Šķiet vēl tikko mēs nevarējām sagaidīt, kad Formula 1 mašīnas atgriezīsies trasē un nu strauji piezadzies jau trešais posms. Atšķirībā no “Red Bull” trases, Hungaroringā notiks ‘tikai’ viens posms, tomēr, kā jau tas sezonas sākumam pienākas, nezināmo joprojām ir ļoti daudz.

Ja vienādos apstākļos ar nedēļas nobīdi spēku samēri var izmainīties, tad došanās uz Ungāriju vēlreiz sakratīs peletonu, kliedējot priekšlaicīgus secinājumus, turklāt arī šonedēļ plānota nokrišņu, vai vismaz tumšu mākoņu vizīte.

Lietus iestāšanās ir iespējama kā piektdien, tā svētdien. Austrijā šādos apstākļos absolūti bezcerīgi izskatījās “Racing Point”, kas citkārt pretendētu uz otras ātrākās komandas godu, kamēr Luisam Hamiltonam bija vienalga sauss vai lietains – Štīrijas GP viņam konkurentu nebija.

Tas gan nenozīmē, ka Luiss būs tikpat pārliecinošs arī Ungārijā. Šī ir ļoti prasīga trase no braucējiem, jo dažādu ātrumu līkumu sērijas var smagi sodīt pat vismazākās kļūdas trajektorijas izvēlē. Dzinēja jaudai nav tik izteikta nozīme, kas apgrūtinās “Mercedes” centienus turpināt uzvaru gājienu. Pērn Hamiltons tika uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena, tomēr tas vairāk saistāms ar “Mercedes” lielisko stratēģiju un otrā pilota pārākumu, kas ļāva izraut triumfu no Verstapena rokām.

Ja viena apļa režīmā “Mercedes” joprojām ir galvas tiesu pārāki, tad sacīkstēs Verstapens pavisam noteikti var iejaukties melni krāsoto ‘sudraba bultu’ cīņās. Štīrijas GP Makss ilgi turējās starp abiem “Mercedes” braucējiem, tomēr vecākas riepas izšķīra otrās vietas likteni.

Līdz galam vēl nav iepazīts “Racing Point” komandas līdera Serhio Peresa patiesais sacīkšu ātrums sausā trasē. Pat riepu saudzēšanas guru Peress nebija spējīgs Austrijas GP pēdējos apļos noturēt potenciālu otro vietu, bet Štīrijas GP pēc neveiksmes lietainā kvalifikācijā viņam izdevās noķert “Red Bull” otro pilotu Aleksu Albonu. Ja neveiksmju sērijai izdosies likt punktu, Peress ir nopietns kandidāts uz vietu uz pjedestāla, kamēr Lenss Strols turpina krāt pieredzi un arī ir spējīgs uz iesaistīšanos par vērtīgiem punktiem.

Runājot par potenciāli vadošajām komandām, gandrīz vai neērti šai lokā iekļaut “Ferrari”. Leklēra pārgalvīgais manevrs pagājušonedēļ nostādīja komandu vēl smagākā situācijā kā tā bija nedēļu iepriekš, turklāt Itālijā bāzētā komanda tā arī neuzzināja, cik efektīvi viņu uzlabojumi ir sacīkšu režīmā. Šonedēļ sagaidāma vēl viena pakotne, kam vajadzētu samazināt handikapu līdz līderiem. Ņemot vērā “Ferrari” finansiālo un cilvēkresursu pārākumu, grūti iedomāties, ka tā vēl ilgi būs uzskatāma par piekto vai sesto ātrāko mašīnu.

Grafiks: Pirelli

Atceroties, ka trase nav tik prasīga pret dzinēju un laikapstākļi var spēlēt lomu, šī var būt lieliska iespēja “Ferrari” klientu komandām “Haas” un “Alfa Romeo” pacīnīties par ko vairāk kā vietām otrajā desmitā ar “Williams”. Handikaps līdz “Renault” un “AlphaTauri”, par “McLaren” nemaz nerunājot, gan pagaidām šķiet pārāk liels.

Līdzās notikumiem trasē, Ungārijā virmos vairākas intrigas. Uzmanības centrā šoreiz ir “Racing Point” jeb “Aston Martin”, kā to sauks nākamgad. Pirmkārt, pateicoties “Renault” iesniegtajam protestam pēc Štīrijas GP, kas gan vēl tiek izskatīts, kā arī tādēļ, ka vācu prese aktīvi baumo par Sebastiana Fetela iespējamo pievienošanos komandai uz Serhio Peresa vietu, kamēr pats Peress ir atzinis, ka par viņu interesējās arī kāda cita komanda. Parastos apstākļos braucēju tirgus aktivitātes jūlija vidū ir normāla parādība, bet šoreiz pastāv liela iespēja redzēt pēdējos lielos līgumus noslēdzam jau pēc sezonas pirmajiem posmiem, kas nešaubīgi ietekmē katras komandas attieksmi un darba pieeju pret tās šī brīža braucējiem, ja viens nākamajā gadā paliek, bet otram jādodas prom.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes332
2Valteri BotassMercedes201
3Makss VerstapensRed Bull189
4Daniels RikjardoRenault102
5Serhio PeressRacing Point100
6Šarls LeklērsFerrari98
7Lando NorissMcLaren86
8Karloss SaincsMcLaren85
9Aleksandrs AlbonsRed Bull85
10Pjērs GazlīAlphaTauri71
11Lenss StrolsRacing Point59
12Estebans OkonsRenault42
13Sebastians FetelsFerrari33
14Daņila KvjatsAlphaTauri26
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Kimi RaikonensAlfa Romeo4
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo4
18Romēns GrožānsHaas2
19Kevins MagnusensHaas1
20Nikolā LatifiWilliams0
21Džordžs RaselsWilliams0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Lai cik ļoti neitrālam fanam gribētos redzēt lielāku dažādību uzvarētāju vidū, “Mercedes” ātruma pārsvars Austrijā bija tik iespaidīgs, ka Hamiltons pēc pārliecinošās dominances būs galvenais favorīts uz uzvaru arī Ungārijā. Trasē gan nav plašas drošības joslas, tādēļ drošības mašīnas ir samērā bieža parādība, tādēļ “Mercedes” jābūt možiem, lai sacīkšu beigās nesanāk ‘ieberzties’ ar nepareizā sastāva nodilušām riepām.

Melnais zirdziņš: Estebans Okons. Visa “Renault” komanda šobrīd ir samērā liela mīkla. Atsevišķi ātruma uzplaiksnījumi ir redzēti no abiem braucējiem, tomēr dzesēšanas sistēmas problēmas likušas izstāties kā vienam, tā otram. Okona komandas biedrs ir viens no ātrākajiem braucējiem čempionātā, tomēr reālos kaujas apstākļos, kad abas mašīnas darbojas kā nākas, viņu spēku samēri vēl nav pārbaudīti. Pirmie posmi Estebanam ir īpaši svarīgi, lai komanda patiesi novērtētu viņa vērtību. Ja viņš nebūs otrais pilots aiz Rikjardo, pastāv laba iespēja, ka viņš nebūs tāds arī nākamgad ar Alonso pie sāniem.

Iz vēstures lappusēm: Ceturtdien kļuva zināms, ka Rasels un Latifi arī nākamgad pārstāvēs “Williams” komandu. Bija laiki, kad “Williams” nebija lēnākās, gluži pretēji – pašas ātrākās mašīnas. Pēdējo uzvaru Ungārijā “Williams” izcīnīja 1997. gadā ar Žaku Vilnēvu pie stūres. Sacīkstes gan daudzu fanu atmiņās paliks komandas bijušā braucēja Deimona Hila dēļ. Absolūti bezcerīgajā “Arrows” mašīnā, kas bija aprīkota ar “Yamaha” dzinēju un “Bridgstone” riepām, viņš varēja atnest pirmo uzvaru visām trim kompānijām, taču hidraulikas defekts dažus apļus pirms finiša ļāva Vilnēvam noķert Hilu un pēdējā aplī tikt viņam garām. Viena no pārsteidzošākajām pasakām nebeidzās tik laimīgi, kā līdzjutēji bija cerējuši.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 17. jūlijs

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 18. jūlijs

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 19. jūlijs

16:10 Ungārijas Grand Prix starts