Šī ir pirmā nedēļas nogale kopš 2019. gada Formula 1 sezona ir noslēgusies. Laiks atskatīties, kāda tā bijusi un cik precīzi kopvērtējums atspoguļojis reālo situāciju.
Leklerks labākais, ‘Mercedes’ stabilākie kvalifikācijā
Jau savā pirmajā sezonā “Ferrari” komandā Šarls Leklerks izcīnīja vairāk pole position kā jebkurš cits braucējs. Tomēr spožas uzvaras mijās ar pamatīgiem vājuma mirkļiem – avāriju Azerbaidžānā, ‘Ferrari’ stratēģijas kļūdu Monako, kā arī tehniskām problēmām Vācijā un vajadzību pēc jauna dzinēja Brazīlijā. Sausais atlikums – Leklerka vidējā starta pozīcija ir vājāka kā “Mercedes” braucējiem un komandas biedram Sebastianam Fetelam, kuri sezonas gairā bija daudz stabilāki. Hamiltons tikai Amerikā palika aiz pirmajām divām starta rindām.
Īpašas uzslavas par kvalifikācijas rezultātiem pelnījis Lando Noriss. Šosezon saslavētais Karloss Saincs “McLaren” iekšējā duelī debitantam Norisam zaudēja 10-11, turklāt Noriss arī sacīkstēs bieži bija atrodams uzreiz aiz vadošajiem braucējiem. Diemžēl mašīna un tās “Renault” dzinējs nebija uzticamākie ieroči ilgtermiņā. Vissāpīgākais mirklis Norisa sezonā – izstāšanās no piektās vietas Beļģijas GP pēdējā aplī.
2019. gada F1 kvalifikāciju statistika
Braucējs | Labākā Q | Sliktākā Q | Vid. Q | Vid. st. poz. | Q kopv. | PP |
---|---|---|---|---|---|---|
Luiss Hamiltons | 1 | 5 | 2,24 | 2,33 | 384 | 5 |
Valteri Botass | 1 | 20 | 3,81 | 3,71 | 326 | 5 |
Sebastians Fetels | 1 | 20 | 4,29 | 4,24 | 291 | 2 |
Šarls Leklerks | 1 | 16 | 4,43 | 4,29 | 311 | 7 |
Makss Verstapens | 1 | 20 | 4,67 | 4,71 | 267 | 2 |
Pjērs Gazlī | 4 | 17 | 9,57 | 10,00 | 82 | |
Lando Noriss | 5 | 16 | 9,38 | 9,33 | 69 | |
Daniels Rikjardo | 4 | 18 | 9,90 | 10,62 | 66 | |
Karloss Saincs | 6 | 20 | 10,29 | 10,29 | 70 | |
Aleksandrs Albons | 5 | 20 | 10,95 | 11,14 | 61 | |
Niko Hulkenbergs | 6 | 18 | 11,05 | 11,38 | 37 | |
Kevins Magnusens | 5 | 19 | 11,67 | 11,95 | 42 | |
Kimi Raikonens | 5 | 17 | 11,81 | 12,38 | 32 | |
Romēns Grožāns | 6 | 18 | 12,00 | 11,57 | 38 | |
Antonio Džiovinaci | 8 | 19 | 13,24 | 13,86 | 9 | |
Serhio Peress | 5 | 20 | 13,38 | 13,19 | 18 | |
Daņila Kvjats | 6 | 20 | 13,62 | 13,38 | 16 | |
Lenss Strols | 9 | 19 | 15,76 | 15,29 | 2 | |
Džordžs Rasels | 16 | 19 | 18,38 | 17,71 | 0 | |
Roberts Kubica | 18 | 20 | 19,57 | 18,71 | 0 |
Hamiltons veica visus sezonā paredzētos apļus
Šogad braucējiem bija jāveic 1262 apļi un Hamiltons pieveica tos visus, pat neraugoties uz divām avārijām Vācijā, turklāt tikai astotā daļa no tiem tika veikti ārpus labāko trijnieka. Jāuzslavē arī debitants Alekss Albons, kurš izstājās vienīgi Kanādā 11 apļus pirms finiša.
Skalas otrā galā ir “Ferrari”. Gan Fetels, gan Leklerks ir starp 7 braucējiem, kas veica mazāk apļu par šīs sezonas lēnāko braucēju Robertu Kubicu. Sadursme Brazīlijā nepalīdzēja uzlabot pozīcijas. Visbēdīgāk klājās Romēnam Grožānam, kurš finiša līniju nesasniedza 7 reizes, tomēr fakts, ka visi 20 braucēji veica vairāk kā 80% no sezonā paredzētās distances apliecina mašīnu izturību mūsdienās. Mehāniskas problēmas aizvien retāk iejaucas notikumu attīstībā.
2019. gada F1 veikto apļu un pitstopu statistika
Braucējs | Apļi | % no kopējā | Apļi vad. | Apļi Top 3 | Apļi Top 10 | Pitstopi |
---|---|---|---|---|---|---|
Luiss Hamiltons | 1262 | 100.00% | 511 | 1103 | 1245 | 34 |
Aleksandrs Albons | 1245 | 98.65% | 32 | 715 | 31 | |
Pjērs Gazlī | 1234 | 97.78% | 14 | 859 | 31 | |
Valteri Botass | 1233 | 97.70% | 185 | 746 | 1194 | 34 |
Kimi Raikonens | 1224 | 96.99% | 2 | 524 | 34 | |
Antonio Džiovinaci | 1211 | 95.96% | 4 | 12 | 313 | 33 |
Lenss Strols | 1211 | 95.96% | 14 | 323 | 36 | |
Daņila Kvjats | 1194 | 94.61% | 17 | 392 | 34 | |
Kevins Magnusens | 1187 | 94.06% | 1 | 317 | 36 | |
Niko Hulkenbergs | 1182 | 93.66% | 9 | 588 | 31 | |
Džordžs Rasels | 1182 | 93.66% | 3 | 34 | ||
Makss Verstapens | 1180 | 93.50% | 156 | 546 | 1113 | 32 |
Roberts Kubica | 1179 | 93.42% | 1 | 39 | ||
Sebastians Fetels | 1178 | 93.34% | 160 | 591 | 1111 | 37 |
Serhio Peress | 1169 | 92.63% | 503 | 26 | ||
Šarls Leklerks | 1156 | 91.60% | 246 | 686 | 1120 | 36 |
Karloss Saincs | 1133 | 89.78% | 1 | 704 | 29 | |
Daniels Rikjardo | 1120 | 88.75% | 12 | 594 | 25 | |
Lando Noriss | 1102 | 87.32% | 670 | 29 | ||
Romēns Grožāns | 1043 | 82.65% | 286 | 29 |
Pjedestāli arī mazajām komandām
Ja uz tīra ātruma rēķina pārējām septiņām komandām ir grūti cīnīties ar “Mercedes”, “Ferrari” un “Red Bull”, tad brīžos, kad lielajiem dūžiem paslīd kāja, konkurentu loks, kas izmantos situāciju ir visai plašs. Tā, piemēram, “Toro Rosso” šogad izcīnīja pjedestālu gan ar Daņilu Kvjatu, gan Pjēru Gazlī, bet Karlosa Sainca stabilais sniegums ļāva sezonas pēdēja’aplī kopvērtējumā izraut sesto vietu.
Lai gan Valteri Botass šogad nebija spējīgs noturēt Hamiltona ātrumu, par viņa trumpi kļuva stabilitāte, uz ko norāda 15 goda pjedestāli. Fakts, ka Botass guva vairāk uzvaru kā “Ferrari” komanda ar abiem braucējiem kopā, pirms sezonas varētu šķist teju neiespējams.
2019. gada F1 sezonas sacīkšu statistika
Braucējs | Punkti | Uzv. | Pjed. | GP punktos | Finiši | ĀA |
---|---|---|---|---|---|---|
Luiss Hamiltons | 413 | 11 | 17 | 21 | 21 | 6 |
Valteri Botass | 326 | 4 | 15 | 19 | 19 | 3 |
Makss Verstapens | 278 | 3 | 9 | 19 | 19 | 3 |
Šarls Leklerks | 264 | 2 | 10 | 18 | 18 | 4 |
Sebastians Fetels | 240 | 1 | 9 | 16 | 18 | 2 |
Karloss Saincs | 96 | 1 | 13 | 17 | ||
Pjērs Gazlī | 95 | 1 | 14 | 18 | 2 | |
Aleksandrs Albons | 92 | 13 | 20 | |||
Daniels Rikjardo | 54 | 8 | 15 | |||
Serhio Peress | 52 | 11 | 19 | |||
Lando Noriss | 49 | 11 | 15 | |||
Kimi Raikonens | 43 | 9 | 19 | |||
Daņila Kvjats | 37 | 1 | 10 | 18 | ||
Niko Hulkenbergs | 37 | 10 | 17 | |||
Lenss Strols | 21 | 6 | 18 | |||
Kevins Magnusens | 20 | 4 | 18 | 1 | ||
Antonio Džiovinaci | 14 | 4 | 19 | |||
Romēns Grožāns | 8 | 3 | 14 | |||
Roberts Kubica | 1 | 1 | 19 | |||
Džordžs Rasels | 0 | 19 |
Top 10 katrs no savas valsts
1974. un 1977. gadā deviņi vadošie čempionāta braucēji katrs pārstāvēja citu valsti. Šogad šis rekords tika labots, jo katrs Top 10 braucējs startēja zem cita karoga. Lai gan Alekss Albons ir uzaudzis Lielbritānijā, viņš Formula 1 čempionātā pārstāv Taizemi. Tieši britiem izdevās vissekmīgākā sezona – Hamiltons kļuva par čempionu, bet Noriss ieguva 11. vietu, ar ko pietika, lai uzvarētu nāciju kopvērtējumā, neraugoties uz to, ka Rasels palika uz nullītes. Formula 1 ģeogrāfija nudien ir plaša, jo 20 braucēju vidū tika pārstāvētas 15 nācijas.
2019. gada F1 nāciju kopvērtējums
Vieta | Valsts | Punkti |
---|---|---|
1 | Lielbritānija | 462 |
2 | Somija | 369 |
3 | Nīderlande | 278 |
4 | Vācija | 277 |
5 | Monako | 264 |
6 | Francija | 103 |
7 | Spānija | 96 |
8 | Taizeme | 92 |
9 | Austrālija | 54 |
10 | Meksika | 52 |
11 | Krievija | 37 |
12 | Kanāda | 21 |
13 | Dānija | 20 |
14 | Itālija | 14 |
15 | Polija | 1 |
‘Mercedes’ pieveic ‘Ferrari’, ‘Honda’ labāki par ‘Renault’
Ja agrāk “Mercedes” dzinēji bija galvas tiesu priekšā pārējiem, tad pēdējā laikā “Ferrari” ne tikai noķēra, bet arī apsteidza “Mercedes”, taču šeit iederas “Pirelli” moto – “Power is nothing without control”. Stratēģiskās kļūdas un neveiksmes kombinācijā ar “Mercedes” un tās klientu komandu labāku sniegumu šasijas izveidē un attīstīšanā ļāva vāciešiem gūt virsroku. Pēc eksperimentāla gada ar “Toro Rosso” pierādījās, ka “Honda” attīstās pareizā virzienā un jau pirmajā sadarbības gadā ar “Red Bull” izcīnītas trīs uzvaras. Par japāņu kompānijas slavas mirkli kļuva Brazīlijas GP finišs, kur uz paātrinājuma rēķina Pjērs Gazlī ar “Toro Rosso” pieveica vareno Hamiltonu.
2019. gada F1 jaudas agregātu ražotāju kopvērtējums
Vieta | Ražotājs | Punkti |
---|---|---|
1 | Mercedes | 813 |
2 | Ferrari | 589 |
3 | Honda | 502 |
4 | Renault | 236 |