Svētdien Moncas trasē Šarlam Leklerkam izdevās pārtraukt “Ferrari” komandas sauso sēriju. Savu pēdējo uzvaru mājas posmā Maranello vienība guva tālajā 2010. gadā ar Fernando Alonso pie stūres.

Neraugoties uz ilgo pauzi “Ferrari” komanda Moncā uzvarēja jau 19. reizi. Tik pārliecinošu dominanci vienā trasē neviena komanda demonstrējusi. Tuvākie sekotāji ir “McLaren” ar 15 uzvarām Monako.

Par uzvarētāju kļuva Šarls Leklerks, kurš “Ferrari” komandai pievienojās tikai šosezon. Viņa komandas biedrs Sebastians Fetels ir uzvarējis Itālijā ar “Toro Rosso” un “Red Bull”, taču “Ferrari” rindās pie panākuma tifosi fanu priekšā vēl nav ticis.

Grafiks: Pirelli

Ja neskaita braucējus, kuri nesasniedz finišu, 13. vieta Itālijas Grand Prix, ko sasniedza Fetels, ir komandas sliktākais finišs mājas posmā kopš 1953. gada, kad Luī Rosjē ar privāto “Ferrari” palika 16. vietā.

Pēc Itālijas posma Leklerks kopvērtējumā apsteidzis Fetelu. Ja viņam izdosies nosargāt pārsvaru, šī būs tikai otrā pilnā sezona Fetela karjerā, kuru viņš noslēdz aiz komandas biedra. 2014. gadā vācieti “Red Bull” rindās pārspēja Daniels Rikjardo, kurš, līdzīgi kā Leklerks, togad aizvadīja savu pirmo sezonu ar jauno komandu.

Grafiks: Formula One

Kvalifikācijā, kur fani nesagaidīja cerēto kulmināciju, Leklerks izcīnīja jau ceturto pole position šosezon, šai rādītājā panākot abus “Mercedes” braucējus. Leklerks kvalifikācijā ir pārspējis komandas biedru Fetelu jau sešus posmus pēc kārtas.

Ļoti veiksmīgs šis posms izvērtās “Renault” komandai. Pirmoreiz kopš 2007. gada Francijas posma abi “Renault” braucēji startēja no Top 6 pozīcijām, bet finišu Rikjardo un Hulkenbergam izdevās sasniegt attiecīgi ceturtajā un piektajā vietā, sasniedzot labāko sacīkšu rezultātu kopš 2007. gada Japānas GP, kur Heiki Kovalainens bija otrais, bet Fisikella piektais.

Grafiks: Formula One

Tā kā reālā drošības mašīna nebija nepieciešama, bet virtuālās drošības mašīnas periodi bija diezgan īsi, Leklerkam bija nepieciešama tikai viena stunda 15 minūtes un 26 sekundes. Šīs bija īsākās sacīkstes kopš 2009. gada Malaizijas Grand Prix, kas laikapstākļu dēļ tika pārtraukts priekšlaicīgi.

Uzvarētāja vidējais ātrums bija nepilni 244 km/h. Augstāks tas bija vienīgi Itālijas GP no 2003. līdz 2006. gadam, kad mašīnas bija ievērojami vieglākas, jo tolaik bija atļauta degvielas uzpilde sacīkšu laikā.

Grafiks: FIA

Finišs devītajā vietā ļāva Antonio Džiovinaci sasniegt karjeras labāko rezultātu. Itālis ieņēma astoto vietu Hokenheimā, taču toreiz viņa pārstāvētā “Alfa Romeo” komanda saņēma sodu un DŽiovinaci nācās šķirties no punktiem.

Ar 44. numuru startējušais Luiss Hamiltons Itālijā izcīnīja 44. ātrāko apli savā karjerā. Šai rādītājā viņš joprojām ieņem trešo vietu aiz Mihaela Šūmahera (77 ātrākie apļi) un Kimi Raikonena (46 ātrākie apļi).

Itālijas Grand Prix ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'21''77951
2Sebastians FetelsFerrariFerrari1'22''79950
3Valteri BotassMercedesMercedes1'22''85947
4Šarls LeklerksFerrariFerrari1'23''00947
5Makss VerstapensRed BullHonda1'23''14341
6Aleksandrs AlbonsRed BullHonda1'23''36445
7Daniels RikjardoRenaultRenault1'23''46653
8Niko HulkenbergsRenaultRenault1'23''64153
9Serhio PeressRacing PointBWT Mercedes1'23''77035
10Pjērs GazlīToro RossoHonda1'23''88551
11Lando NorissMcLarenRenault1'24''04452
12Lenss StrolsRacing PointBWT Mercedes1'24''16531
13Kimi RaikonensAlfa RomeoFerrari1'24''41952
14Kevins MagnusensHaasFerrari1'24''44338
15Antonio DžiovinaciAlfa RomeoFerrari1'24''50344
16Džordžs RaselsWilliamsMercedes1'24''84251
17Romēns GrožānsHaasFerrari1'24''98531
18Roberts KubicaWilliamsMercedes1'24''98947
19Karloss SaincsMcLarenRenault1'25''63710
20Daņila KvjatsToro RossoHonda1'25''77219
Grafiks: Pirelli