Luiss Hamiltons Meksikā izcīnīja savu 83. uzvaru Formula 1 karjerā. Britu braucējs nonācis vairs tikai astoņu uzvaru attālumā no leģendārā Mihaela Šūmahera rekorda.
Šis Meksikas posms Hamiltonam bija pretējs 2017. un 2018. gadā piedzīvotajiem. Abās iepriekšējās sezonās Luiss Meksikā nodrošināja titulu, taču palika bez goda pjedestāla, kamēr šoreiz pat ar uzvaru nebija pietiekami, lai atņemtu Botasam matemātiskas izredzes. Abus sportistus šķir 74 punkti. Tas nozīmē, ka Amerikā Hamiltonam pietiek ar astoto vietu, lai garantētu sev sesto F1 titulu.
Uzvara “Mercedes” braucējam nenāca viegli – pēc pirmā apļa cīņas ar Verstapenu Hamiltons nonāca piektajā pozīcijā, tomēr ar pareizāku riepu stratēģiju sagādāja “Mercedes” 100. uzvaru tās pastāvēšanas vēsturē. 62 no tām izcīnījis Luiss Hamiltons, 23 Niko Rosbergs, 8 Huans Manuels Fanhio, 6 Valteri Botass, bet Stirlings Moss – vienu. Pašam Hamiltonam tas bija 100. goda pjedestāls ar “Mercedes” formulu.
Makss Verstapens kvalifikācijā bija ātrākais, tomēr zaudēja savu pole position dzelteno karogu neievērošanas dēļ pēc Botasa avārijas. Pēdējoreiz kvalifikācijas uzvarētājs no zemākas pozīcijas sacīkstes sāka 2012. gadā Monako, kad Mihaels Šūmahers vēl pirms nedēļas nogales sākuma zināja, ka sacīkstes būs jāuzsāk piecas pozīcijas zemāk, tomēr sestdienā palika nepārspēts.
Līdz ar to pie septītās pole position šosezon tika Šarls Leklerks, kurš pirms pievienošanās “Ferrari” nebija startējis augstāk kā no septītās pozīcijas. Vēl trīs posmus pirms sezonas beigām skaidrs, ka neviens konkurents nevar pārspēt Leklerku. Botasam un Hamiltonam ir iespēja atkārtot Leklerka sasniegumu, taču tad kādam no viņiem jākvalificējas pirmajā vietā gan ASV, gan Brazīlijā, gan Apvienotajos Arābu Emirātos.
“Ferrari” jau trešo posmu pēc kārtas startē no pirmās pozīcijas, taču nespēj šo handikapu pārvērst uzvarā arī sacīkstēs. Šī ir garākā šādu neveiksmju sērija kopš 2013. gada, kad “Mercedes” braucēji ieguva pole postion Ķīnā, Bahreinā un Spānijā, bet uzvaras laurus plūca “Ferrari” un “Red Bull” braucēji.
Verstapena pirmā apļa ķibeles un caura riepa pēc cīņas ar Botasu ļāva Aleksam Albonam finišēt priekšā savam izslavētajam komandas biedram. Kopš vasaras pārtraukuma sešu posmu laikā Albons četras reizes finišējis augstāk par Verstapenu un guvis par 19 punktiem vairāk. Lai gan Pjērs Gazlī šogad “Red Bull” rindās aizvadījis divreiz vairāk posmu, francūža pārsvars kopvērtējumā pār Albonu ir tikai 3 punkti. Visticamāk, abi braucēji jau šonedēļ apmainīsies pozīcijām, jo Alekss pēdējo sešu posmu laikā ne reizi nav finišējis zemāk par sesto vietu.



Meksikas GP ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 1'19''232 | 53 |
2 | Aleksandrs Albons | Red Bull | Honda | 1'19''325 | 48 |
3 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'19''381 | 68 |
4 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'19''461 | 66 |
5 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'19''494 | 66 |
6 | Pjērs Gazlī | Toro Rosso | Honda | 1'19''530 | 53 |
7 | Daņila Kvjats | Toro Rosso | Honda | 1'19''905 | 48 |
8 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1'20''082 | 55 |
9 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 1'20''146 | 53 |
10 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 1'20''311 | 66 |
11 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 1'20''406 | 65 |
12 | Serhio Peress | Racing Point | BWT Mercedes | 1'20''485 | 70 |
13 | Roberts Kubica | Williams | Mercedes | 1'20''696 | 63 |
14 | Niko Hulkenbergs | Renault | Renault | 1'20''791 | 59 |
15 | Lenss Strols | Racing Point | BWT Mercedes | 1'20''922 | 68 |
16 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1'21''014 | 65 |
17 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 1'21''286 | 69 |
18 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'21''581 | 68 |
19 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 1'21''643 | 46 |
20 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'21''682 | 53 |