Ar 53,377 sekunžu īsu apli Bahreinas ārējās konfigurācijas trasē Valteri Botass nodrošināja pole position Sakiras Grand Prix izcīņā. Šis bija īsākais pole position aplis F1 vēsturē. Botasa komandas biedrs Džordžs Rasels sacīkstes uzsāks viņam blakus no otrās pozīcijas.
Pirmā kvalifikācijas sesija noslēdzās ar antikulmināciju – gaidītie sastrēgumi izpalika un visi braucēji īsajā Sakiras trasē atrada laiku, lai veiktu savu ieskaites apli. Valteri Botass ar “Mercedes” uzrādīja ātrāko rezultātu, kamēr “Red Bull” vienībā viss neritēja tik gludi – Alekss Albons pēdējās minūtēs trasē nedevās, taču Taizemes pārstāvis tika atbīdīts līdz 15. vietai. Ar to gan par mata tiesu pietika, lai iekļūtu otrajā kārtā. No tālākas cīņas izstājās Kevins Magnusens, abi “Williams” braucēji, kuru cīņā debitants Eitkens minimāli piekāpās Nikolā Latifi, bet pēdējo starta rindu ieņems Kimi Raikonens un Pietro Fitipaldi, kuram pienākas virkne sodu par komponenšu maiņu pēc Grožāna ugunīgās avārijas pirms nedēļas.
Otrā kārta izrādījās ļoti cieša – Estebans Okons no Q2 uzvarētāja Maksa Verstapena atpalika mazāk par 0,35 sekundēm, taču ar to nebija pietiekami, lai iekļūtu starp 10 ātrākajiem braucējiem. Aiz Okona palika Alekss Albons, Sebastians Fetels, Antonio Džiovinaci un Lando Noriss. Lielisku sniegumu demonstrēja “Racing Point” – ilgāku laiku rezultātu tabulas pirmajā vietā atradās Serhio Peress, pirms Verstapens viņu atbīdīja uz otro vietu pašās sesijas beigās.
Izšķirošajā sesijā Džordžs Rasels veica ātrāku apli par Džordžu Raselu, taču ne tikai Makss Verstapens bija ātrāks par “Mercedes” braucējiem, bet arī Šarls Leklērs, kurš šokējoši pakāpās uz otro vietu, tikai 0,02 sekundes aiz Verstapena, bet Serhio Peress iespraucās ceturtajā vietā starp Botasu un Raselu. Otrajā mēģinājumā ar jaunām mīkstā sastāva riepām Botass un Rasels pieveica Verstapenu. Pēdējās minūtēs Leklērs trasē nedevās, jo viņam vairs nebija palikušas nelietotas mīkstā sastāva riepas. Lai gan Raselam un Verstapenam izdevās uzlabot savus apļu laikus, Valteri Botass saglabāja pole position. Labāko trijnieks iekļāvās 0,056 sekundēs. Leklērs saglabāja 4. starta vietu. No trešās rindas sacīkstes uzsāks Peress un Kvjats, atstājot aizmugurē Rikjardo, Saincu, Gazlī un Strolu.
To, vai Botasam izdosies pārvērst pole position uzvarā, vai Džordžs Rasels savā pirmajā startā “Mercedes” sastāvā spēs izrādīt konkurenci somu braucējam, varēsim vērot svētdien pl. 19:10 pēc Latvijas laika.
Sakiras Grand Prix kvalifikācija
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts |
---|---|---|---|---|
1 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 53.377 |
2 | Džordžs Rasels | Mercedes | Mercedes | 0.026 |
3 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 0.056 |
4 | Šarls Leklērs | Ferrari | Ferrari | 0.236 |
5 | Serhio Peress | Racing Point | Mercedes | 0.413 |
6 | Daņila Kvjats | AlphaTauri | Honda | 0.529 |
7 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 0.580 |
8 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 0.633 |
9 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | Honda | 0.777 |
10 | Lenss Strols | Racing Point | Mercedes | 0.823 |
11 | Estebans Okons | Renault | Renault | 53.995 |
12 | Aleksandrs Albons | Red Bull | Honda | 54.026 |
13 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 54.175 |
14 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 54.377 |
15 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 54.693 |
16 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 54.705 |
17 | Nikolā Latifi | Williams | Mercedes | 54.796 |
18 | Džeks Eitkens | Williams | Mercedes | 54.892 |
19 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 54.963 |
20 | Pietro Fitipaldi | Haas | Ferrari | 55.426 |