Pie panākuma Saūda Arābijas Grand Prix izcīņā tika pole position ieguvējs Serhio Peress, kamēr Makss Verstapens no 15. starta pozīcijas aizcīnījās līdz otrajai vietai, dāvājot “Red Bull” komandai dubultuzvaru. Uz pjedestāla trešā pakāpiena otro posmu pēc kārtas kāpa Fernando Alonso.
Visi vadošie braucēji nolēma sacīkstes uzsākt ar vidējā sastāva riepām, izņemot Luisu Hamiltonu (cietās) un Šarlu Leklēru (mīkstās). Gaismām dziestot, Fernando Alonso aiztraucās garām Serhio Peresam, taču drīz vien saņēma 5 sekunžu sodu, jo mašīna atradās nevis starta pozīcijas ‘kabatā’, bet gan mazliet pa kreisi no tās. “Red Bull” nebija jāgaida līdz soda izciešanai, lai pārņēmtu vadību, jo līdera groži nonāca Peresa rokās jau ceturtajā aplī pēc lieliska apdzīšanas manevra.
Abiem līderiem trešajā vietā sekoja Džordžs Rasels, bet Karloss Saincs pirmā apļa izskaņā piekāpās Lensam Strolam cīņā par ceturto pozīciju. Superzvaigznēm, kas startēja zemāk kā ierasts, padevās ļoti labs pirmais aplis – Šarls Leklērs pakāpās no 12. uz 9. vietu, bet Makss Verstapens ieguva divas pozīcijas, startējot piecpadsmitais. Divkārtējā čempiona mašīnai pirms starta tika mainīta pārnesumkārba, izmantojot to pašu, kas atradās viņa mašīnā pirms divām nedēļām Bahreinā.
Katastrofāli neveiksmīgs sacīkšu sākums izrādījās “McLaren” komandai. Oskars Piastri pēc lieliskas kvalifikācijas, kas ļāva aizcīnīties līdz labāko desmitniekam, jau pirmajā līkumu sērijā nesadalīja trasi ar Pjēru Gazlī, kas lika doties boksos un nomainīt priekšējo antispārnu. Apli vēlāk pie jauna antispārna tika arī viņa komandas biedrs Lando Noriss.
11. apļa izskaņā Verstapens noķēra 8. vietā braucošo Hamiltonu, tomēr atšķirībā no notikumiem Džidā pirms diviem gadiem, šoreiz apdzīšana bija krietni tīrāka. Abiem čempioniem priekšā septītajā pozīcijā tobrīd bija “Ferrari” braucējs Šarls Leklērs.
13. aplī “Ferrari” komanda aicināja Karlosu Saincu boksos, taču pie mehāniķiem devās viņam tieši priekšā esošais Lenss Strols, kamēr sarkani krāsotā mašīna palika trasē. Tā izrādījās pareizā stratēģija “Ferrari” izpildījumā, jo pēc sava pitstopa divus apļus vēlāk Saincs atgriezās trasē pārliecinoši priekšā Strolam. Īsi pēc tam starp abiem ar jaunu riepu komplrktu iespraucās arī Sainca komandas biedrs Leklērs. Tai pat aplī tehnisks defekts piemeklēja Strolu, liekot viņam nobraukt malā. Tā rezultātā trasē devās drošības mašīna, sajaucot plānotās stratēģijas.
Sacīkstēm atsākoties, secība bija sekojoša – Peress, Alonso (5 sekunžu sods neatņēma pozīciju), Rasels, Verstapens, Saincs, Hamiltons (vienīgais ar vidējām, nevis cietajām riepām), Leklērs.
Verstapens bez lielām pūlēm tika garām vispirms Raselam un tad arī Alonso, pakāpjoties uz otro vietu aiz Peresa, kurš iekrāja 5 sekunžu handikapu. Tikmēr Hamiltons pārspēja Saincu un iekārtojās aiz komandas biedra Rasela. “Mercedes” braucēji spēja iekrāt pārsvaru pret “Ferrari”, kuri ar cietajām riepām vairs nespēja saglabāt sacīkšu sākumā uzņemto tempu.
Alekss Albons kļuva par otro braucēju, kuram nācās izstāties, kad Taizemes pārstāvi pievīla “Williams” formulas bremzes.
Sacīkšu otrajā pusē vadošie braucēji savas pozīcijas saglabāja. Abi “Red Bull” braucēji saskārās ar nelielām tehniskām likstām, tomēr tās neietekmēja mašīnu tempu. “Alpine” komandai ar abiem braucējiem izdevās tikt punktos, kamēr labāko desmitnieku noslēdza Kevins Magnusens pēc ilgstošas cīņas ar Juki Cunodu.
Makss Verstapens uzrādīja sacīkšu ātrāko apli, līdz ar to pēc diviem posmiem nosargājis vadību kopvērtejumā ar viena punkta pārsvaru pret komandas biedru Peresu pēc “Red Bull” otrās dubultuzvaras.
Pēc sacīkstēm Fernando Alonso tika piešķirts 10 sekunžu sods par nekorektu 5 sekunžu soda izciešanu, kas dāvāja trešo vietu Džordžam Raselam.
Saūda Arābijas GP rezultāti
Vieta | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Punkti |
---|---|---|---|---|---|
1 | Serhio Peress | Red Bull | Red Bull | 1:21'14.894 | 25 |
2 | Makss Verstapens | Red Bull | Red Bull | 5.355 | 19 |
3 | Džordžs Rasels | Mercedes | Mercedes | 25.866 | 15 |
4 | Fernando Alonso | Aston Martin | Mercedes | 30.728 | 12 |
5 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 31.065 | 10 |
6 | Karloss Saincs | Ferrari | Ferrari | 35.876 | 8 |
7 | Šarls Leklērs | Ferrari | Ferrari | 43.162 | 6 |
8 | Estebans Okons | Alpine | Renault | 52.832 | 4 |
9 | Pjērs Gazlī | Alpine | Renault | 54.747 | 2 |
10 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'04.826 | 1 |
11 | Juki Cunoda | AlphaTauri | Red Bull | 1'07.494 | |
12 | Niko Hulkenbergs | Haas | Ferrari | 1'10.588 | |
13 | Guanju Žou | Alfa Romeo | Ferrari | 1'16.060 | |
14 | Niks de Vrīss | AlphaTauri | Red Bull | 1'17.478 | |
15 | Oskars Piastri | McLaren | Mercedes | 1'25.021 | |
16 | Logans Sardžents | Williams | Mercedes | 1'26.293 | |
17 | Lando Noriss | McLaren | Mercedes | 1'26.445 | |
18 | Valteri Botass | Alfa Romeo | Ferrari | 1 aplis | |
Izst. | Aleksandrs Albons | Williams | Mercedes | 23 apļi | |
Izst. | Lenss Strols | Aston Martin | Mercedes | 34 apļi |