Pamatīgs juceklis valdīja Suzukā starp sacīkšu finišu un apbalvošanas ceremoniju. Visu prātus nodarbināja viens jautājums – vai Verstapens jau ir čempions un kāpēc neviens nezin cik punktus saņems uzvarētājs? Ielūkosimies situācijā un noteikumos, lai rastu atbildes.
Lai kļūtu par čempionu Maksam Verstapenam šai posmā bija jāpaveic divi uzdevumi – jāgūst vismaz par sešiem punktiem vairāk kā Serhio Peress un vismaz par astoņiem punktiem vairāk kā Šarls Leklērs.
Gadījumiem, kad sacīkstes tiek apturētas priekšlaicīgi, FIA šogad ieviesa jaunu punktu skaitīšanas sistēmu (tabula zemāk). Japānas Grand Prix tika veikti 52% no plānotās sacīkšu distances.
Veiktā distance | 1.v | 2.v | 3.v | 4.v | 5.v | 6.v | 7.v | 8.v | 9.v | 10.v |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zem 25% | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | |||||
Zem 50%, Vismaz 25% | 13 | 10 | 8 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | |
Zem 75%, Vismaz 50% | 19 | 14 | 12 | 9 | 8 | 6 | 5 | 3 | 2 | 1 |
Vismaz 75% | 25 | 18 | 15 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
Sprints | 8 | 7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | ||
Ātrākais aplis | 1 |
Tiesa gan, daudzi nepiefiksēja, ka atbilstoši jaunākajam čempionāta reglamentam (6.5 punkts) reducētā punktu skaitīšanas sistēma strādātu tikai gadījumā, ja sacensības nāktos beigt priekšlaicīgi (ar sarkano karogu) nevis pārtraukt uz mirkli. Tā kā laikapstākļi uzlabojās un sacīkstes atsākās, tad neatkarīgi no veikto apļu skaita, braucēji cīnījās par maksimāli pieejamajiem punktiem (kas arī izskaidro, kādēļ sacīkšu laikā TV grafikos provizoriskie punkti visu laiku tika rādīti pilnā apmērā – 25 par uzvaru, 18 par otro vietu, u.t.t.).
Pēc soda piešķiršanas Leklēram Verstapens sacīkstes noslēdza gūstot par 7 punktiem vairāk kā Peress un par 10 punktiem vairāk kā Leklērs (Top 3 neiesaistījās cīņā par ātrāko apli). Tas nozīmē, ka Verstapenam ir 113 punktu pārsvars čempionāta kopvērtējumā, bet pēdējos posmos iespējams tikt pie 112 punktiem, kas Peresam un Leklēram laupa jebkādas matemātiskas izredzes uz titulu līdzko rezultāti tiek apstiprināti par oficiāliem.
Vieta | Braucējs | Komanda | Punkti |
---|---|---|---|
1 | Makss Verstapens | Red Bull | 429 |
2 | Serhio Peress | Red Bull | 290 |
3 | Šarls Leklērs | Ferrari | 290 |
4 | Džordžs Rasels | Mercedes | 265 |
5 | Luiss Hamiltons | Mercedes | 240 |
6 | Karloss Saincs | Ferrari | 234 |
7 | Lando Noriss | McLaren | 113 |
8 | Estebans Okons | Alpine | 86 |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 81 |
10 | Valteri Botass | Alfa Romeo | 49 |
11 | Sebastians Fetels | Aston Martin | 36 |
12 | Daniels Rikjardo | McLaren | 35 |
13 | Kevins Magnusens | Haas | 25 |
14 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | 23 |
15 | Lenss Strols | Aston Martin | 14 |
16 | Miks Šūmahers | Haas | 12 |
17 | Juki Cunoda | AlphaTauri | 12 |
18 | Guanju Žou | Alfa Romeo | 6 |
19 | Aleksandrs Albons | Williams | 4 |
20 | Nikolā Latifi | Williams | 2 |
21 | Niks de Vrīss | Williams | 2 |
22 | Niko Hulkenbergs | Aston Martin |