“Mercedes” komanda izcīnījusi vēl vienu dubultuzvaru ar Luisu Hamiltonu priekšgalā, pārliecinoši dominējot Ķīnas Grand Prix izcīņā, kas bija čempionāta tūkstošais posms.
Aizraujoši notikumi bija vērojami jau iesildīšanās aplī. Vispirms, iesildot riepas, savu mašīnu sagrieza “Red Bull” braucējs Makss Verstapens, bet mirkli vēlāk tas pats notika ar Roberta Kubicas “Williams” formulu. Abi braucēji paguva nokļūt atpakaļ atbilstošajā starta pozīcijā.
Starta gaismām nodziestot, Sebastians Fetels nopietni apdraudēja “Mercedes” braucēju pozīcijas, taču pirmajā pagriezienā iebrauca caur ārmalu un piekāpās Šarlam Leklerkam. Par līderi kļuva Hamiltons, kamēr Botass atkāpās uz otro vietu.
Drāma risinājās cīņā par pozīcijām otrajā desmitā – Daņila Kvjats sadūrās ar abiem “McLaren” braucējiem Saincu un Norisu, kura formula iespaidīgi palecās gaisā. Abas oranžās formulas devās boksos, kamēr Kvjatam tika piešķirts drive-through sods par sadursmes izraisīšanu.
Pēc desmit apļiem Hamiltona pārsvars bija 3 sekundes, bet “Ferrari” mašīnas atradās vēl 4 sekundes tālāk. Komanda nosprieda, ka Fetela mašīna tobrīd ir ātrāka un lika Leklerkam palaist garām savu titulēto komandas biedru. Leklerks negribīgi izpildīja komandas norādījumus.
“Renault” tehniskās problēmas turpinājās arī šajā posmā. Niko Hulkenbergs kļuva par pirmo braucēju, kam nākas izstāties, dodoties boksos 17. aplī.
Makss Verstapens bija pirmais no līderiem, kurš devās boksos. Apli vēlāk to paveica arī Fetels. “Ferrari” izdevās nosargāt pozīciju, taču Verstapens veica uzbrukumu trešā sektora garās taisnes beigās. Abi braucēji sakrustoja trajektorijas, bet Fetels nosargāja pozīciju. Leklerks nesekoja konkurentiem un palika trasē par pieciem apļiem ilgāk.
Kad vadošie pieci braucēji bija veikuši savus pitstopus, “Mercedes” bija piecas sekundes priekšā konkurentiem, kamēr Leklerks atradās 10 sekundes aiz Verstapena. Līdz otrajam pitstopam vadošie braucēji savas pozīcijas saglabāja. Jau atkal Verstapens atklāja boksu apmeklējumus, uzmanoties par savu pozīciju attiecībā pret strauji tuvojošos Leklerku. Apli vēlāk pitstopu veica Fetels, bet abi “Mercedes” braucēji riepas mainīja vienā aplī.
Jau atkal Leklerks pitstopu veica pēdējais no līderiem, taču svaigāks riepu komplekts neļāva noķert Verstapenu. Divus apļus pirms finiša vientuļā sestajā pozīcijā braucošais Gazlī devās boksos pēc jauna mīksto riepu komplekta, lai sasniegtu ātrāko sacīkšu apli.
Bez Hulkenberga finišu nesasniedza arī abi pirmā apļa upuri Kvjats un Noriss, kuri izstājās boksos.
Aiz Top 6 punktus guva četru dažādu komandu pārstāvji Rikjardo, Peress, Raikonens un Albons. Kimi savu vienīgo pitstopu veica vēlāk par konkurentiem, taču nespēja apdzīt Peresu.
Čempionāta kopvērtējumā Luiss Hamiltons apsteidzis Botasu un iekrājis sešu punktu pārsvaru.
Nākamais posms pēc divām nedēļām risināsies Baku ielu trasē, Azerbaidžānā.
Ķīnas Grand Prix rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts |
---|---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 56 apļi |
2 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 6.552 |
3 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 13.744 |
4 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 27.627 |
5 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 31.276 |
6 | Pjērs Gazlī | Red Bull | Honda | 1'29.307 |
7 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 1 aplis |
8 | Serhio Peress | Racing Point | Mercedes | 1 aplis |
9 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1 aplis |
10 | Aleksandrs Albons | Toro Rosso | Honda | 1 aplis |
11 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1 aplis |
12 | Lenss Strols | Racing Point | Mercedes | 1 aplis |
13 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1 aplis |
14 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 1 aplis |
15 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1 aplis |
16 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 2 apļi |
17 | Roberts Kubica | Williams | Mercedes | 2 apļi |
18 | Lando Noriss | McLaren | Renault | Nefinišēja |
NF | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Honda | Nefinišēja |
NF | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | Nefinišēja |