Sebastians Fetels Beļģijas Grand Prix izcīņas pirmajā aplī izmantoja garajā ‘Kimmel’ taisnē sniegtās priekšrocības braukt Luisa Hamiltona aizvējā un tikt garām “Mercedes” braucējam. Tas ļāva Fetelam uzreiz divos rādītājos apsteigt Alenu Prostu un kļūt par trešo visu laiku uzvarām un goda pjedestāliem bagātāko braucēju. Abos rādītājos Fetels atpaliek vienīgi no Mihaela Šūmahera un Hamiltona.

Abu vāciešu Šūmahera un Fetela karjerās līdz šim tika novērotas vairākas līdzīgas tendences un nu to papildinājusi vēl viena. Arī Šūmahers savu karjeras 52. uzvaru izcīnīja tieši Spa trasē. Tā viņam 2001. gadā ļāva kļūt par uzvarām bagātāko braucēju. Šo godu Šūmahers saglabājis līdz pat šodienai.

Grafiks: FIA

Kvalifikācijā pārāks izrādījās Luiss Hamiltons. “Mercedes” braucējam izdevās apsteigt Huanu Manuelu Fanhio, Alenu Prostu un Airtonu Sennu, kļūstot par pirmo braucēju, kurš Spa trasē izcīnījis pole position piecas reizes. Hamiltons arī kļuva par pirmo braucēju kopš Mika Hakinena 2000. gadā, kurš pole position Spa trasē izcīna divus gadus pēc kārtas.

“F1LV

Mainīgie apstākļi ļāva Hamiltonam ar drošu pārsvaru pieveikt Fetelu, bet trešās vietas ieguvējs Estebans Okons atpalika 3.672 sekundes. Tas ir laika ziņā lielākais atstatums starp pole position un 3. vietas ieguvējiem kopš 1969. gada Vācijas GP. Toreiz gan sacensības risinājās 22 kilometrus garajā Nirburgringas trases ‘Ziemeļu cilpā’ (Nordšleifē).

Grafiks: Pirelli

Visa nedēļas nogale no sportiskā aspekta ļoti veiksmīga izvērtās “Racing Point Force India” komandai. Kvalifikācijā Estebans Okons sasniedza savu karjeras labāko rezultātu un ieguva trešo starta pozīciju. No tās gan viņš startēja arī pērn Itālijā, tomēr toreiz tā tika izcīnīta, pateicoties divu konkurentu starta pozīciju sodiem. Tikmēr Serhio Peress sacīkstes uzsāka no ceturtās starta pozīcijas. Īpatnēji, ka Peress nekad nav sācis sacīkstes no Top 3 pozīcijām, bet ceturto starta vietu viņš izcīnījis jau piekto reizi, turklāt trešo Spa trasē. Šī bija pirmā reize visas “Force India” pastāvēšanas vēsturē, kad abas mašīnas kvalifikācijā iekļūst labāko četriniekā.

Statistiķi gan varētu pastrīdēties, ka ceturtā starta pozīcija Spa trasē neko labu nesolu. 51 reizi Formula 1 sacīkstes aizvadītas šai trasē un ne reizi ceturtās starta pozīcijas īpašnieks nav uzvarējis sacīkstēs. Pie tam 21. gadsimtā tikai reizi ceturto starta pozīciju ir izdevies pārvērst finišā labāko trijniekā. To 2005. gadā paveica Fernando Alonso ar finišu 2. vietā.

Grafiks: Pirelli

Sacīkstes “Racing Point Force India” komanda noslēdza ar 18 punktiem, padarot to par vienības šīs sezonas ražīgāko posmu, turklāt tas nācis īstajā brīdī – uzreiz pēc līdz šim izcīnīto punktu anulēšanas. Situācija ir pilnīgi pretēji pirms gada pieredzētajai, kad Peress un Okons sacīkšu laikā divreiz sadūrās un pameta trasi ar sagrautām savstarpējām attiecībām.

Peress arī kļuva par 17. braucēju, kurš karjerā sasniedzis 500 punktu robežu. Viņš ir vienīgais šai kompānijā, kuram vēl nav uzvaru. Taisnības labad gan jāpiebilst, ka punktu skaitīšanas sistēmas gadu gaitā ir vairakkārt mainījušās. Pielāgojot visus rezultātus esošajai sistēmai, visvairāk punktus no braucējiem bez uzvarām būtu izcīnījis Niks Haidfelds (718). Amizanti, ka Haidfeldam šāds rekords pieder arī Formula E čempionātā.

Trīs ievērojamas robežas sasniedza arī sacīkšu uzvarētājs Sebastians Fetels, palīdzot Vācijai sasniegt tās 400. goda pjedestālu F1. Kopš pievienošanās “Ferrari” 2015. gadā Fetels pārsniedzis 1000 punktu robežu. Turklāt šī bija viņa 13. uzvara “Ferrari” rindās, ļaujot panākt Alberto Askari. Nikijs Lauda ar sarkani krāsoto formulu uzvarējis 15 reizes, bet vairāk par viņu spējis vienīgi Šūmahers – 72 uzvaras Maranello vienībā.

Grafiks: Formula 1

Līdz Beļģijas Grand Prix izcīņai visiem braucējiem vēl bija matemātiskas izredzes izcīnīt čempiona titulu. Luisa Hamiltona finišs 2. vietā tās vairākiem sportistiem ir atņēmis. Atlikušajos astoņos posmos sportistiem ir iespēja tikt pie 200 punktiem, kas nozīmē, ka visi braucēji sākot ar Karlosu Saincu, kas kopvērtējumā atrodas 12. vietā vai zemāk ir zaudējuši pat teorētiskas izredzes. Protams, ir tikpat kā neiespējami, ka kāds iejauksies Hamiltona un Fetela cīņās. Interesanti, ka abi sacīkstēs Top 5 pozīcijās šogad pavadījuši vienādu apļu skaitu (727).

Niko Hulkenbergs kļuva par sesto braucēju, kurš vismaz 10 reizes izstājies pirmajā sacīkšu aplī. Šādu ‘panākumu’ līdz šim sasnieguši tikai Patriks Tambejs, Kimi Raikonens, Andrea de Čezaris un Jarno Trulli, kuram pieder rekords – 14 posmos viņa cīņa beigusies jau pirmajā aplī.

Makss Verstapens kļuva par pirmo Beļģijā dzimušo braucēju pusgadsimta laikā, kurš Beļģijas Grand Prix tiek labāko trijniekā. Pēdējais, kurš to paveica, bija Džekijs Ikss 1968. gadā. Lai gan 20 gadus vēlāk arī Tjerī Būtsens finišēja trešais, viņš pēc finiša tika diskvalificēts.

Beļģijas GP ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Valteri BotassMercedesMercedes1'46''28632
2Sebastians FetelsFerrariFerrari1'46''64425
3Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'46''72135
4Makss VerstapensRed BullTAG Heuer1'46''94636
5Kevins MagnusensHaasFerrari1'47''93736
6Estebans OkonsRacing PointMercedes1'48''07835
7Serhio PeressRacing PointMercedes1'48''08038
8Romēns GrožānsHaasFerrari1'48''28335
9Pjērs GazlīToro RossoHonda1'48''58836
10Karloss SaincsRenaultRenault1'48''67032
11Markuss ĒriksonsSauberFerrari1'48''69435
12Brendons HārtlijsToro RossoHonda1'48''75633
13Stofels VandūrnsMcLarenRenault1'48''95638
14Sergejs SirotkinsWilliamsMercedes1'49''11342
15Daniels RikjardoRed BullTAG Heuer1'49''24227
16Lenss StrolsWilliamsMercedes1'49''28739
17Kimi RaikonensFerrariFerrari1'54''3206