Luiss Hamiltons jau astoto reizi karjerā izcīnījis uzvaru Hungaroringā, sacīkstēm sākoties mitrā, bet žūstošā trasē. Pēc vāja starta Botasam neizdevās nodrošināt “Mercedes” komandai dubultuzvaru.
Drāma Hungaroringā sākās vēl ceļā uz iesildīšanās apli, kad mitrajā trasē neizdevās noturēties Maksam Verstapenam. Aizlauzts priekšējais kreisais ritenis apdraudēja viņa dalību sacīkstēs, tomēr “Red Bull” mehāniķi paguva laicīgi salabot viņa mašīnu un nodrošināt 20 braucēju dalību sacīkstēs.
Startā Valteri Botass uzsāka kustību pirms luksoforu gaismas izdzisa, taču uzreiz piebremzēja, startā zaudējot vairākas pozīcijas. Luiss Hamiltons nosargāja vadību, Lanss Strols pakāpās uz otro vietu, bet Verstapens iekļuva trijniekā, kamēr Serhio Peress, startējot aiz Botasa arī pazaudēja vairākas pozīcijas.
Trase ļoti strauji sāka žūt un “Haas” braucēji jau iesildīšanās apļa beigās devās pēc sausā laika riepām. Tā izrādījās pareizā taktika, jo dažu apļu laikā arī visi pārējie sekoja viņu piemēram.
Hamiltons jau pirmajā aplī iekrāja 3 sekunžu pārsvaru un turpināja to strauji palielināt. Pēc pitstopiem viņa tuvākais sekotājs bija Verstapens, kamēr “Haas” braucēji Magnusens un Grožāns iekārtojās trešajā un ceturtajā vietā. Līdz nākamajiem pitstopiem Strols un Botass tika viņiem garām un pakāpās uz trešo un ceturto pozīciju.
Noskaņojums “Ferrari” nometnē gan nebija tik pozitīvs – intensīvās satiksmes dēļ Fetels aizkavējās boksos, kamēr Leklēra atšķirīgā stratēģija ar mīkstākām riepām neatmaksājās un abas sarkanās formulas atradās desmitnieka beigās kopā ar Albonu.
Valteri Botass iekļuva labāko trijniekā, pateicoties ātrākam pitstopam par priekšā esošo Strolu un sāka ķert rokā Verstapenu, tomēr pirms potenicāliem apdzīšanas manevriem viņam nācās veikt trešo pitstopu un uzmontēt cietās riepas, tomēr pēc tam noķert “Red Bull” vairs neizdevās.
“Haas” braucēji ar šogad vājajiem “Ferrari” dzinējiem nespēja noturēt tempu un visā sacīkšu garumā viņiem nācās nevarīgi noskatīties, kā konkurenti traucas garām. Magnusens finišēja devītais, kamēr Grožāns palika 15. vietā.
Piekto vietu pēdējos apļos izrāva Alekss Albons, izmantojot Fetela kļūdu. Tikmēr otra “Ferrari” formula ar Leklēru pie stūres palika bez punktiem, jo cīņā par 10. vietu viņu apdzina Saincs.
Pjērs Gazlī bija vienīgais braucējs, kurš nesasniedza finišu. Viņa “AplhaTauri” kārtējoreiz pievīla jaudas agregāta problēmas. Viegli negāja arī debitantam Nikolā Latifi, kurš startā pakāpās uz desmito vietu, taču izejā no boksiem pēc slapjā laika riepu nomaiņas saskārās ar Saincu, pārdūra riepu un nonāca apli aiz visiem. Vēlāk viņš pamanījās arī izslīdēt no trases.
Nākamnedēļ F1 čempionātā sacīkstes nav paredzētas, bet pēc tam braucēji dosies uz Lielbritāniju.
Ungārijas Grand Prix rezultāti
Vieta | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Punkti |
---|---|---|---|---|---|
1 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1:36'12.473 | 26 |
2 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 8.702 | 18 |
3 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 9.452 | 15 |
4 | Lenss Strols | Racing Point | Mercedes | 57.579 | 12 |
5 | Aleksandrs Albons | Red Bull | Honda | 1'18.316 | 10 |
6 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1 aplis | 8 |
7 | Serhio Peress | Racing Point | Mercedes | 1 aplis | 6 |
8 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 1 aplis | 4 |
9 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1 aplis | 2 |
10 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 1 aplis | 1 |
11 | Šarls Leklerks | Ferrari | Ferrari | 1 aplis | |
12 | Daņila Kvjats | AlphaTauri | Honda | 1 aplis | |
13 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 1 aplis | |
14 | Estebans Okons | Renault | Renault | 1 aplis | |
15 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1 aplis | |
16 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1 aplis | |
17 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1 aplis | |
18 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 1 aplis | |
19 | Nikolā Latifi | Williams | Mercedes | 5 apļi | |
Izst. | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | Honda | 55 apļi |