Svētdien Moncas trasē Šarlam Leklerkam izdevās pārtraukt “Ferrari” komandas sauso sēriju. Savu pēdējo uzvaru mājas posmā Maranello vienība guva tālajā 2010. gadā ar Fernando Alonso pie stūres.
Neraugoties uz ilgo pauzi “Ferrari” komanda Moncā uzvarēja jau 19. reizi. Tik pārliecinošu dominanci vienā trasē neviena komanda demonstrējusi. Tuvākie sekotāji ir “McLaren” ar 15 uzvarām Monako.
Par uzvarētāju kļuva Šarls Leklerks, kurš “Ferrari” komandai pievienojās tikai šosezon. Viņa komandas biedrs Sebastians Fetels ir uzvarējis Itālijā ar “Toro Rosso” un “Red Bull”, taču “Ferrari” rindās pie panākuma tifosi fanu priekšā vēl nav ticis.

Ja neskaita braucējus, kuri nesasniedz finišu, 13. vieta Itālijas Grand Prix, ko sasniedza Fetels, ir komandas sliktākais finišs mājas posmā kopš 1953. gada, kad Luī Rosjē ar privāto “Ferrari” palika 16. vietā.
Pēc Itālijas posma Leklerks kopvērtējumā apsteidzis Fetelu. Ja viņam izdosies nosargāt pārsvaru, šī būs tikai otrā pilnā sezona Fetela karjerā, kuru viņš noslēdz aiz komandas biedra. 2014. gadā vācieti “Red Bull” rindās pārspēja Daniels Rikjardo, kurš, līdzīgi kā Leklerks, togad aizvadīja savu pirmo sezonu ar jauno komandu.

Kvalifikācijā, kur fani nesagaidīja cerēto kulmināciju, Leklerks izcīnīja jau ceturto pole position šosezon, šai rādītājā panākot abus “Mercedes” braucējus. Leklerks kvalifikācijā ir pārspējis komandas biedru Fetelu jau sešus posmus pēc kārtas.
Ļoti veiksmīgs šis posms izvērtās “Renault” komandai. Pirmoreiz kopš 2007. gada Francijas posma abi “Renault” braucēji startēja no Top 6 pozīcijām, bet finišu Rikjardo un Hulkenbergam izdevās sasniegt attiecīgi ceturtajā un piektajā vietā, sasniedzot labāko sacīkšu rezultātu kopš 2007. gada Japānas GP, kur Heiki Kovalainens bija otrais, bet Fisikella piektais.

Tā kā reālā drošības mašīna nebija nepieciešama, bet virtuālās drošības mašīnas periodi bija diezgan īsi, Leklerkam bija nepieciešama tikai viena stunda 15 minūtes un 26 sekundes. Šīs bija īsākās sacīkstes kopš 2009. gada Malaizijas Grand Prix, kas laikapstākļu dēļ tika pārtraukts priekšlaicīgi.
Uzvarētāja vidējais ātrums bija nepilni 244 km/h. Augstāks tas bija vienīgi Itālijas GP no 2003. līdz 2006. gadam, kad mašīnas bija ievērojami vieglākas, jo tolaik bija atļauta degvielas uzpilde sacīkšu laikā.

Finišs devītajā vietā ļāva Antonio Džiovinaci sasniegt karjeras labāko rezultātu. Itālis ieņēma astoto vietu Hokenheimā, taču toreiz viņa pārstāvētā “Alfa Romeo” komanda saņēma sodu un DŽiovinaci nācās šķirties no punktiem.
Ar 44. numuru startējušais Luiss Hamiltons Itālijā izcīnīja 44. ātrāko apli savā karjerā. Šai rādītājā viņš joprojām ieņem trešo vietu aiz Mihaela Šūmahera (77 ātrākie apļi) un Kimi Raikonena (46 ātrākie apļi).
Itālijas Grand Prix ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'21''779 | 51 |
2 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'22''799 | 50 |
3 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'22''859 | 47 |
4 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 1'23''009 | 47 |
5 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 1'23''143 | 41 |
6 | Aleksandrs Albons | Red Bull | Honda | 1'23''364 | 45 |
7 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 1'23''466 | 53 |
8 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'23''641 | 53 |
9 | Serhio Peress | Racing Point | BWT Mercedes | 1'23''770 | 35 |
10 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'23''885 | 51 |
11 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 1'24''044 | 52 |
12 | Lenss Strols | Racing Point | BWT Mercedes | 1'24''165 | 31 |
13 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1'24''419 | 52 |
14 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'24''443 | 38 |
15 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1'24''503 | 44 |
16 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 1'24''842 | 51 |
17 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'24''985 | 31 |
18 | Roberts Kubica | Williams | Mercedes | 1'24''989 | 47 |
19 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 1'25''637 | 10 |
20 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Honda | 1'25''772 | 19 |
