Ilgāku laiku izskatījās, ka šī būs “Mercedes” dominējošākā sezona pēdējo gadu laikā. Piepeši Silverstonā viss sagriezās kājām gaisā un pirms sacīkstēm Barselonā bažas par Hamiltona un Botasa dominanci piezagušās arī titulētajai komandai.

Pēdējie gadi ir vairākkārt apliecinājuši, ka visai naivi būtu domāt, ka spēku samēri, kādus redzējām pirmssezonas testos Barselonā būs tādi paši arī šonedēļ. Kopš to norises pagājis pusgads un pasaule šai laikā mainījusies līdz nepazīšanai.

Kamēr braucēji traucas par to pašu asfaltu, cauri tiem pašiem līkumiem, inženieru rīcībā ir daudz vairāk datu par mašīnas uzvedību, dziļāka sapratne par optimālajiem regulējumiem un riepu uzvedību. Papildus tam, šis būs viens no karstākajiem posmiem šosezon. Visā nedēļas nogales gaitā gaidāms vismaz +30 grādu karstums bez mākoņiem.

Karstais laiks ir viena no “Mercedes” mašīnu galvenajām vājībām. Pērn bija ļoti izteikti vērojams, kā ‘sudraba bultas’ nespēja tikt galā ar dzesēšanas problēmām. Komandas sacīkšu inženieris Džeimss Vauls uzsver, ka mērījumi liecina, ka mašīnas nokrāsošana meklnos toņos nav kāpinājusi pārsega un dzinēja temperatūru lielākas gaismas absorbēšanas dēļ.

Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ Barselona jau ilgus gadus ir izraudzīta par vietu, kur norit pirmssezonas testi, ir pateicoties tās konfigurācijai. Trasē ir pa bišķiņam no visa – dažāda garuma taisnes, lēni līkumoti pagriezieni, kā arī ātras un plūdenas pagriezienu kombinācijas. Nav šaubu, ka “Mercedes” komandai ir ‘pilns komplekts’, tomēr Verstapens sacīkšu režīmā allaž ir vismaz tuvu aizmugurē abiem “Mercedes” pilotiem.

“Mercedes” ātruma pārsvars kvalifikācijā var izrādīties nozīmīgāks kā citās trasēs. 21. gadsimtā Barselonā tikai 4 reizes pie uzvaras ticis braucējs, kurš nestartē no pole position, salīdzinājumam, Monako šai pašā laika periodā tas noticis 7 reizes.

Grafiks: Pirelli

Sacīkšu režīmā joprojām “Racing Point” komandai ir problēmas realizēt viena apļa režīmā demonstrēto potenciālu, turklāt Strola spēju robežas lieliski apliecināja pagājušais posms, kad Hulkenbergs jau savā otrajā nedēļas nogalē izskatījās pārliecinoši ātrāks.

Ļoti interesanti būs vērot notikumus “Ferrari” garāžā. Ja Leklērs pamazām pieradis pie cimperlīgās SF1000 formulas, tad Fetela garāžas pusē situācija izskatās daudz drūmāka. Pēdējā posmā arī sākās savstarpējie apvainojumi – Sebs uzskatīja, ka komandas stratēģija liedza viņam gūt punktus, kamēr komandas vadītājs Mattia Binotto vainoja viņa paša pirmā apļa sagriešanos. Fetels vairākkārt pierādījis, ka viņu ir viegli izsist no ritma un, kad lietas nenotiek viņam pa prātam, arī rezultāti trasē izpaliek.

Pēc negaidītā pjedestāla Austrijā, “McLaren” komandai sezona rit kā pa amerikāņu kalniņiem. Saincs un Noriss ir finišējuši visos piecos posmos un izmantojuši konkurentu ķibeles, tomēr pašu sniegums ir bijis diezgan nestabils. Komandai ir strauji sava formula, jo ar katru posmu arvien pārliecinošāk izskatās “Renault”. Gan Rikjardo, gan Okons ir nopietni konkurenti uz punktiem, taču radiatoru problēmas pirmajos posmos raisa īpašas bažas attiecībā uz dzelteno formulu spēju sasniegt finišu šonedēļ.

Vēl viens braucējs, kuru pavisam noteikti nedrīkst norakstīt pāragri, ir Pjērs Gazlī.  Stratēģija ar ļoti ātru pirmo pitstopu 70 gadu jubilejas Grand Prix nestrādāja kā iecerēts un Gazlī piekāpās komandas biedram Kvjatam, taču, spītējot “AlphaTauri” problēmām ar mašīnas izturību, Pjērs šosezon jau divreiz ir finišējis 7. vietā, lai gan “Red Bull” junioru komanda šobrīd izskatās ātrāka tikai par “Haas”, “Williams” un “Alfa Romeo”.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes307
2Valteri BotassMercedes197
3Makss VerstapensRed Bull170
4Serhio PeressRacing Point100
5Šarls LeklērsFerrari97
6Daniels RikjardoRenault96
7Karloss SaincsMcLaren75
8Lando NorissMcLaren74
9Aleksandrs AlbonsRed Bull70
10Pjērs GazlīAlphaTauri63
11Lenss StrolsRacing Point59
12Estebans OkonsRenault40
13Sebastians FetelsFerrari33
14Daņila KvjatsAlphaTauri26
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Kimi RaikonensAlfa Romeo4
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo4
18Romēns GrožānsHaas2
19Kevins MagnusensHaas1
20Nikolā LatifiWilliams0
21Džordžs RaselsWilliams0

Favorīts uz uzvaru: Valteri Botass. Pirmie posmi ir apliecinājuši, ka vismaz kvalifikācijas režīmā viņš var pacīkstēties ar Hamiltonu. Pērn Barselonā Botasa pole position aplis bija vairāk kā pussekundi ātrāks par Hamiltona labāko rezultātu, turklāt arī agrāk ar “Williams” Valteri Spānijā sasniedzis labus rezultātus. Pēc neveiksmes Lielbritānijā, viņam jāiet uz lielākiem riskiem, lai atrastos priekšā sacīkšu sākumā. Hamiltons, iekrājis pārsvaru un redzējis “Red Bull” ātrumu, nemetīsies nevajadzīgos cīniņos. Sezona ir tikai tikko sākusies un Botasam strauji nepieciešams labs rezultāts, lai iegūtu pārliecību.

Melnais zirdziņš: Antonio Džiovinaci. Pēc Fetela bezcerīgā sezonas sākuma parādījušās baumas, ka viņš varētu pamest komandu vēl pirms sezonas beigām. Šādu prognozi izteicis arī bijušais F1 pilots Džolions Palmers. Tā kā Saincam ir līgums ar “McLaren” līdz sezonas beigām, pastāv neliela iespēja redzēt “Alfa Romeo” braucēju Fetela vietā. Grūti teikt, vai Kimi forma strauji pasliktinājusies, vai Džiovinaci savā otrajā sezonā kļuvis nobriedušāks, taču šosezon arvien biežāk viņš sāk uzņemties komandas pirmā pilota lomu. Redzot, cik daudzi “Ferrari” juniori klauvē pie F1 durvīm, Džiovinaci nepieciešams turpināt progresēt, lai noturētu savu vietu. Vismaz pirmie posmi vērtējami ar plus zīmi, pat ja kopvērtējumā gūti tikai 2 punkti haotiskajā Austrijas GP.

Iz vēstures lappusēm: 70 gadu jubilejas Grand Prix apliecināja, ka pārsteigumi var notikt pat tad, ja pirmstam viss šķiet skaidrs vēl pirms starta. Tomēr tas nav salīdzināms ar pārsteigumu, ko piedzīvoja 2012. gada Spānijas GP skatītāji. Pastors Maldonado savā otrajā sezonā sevi bija apliecinājis kā ātru braucēju, kurš bieži piedzīvo avārijas, vai iekuļas ķibelēs. Viņš vēl nekad nebija kvalificējies labāko sešiniekā, kad piepeši ar “Williams” sasniedza otro labāko rezultātu aiz Hamiltona, kurš vēlāk tika diskvalificēts par nepietiekamu degvielas daudzumu. Venecuēlietis tika pie pārsteidzošas pole position. Startā piekāpies Fernando Alonso, viņš turpināja braukt nekļūdīgi un uz boksu apmeklējuma rēķina tika garām “Ferrari” formulai. Alonso mājas posmā nācās atzīt ‘avāriju karaļa’ Maldonado pārākumu. Sekoja pāris spožas kvalifikācijas sesijas, taču Pastors nekad vairs nenonāca tuvu goda pjedestālam. “Williams” komandai tā bija līdz šim pēdējā uzvara pēc absolūtas dominances deviņdesmitajos.

 SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 14. augusts

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 15. augusts

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 16. augusts

16:10 Spānijas Grand Prix starts