Sebastians Fetels izcīnījis pirmo uzvaru pēc vairāk kā gada ilga ‘sausā perioda’, ar ātrāku pitstopu tiekot garām komandas biedram Šarlam Leklerkam un čempionāta līderim Luisam Hamiltonam.
Sacensību startā Šarls Leklerks noturēja vadību, kamēr Luisam Hamiltonam nācās krietni papūlēties, lai noturētu Fetelu sev aizmugurē. Verstapens, Botass un Albons savas pozīcijas saglabāja.
Cīņā par septīto pozīciju Niko Hulkenbergs veica neapdomīgu manevru, saduroties ar priekšā esošo Karlosu Saincu. Abu sportistu mašīnas guva bojājumus un devās boksos. Saincs pat nonāca apli aiz līderiem. Tas ļāva uz augšu pakāpties Norisam, Džiovinaci un Magnusenam.
Pitstopu nācās veikt arī Džordžam Raselam pēc kontakta ar pēdējā vietā startējušo Rikjardo. Austrālieša mašīna necieta un viņš pakāpās līdz pat 14. pozīcijai, bet pāris apļus vēlāk tika garām arī Strolam, bet desmitajā aplī abi kopā pārspēja Kvjatu.
Līderu temps nebija diez ko augsts un pitstops liktu iestrēgt aiz daudz lēnākām mašīnām. Tai pat laikā lielisku ātrumu ar svaigām cietākā sastāva riepām demonstrēja Niko Hulkenbergs.
19. aplī Fetels un Verstapens kā pirmie no līderiem devās boksos. Fetels atgriezās tukšā trasē, kamēr Verstapens nonāca aiz Hulkenberga. “Renault” braucējs gan ilgi savu pozīciju nenosargāja. Apli vēlāk pitstopu veica arī Leklerks. Pārsteidzošā kārtā, jaunais talants nonāca aiz komandas biedra Fetela. “Mercedes” braucēji nolēma palikt trasē ilgāku laiku.
22. aplī pitstopu veica Botass, atgriežoties starp Verstapenu un Hulkenbergu. Nākamajā aplī Albons apdzina Hulkenbergu. Dažus apļus vēlāk savu pitstopu beidzot veica arī Hamiltons, nonākot aiz Verstapena. Tobrīd tā bija astotā pozīcija, jo četri piloti vēl nebija veikuši savu pitstopu.
Piepeši vadošo trio bija ļoti netipisks – Džiovinaci, Gazlī un Rikjardo. Fetels apsteidza Strolu, iekrājot nelielu pārsvaru, kamēr konkurentiem bija jāpaveic tas pats. Fetels paguva apsteigt arī savu bijušo komandas biedru Rikjardo un pakāpties uz trešo vietu, bet 30. aplī, ar agresīvu manevru pret Gazlī, arī uz otro vietu.
31. aplī Džiovinaci zaudēja vadības grožus pret Fetelu. Leklerks tobrīd atradās ceturtajā pozīcijā, ticis galā ar Strolu un Rikjardo, taču joprojām atrodoties aiz Džiovinaci un Gazlī. Kad Leklerks nonāca otrajā vietā, Fetela pārsvars jau sasniedza 6 sekundes.
Džiovinaci un Rikjardo pirmais nogrieznies beidzās ar savstarpēju kontaktu, kad “Renault” centās apdzīt “Alfa Romeo” braucēju. Džiovinaci mašīna necieta un viņš veica plānoto pitstopu, kamēr Rikjardo ‘aizkliboja’ līdz boksiem ar cauru aizmugurējo riepu.
Apli vēlāk sadūrās arī Romēns Grožāns un Džordžs Rasels. Savā pirmajā startā Singapūrā Rasels sacīkstes noslēdza sienā. Trasē devās drošības mašīna. Vadošo komandu braucēji palika trasē, kamēr boksu apmeklējumu veica vairāki lēna=āko komandu braucēji, tostarp 7. vietā esošais Hulkenbergs, kura pirmais pitstops tika veikts pirmajā aplī.
Lielākais zaudētājs restartā bija Lenss Strols, vispirms saskaroties ar “Toro Rosso” mašīnu, bet pēc tam sekoja kļūda no kanādieša puses, ieskrienot sienā. Strolam izdevās paša spēkiem tikt līdz boksiem. Mirkli vēlāk tehniskas problēmas pievīla Serhio Peresa vadīto otru “Racing Point” mašīnu, otro reizi liekot trasē doties drošības mašīnai.
Sacīkstes atsākās 14 apļus pirms finiša. Lieliskus pēdējos apļus aizvadīja Niko Hulkenbergs, pakāpjoties uz devīto vietu. Tikmēr viņa komandas biedram Rikjardo tik labi neklājās un viņš palika bez punktiem. Tomēr visneveiksmīgāk klājās Raikonenam – ar vecām riepām viņš zaudēja vairākas pozīcijas līdz izstājās pēc sadursmes ar Kvjatu.
Trasē vēlreiz devās drošības mašīna, taču pēdējos apļos līderi pozīcijas nemainīja – Fetels uzvarēja, Leklerks un Verstapens kāpa uz pjedestāla, bet Hamiltons palika tikai ceturtajā vietā.
Nākamais posms jau pēc nedēļas risināsies Soču trasē, Krievijā.
Hamiltona pārsvars pār Botasu kopvērtējumā palielinājies līdz 64 punktiem. Leklerks noķēris Verstapenu un tagad dala trešo vietu, bet Fetels ir sešus punktus tālāk.
Ātrākais aplis tika Kevinam Magnusenam, kurš palika ārpus Top 10, līdz ar to punktu par to šoreiz nepiešķīra.
Singapūras Grand Prix
V. | Driver | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Punkti |
---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 61 aplis | 25 |
2 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 2.641 | 18 |
3 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 3.821 | 15 |
4 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 4.608 | 12 |
5 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 6.119 | 10 |
6 | Aleksandrs Albons | Red Bull | Honda | 11.663 | 8 |
7 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 14.769 | 6 |
8 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 15.547 | 4 |
9 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 16.718 | 2 |
10 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 17.855 | 1 |
11 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 35.436 | |
12 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 35.974 | |
13 | Lenss Strols | Racing Point | Mercedes | 36.419 | |
14 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 37.660 | |
15 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Honda | 38.178 | |
16 | Roberts Kubica | Williams | Mercedes | 47.024 | |
17 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'26.522 | |
NF | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | Izstājās | |
NF | Serhio Peress | Racing Point | Mercedes | Izstājās | |
NF | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | Izstājās |