizvadīja teju perfektu nedēļas nogali, izcīnot savu 10. uzvaru karjerā. To “Red Bull” braucējs paveica, startējot no pole position un atrodoties vadībā no starta līdz finišam.

Šī ir tikai otrā reize Verstapena karjerā, kad viņš vadībā pavadījis pilnīgi visus apļus. Līdz ar to tika pielikts punkts 39 posmu garai sērijai (garākajai čempionāta vēsturē), kurā “Mercedes” komanda atrodas vadībā vismaz uz vienu apli.

Grafiks: Pirelli

Makss bija ļoti tuvu tam, lai sasniegtu arī ātrāko apli, taču viņa 14. aplī sasniegto 1’40”958 pašā pēdējā aplī laboja bijušais komandas biedrs Daniels Rikjardo. Sezonas gaitā visvairāk punktus par ātrākajiem apļiem saņēmis Hamiltons (6). Viņam seko Verstapens (3), Botass (2), Noriss (2), Rikjardo (2), Saincs (1) un Rasels (1).

“F1LV

Makss Verstapens pielika punktu “Mercedes” dominancei Jasmarinas trasē. Kopš 2014. gada, kad čempionātā ienāca V6 Turbo dzinēji, “Mercedes” braucēji sešus gadus pēc kārtas izcīnīja gan pole position, gan uzvaru sacīkstēs. Jau sesto gadu pēc kārtas šai trasē uzvar braucējs, kurš startē no pole position.

Kopā ar Verstapenu uz pjedestāla kāpa Valteri Botass un Luiss Hamiltons. Šis trio kopā uz pjedestāla bijuši 13 reizes – tikpat cik Alonso, Fetels un Vēbers. Biežāk (14 reizes) kopā uz pjedestāla bijuši vienīgi Hamiltons, Rosbergs un Fetels.

Grafiks: Pirelli

Pirmo reizi kopš 1992. gada “Ferrari” braucēji visas sezonas gaitā tā arī nenonāca sacensību vadībā. Līdz ar to likts punkts 27 sezonu garai sērijai. Tā bija otra ilgākā sērija aiz “McLaren” iespētā, kuri 34 sezonas pēc kārtas kaut uz apli atradās vadībā no 1981. līdz 2014. gadam. “Ferrari” bez apļiem vadībā palikuši tikai 1973., 1992. un 2020. gadā, tikmēr 6. vieta konstruktoru kausā ir komandas vājākais rezultāts kopš 1980. gada.

Šī bija četrkārtējā pasaules čempiona Sebastiana Fetela atvadu sacīkste no “Ferrari” komandas. Sarkanajā kombinezonā viņš piedalījās 118 posmos. Vairāk reižu to darījuši vienīgi M. Šūmahers (180), Raikonens (151) un Masa (139). “Ferrari” sastāvā Fetels izcīnīja 14 uzvaras. Vairāk guvis vienīgi Šūmahers (72) un Nikijs Lauda (15 uzvaras 57 startos).

Līdz sezonas pēdējam posmam visi šī gada pole position tika izcīnīti ar “Mercedes” dzinēju (Hamiltona, Botasa un Strola izpildījumā). Verstapens, sēžot formulā ar “Honda” dzinēju liedza “Mercedes” atkārtot savu 2014. gada un “Ford Cosworth” 1969. gada sasniegumu, kad pilnīgi visas tā gada kvalifikācijas uzvar viens dzinēju ražotājs.

Grafiks: FIA Formula One

Lai gan Makss Verstpens sezonu noslēdza tikai 9 punktus aiz aiz vicečempiona Botasa, kamēr viņa komandas biedrs Albons palika tikai septītais, abi “Red Bull” braucēji sezonas laikā punktos iekļuva 12 reizes, taču Albons sacīkstēs veica par 199 apļiem vairāk un finišēja par trim posmiem vairāk.

Šogad bija novērojama izteikta plaisa starp vidus ešalonu un trim vājākajām komandām. Tā kā “AlphaTauri” konstruktoru kausā ar 107 punktiem izcīnīja 7. vietu, bet “Alfa Romeo” ar 8 punktiem palika 8. vietā, pirmoreiz čempionāta vēsturē nevienai komandai sezonas beigās gūto punktu skaits nav divciparu skaitlis.

Abū Dabī GP ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Daniels RikjardoRenaultRenault1'40''92655
2Makss VerstapensRed BullHonda1'40''95814
3Valteri BotassMercedesMercedes1'41''13140
4Aleksandrs AlbonsRed BullHonda1'41''22742
5Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'41''42037
6Sebastians FetelsFerrariFerrari1'41''47537
7Antonio DžiovinaciAlfa RomeoFerrari1'41''67529
8Pietro FitipaldiHaasFerrari1'41''70750
9Lenss StrolsRacing PointBWT Mercedes1'41''86641
10Šarls LeklērsFerrariFerrari1'41''90824
11Karloss SaincsMcLarenRenault1'41''94748
12Lando NorissMcLarenRenault1'41''96453
13Kevins MagnusensHaasFerrari1'41''99950
14Kimi RaikonensAlfa RomeoFerrari1'42''14853
15Pjērs GazlīAlphaTauriHonda1'42''47453
16Nikolā LatifiWilliamsMercedes1'42''49749
17Daņila KvjatsAlphaTauriHonda1'42''70447
18Estebans OkonsRenaultRenault1'42''89447
19Serhio PeressRacing PointBWT Mercedes1'43''2636
20Džordžs RaselsWilliamsMercedes1'43''32854