Daudz laimes dzimšanas dienā, Formula 1! Tieši pirms 7 desmitgadēm (un pāris nedēļām, bet tam nav nozīmes) Silverstonā tika aizvadīta pati pirmā Formula 1 sacīkste. Šosezon apstākļi piespieduši leģendārajā trasē rīkot divas sacīkstes, tādēļ otrajai dots nosaukums, kādu nekad vairs neredzēsim – 70 gadu jubilejas Grand Prix.

Par galveno sarunu tematu pēc Lielbritānijas Grand Prix kļuva “Pirelli” cietās riepas, kurām 40 apļus garais nogrieznis izrādījās pārāk garš. Lai gan tas viss notika tikai pagājušajā nedēļā, veiktas vairākas izmaiņas, lai šāds scenārijs neatkārtotos.

Pacelts minimālais spiediens riepās (priekšējās par 2 psi, aizmugurējās par vienu – psi: mārciņa uz kvadrātcollu), kas, atšķirībā no virknes “Pirelli” rekomendāciju, ir obligāta prasība. Pie tam šajā nedēļas nogalē sperts viens solis mīkstāku riepu virzienā, līdz ar to balti marķētās cietā sastāva riepas būs tās pašas, kas pagājušonedēļ bija marķētas dzeltenas (vidējās cietības). Līdz ar to problemātiskais sastāvs nebūs pieejams, taču mīkstākas riepas nodils ātrāk un var pavērt iespēju divu vai pat trīs boksu apmeklējumu stratēģijām.

Lai samazinātu riepu sagriešanas iespējamību, ‘Becketts’ līkuma izejā un ‘Chapel’ pagrieziena ieejā uzmontētas jaunas apmales, kurām vajadzētu izrādīties saudzīgākām. Tam visam kombinācijā vajadzētu padarīt Silverstonas otro sacīksti ‘normālāku’.

Ja neskaita tādu nelielu niansi kā riepu sprāgšanu abām mašīnām, “Mercedes” komanda pirmajā Silverstonas posmā jau atkal ļoti komfortabi devās pretim maksimālajam rezultātam. Viņi izskatījās ātri jau pirmajos apļos ar mīkstāka sastāva riepām, tādēļ sagaidāms, ka abas melnās mašīnas būs ātrākās arī šonedēļ.

Nelielai līdzsvara jaukšanai būs interesanti pavērot, kā nupat noslēgtais līgums ietekmēs Valteri Botasa sniegumu trasē. Vai pārliecība par uzticību no komandas puses motivēs somu braucēju veikt lielākus riskus un iesaistīties cīņā ar Hamiltonu, vai, gluži pretēji, ļaus iesnausties dziļākā miegā, pieņemt otrā pilota lomu un pārdomāt kaujas stratēģiju nākamajam gadam.

“Mercedes” ir tikai viens nopietns konkurents – Makss Verstapens. “Red Bull” pagaidām izskatās spēcīgāki sacīkšu režīmā nekā kvalifikācijās, tomēr joprojām īsti nav skaidrs, cik dziļas ir “Mercedes” rezerves. Pat atrašanās samērā tuvu aizmugurē nenozīmē, ka Makss ir tik tuvu, cik izskatās, jo “Mercedes” domā arī ilgtermiņā un cenšas sataupīt mašīnas komponentes pēc iespējas labākā stāvoklī, lieki nemeklējot to limitus.

Grafiks: Pirelli

Šoreiz ir pienācis laiks atskaitīt “Racing Point” no favorītiem uz goda pjedestālu. Lenss Strols šogad veicis pamatīgu progresu kvalifikačijās, taču sacīkšu režīmā koši rozā formula, it īpaši ar viņu pie stūres, pagaidām vēl nav spējusi attīstīt pilnu potenciālu. Strola trumpis ir lietus sacīkstes un pastāv iespējamība, ka svētdien lietus mākoņi sasniegs arī Silverstonu, tomēr vismaz pagaidām izskatās, ka Strolam nāksies cīnīties ar “Ferrari”, “Renault” un “McLaren” pārstāvjiem. Tikmēr komandas otrs pilots vai nu joprojām krās pieredzi pie mašīnas (Hulkenbergs), ar ko ir braucis tikai 2 dienas, vai arī būs braucējs, kurš nupat izlaidis sacensības veselības problēmu dēļ (Peress) – jebkurā gadījumā neizskatās spīdoši.

Pēc katastrofāla sezonas sākuma “Ferrari” pamazām sāk saprast mašīnas vājās vietas un ārstēt tās. Spēja saglabāt riepas labā stāvoklī palīdzēja Leklēram tikt pie sezonas otrā pjedestāla. Lai gan abi viņam tika ‘uzdāvināti’, Šarls jau atkal demonstrē ātrumu, kuru redzējām pērn, turklāt šogad mašīna izskatās daudz piemērotāka viņa, nevis Fetela braukšanas stilam. Domājams, ka Leklēram ir pa spēkam pieveikt “McLaren” un “Renault” braucējus, kuri ar katru posmu izskatās arvien spēcīgāki.

Peletona lejasgalā patīkamas ziņas sagaida Roberta Kubicas atbalstītājus. Poļu braucējs piedalīsies pirmajos treniņbraucienos, sēžoties Antonio Džiovinaci formulā “Alfa Romeo” sastāvā. Pēdējie posmi pierādījuši, ka “Alfa Romeo”, “Haas” un “Williams” cerības uz labu rezultātu faktiski iespējamas tikai piekopjot ļoti alternatīvu stratēģiju no konkurentiem, tādēļ no sacīkšu intrigas viedokļa būtu aizraujoši redzēt trakus un negaidītus lēmumus no šo komandu inženieriem.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes307
2Valteri BotassMercedes197
3Makss VerstapensRed Bull170
4Serhio PeressRacing Point100
5Šarls LeklērsFerrari97
6Daniels RikjardoRenault96
7Karloss SaincsMcLaren75
8Lando NorissMcLaren74
9Aleksandrs AlbonsRed Bull70
10Pjērs GazlīAlphaTauri63
11Lenss StrolsRacing Point59
12Estebans OkonsRenault40
13Sebastians FetelsFerrari33
14Daņila KvjatsAlphaTauri26
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Kimi RaikonensAlfa Romeo4
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo4
18Romēns GrožānsHaas2
19Kevins MagnusensHaas1
20Nikolā LatifiWilliams0
21Džordžs RaselsWilliams0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Šī var izrādītes Hamiltona dominējošākā uzvara vēsturē. Austrijā viņš palika bez pole position, jo izšķirošo mēģinājumu izbojāja Botasa izbraukšana no trases, kad bija jāveic pēdējais mēģinājums. Tas izraisīja ķēdes reakciju ar notikumiem, kas iekļāva bēdīgi slaveno sadursmi ar Botasu, tomēr nākamajos trīs posmos Luisu nav apturējis nekas, pat ne caura riepa. “Mercedes” Silverstonā jūtas kā zivis ūdenī un to pašu var teikt par Luisu. Domāt par kopvērtējumu var šķist pāragri, tomēr vienīgais, kas Hamiltonu var apturēt no uzvaras ir superagresīvs Botass vai Verstapens, jo Luiss jau iekrājis solīdu pārsvaru un tagad galvenais uzdevums – nepalikt uz nullēm.

Melnais zirdziņš: Pjērs Gazlī. Autosportista karjera ir pavērsieniem bagāta un tā var mainīties īsā mirklī. Gazlī gadījums ir unikāls – spožs sniegums “Toro Rosso”, pilnīga bezcerība “Red Bull”, lieliska atgūšanās pēc atgriešanās junioru komandā. Alekss Albons pagaidām “Red Bull” sastāvā ir galvas tiesu lēnāks Verstapenu katrā trasē, katrā sesijā. Gazlī nekur nav jāsteidzas – ja viņš pratīs apliecināt savu ātrumu kombinācijā ar stabilitāti, nav izslēgts, ka nākamgad varētu sekot kārtējās rokādes. Ar divām septītajām vietām pirmajos četros posmos Gazlī sevi apliecinājis daudz spožāk kā Kvjats un, turpinot cīņas ar “Renault”, “Racing Point”, “Ferrari” un “McLaren” braucējiem, Gazlī pavisam noteikti krāj plusiņus Helmuta Marko piezīmju blociņā.

Iz vēstures lappusēm: Uzvarēt mājas posmā, savu fanu priekšā ir satriecoša sajūta. Hamiltonam pagājušajā nedēļā gan darbs bija jāpaveic pie tukšām tribīnēm. 1976. gadā tā laika britu publikas mīlulis Džeimss Hants 1. aplī piedzīvoja sadursmi. Sacīkstes tika apturētas. Tā vietā, lai veiktu pilnu apli līdz boksiem, Hants izmantoja īsceļus. Tiesneši tā rezultātā aizliedza viņam piedalīties restartā, taču publika kļuva nikna. Uz trases lidoja dažādi objekti un fanu pūlis kliedza: “We want Hunt!”. Tiesnešiem nekas cits neatlika kā pielaist Hantu sacensībām. Savās mājās Džeimss tika garām visiem konkurentiem un izcīnīja vienu no spilgtākajām uzvarām karjerā. Protams, konkurenti iesniedza protestus un divus mēnešus vēlāk Hantam tika piešķirta diskvalifikācija. Uzvara nonāca Nikija Laudas rokās.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 7. augusts

13:00 Pirmie treniņbraucieni
17:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 8. augusts

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 9. augusts

16:10 70 gadu jubilejas Grand Prix starts