Ir grūti iedomāties vēl skaistāku veidu, kā kļūt par pasaules čempionu kā ar uzvaru, izaicinošos apstākļos, kad nemaz konkrētajā dienā neesi favorīts. Taču tieši to Luiss Hamiltons svētdien Turcijā paveica, kļūstot par septiņkārtēju F1 čempionu, šādā veidā atkārtojot Mihaelam Šūmaheram piederošo rekordu. Zīmīgi, ka abiem izcilniekiem ir ne tikai vienāds titulu, bet arī vicetitulu skaits – gan Hamiltons, gan Šūmahers ir septiņkārtēji čempioni un divkārtēji vicečempioni.

Grafiks: FIA Formula One

Šūmaheram slavas dienās izdevās tikt pie titula piecus gadus pēc kārtas (2000-2004), kamēr Hamiltonam šis bija ‘tikai’ ceturtais secīgais tituls (2017-2020). Četrus gadus pēc kārtas par čempioniem ir kļuvuši arī Sebastians Fetels (2010-2013) un Huans Manuels Fanhio (1954-1957).

Toties Hamiltons ir vienīgais, kurš sešas reizes titulu izcīnījis ar vienu komandu. Pirmoreiz F1 čempionātā viņš triumfēja 2008. gadā ar “McLaren”, taču pēc pārejas uz “Mercedes” 2013. gadā tieši šī komanda ļāva viņam triumfēt sešas reizes pēdējo septiņu sezonu laikā. Mihaels Šūmahers ar “Ferrari” titulu izcīnīja piecas reizes – pirmie divi tituli 1994. un 1995. gadā tika izcīnīti ar “Benetton” komandu.

Grafiks: Pirelli

35 gadu 10 mēnešu un 8 dienu vecumā Hamiltons kļuva par vecāko F1 čempionu pēdējo 24 sezonu laikā. Pēdējoreiz tik pieredzējis braucējs triumfēja 1996. gadā, kad viņa tautietis Deimons Hils par čempionu kļuva 36 gadu vecumā. Rekordists šai rādītājā ir Huans Manuels Fanhio, kuram bija jau 46 gadi, kad viņš izcīnīja savu pēdējo titulu 1957. gadā.

Lai gan Hamiltons vadības grožus pārņēma tikai 22 apļus pirms finiša, sacensību izskaņā viņam izdevās strauji palielināt savu pārsvaru un finišēt 31 sekundi priekšā otrās vietas ieguvējam Serhio Peresam. Šis ir lielākais atstatums starp pirmo un otro vietu kopš 2016. gada Ķīnas Grand Prix, kurā Niko Rosbergs pieveica Sebastianu Fetelu par 37 sekundēm.

Grafiks: Pirelli

Sacīkšu laikā kaut uz apli vadībā pabija Lenss Strols, Serhio Peress, Makss Verstapens, Alekss Albons un Luiss Hamiltons. Šī ir pirmā reize kopš 2016. gada Austrijas GP, kad sacīkstēs bijuši pieci dažādi līderi. Pie tam Strols un Albons pirmoreiz karjerā kļuva par līderiem uz vismaz vienu apli.

Pēc vāja snieguma kvalifikācijā Hamiltonam sacīkstes nācās uzsākt tikai no sestās starta pozīcijas. Zīmīgi, ka arī pēdējoreiz, kad Hamiltons startēja sestais, viņš izcīnīja uzvaru. Tas notika 2014. gada Silverstonā, kad, līdzīgi kā Turcijā, kvalifikācija tika aizvadīta žūstošā trasē.

Sestdien Lenss Strols kļuva par piekto visu laiku jaunāko pole position ieguvēju no 101 braucēja, kam to izdevies sasniegt. Dzimtajā Kanādā pie uzvarām kvalifikācijā līdz šim bija ticis vienīgi Žils Vilnēvs (2 reizes) un viņa dēls Žaks Vilnēvs (13 reizes). Tikmēr Strola pārstāvētajai “Racing Point” komandai tā bija pirmā pole position vēsturē. Tiesa gan, vienība veidota uz “Force India” bāzes, kas līksmoja par pole position 2009. gadā Beļģijā, kad to paveica Džankarlo Fisikella.

Strola komandas biedrs Serhio Peress uzstādīja personisko rekordu, pirmoreiz startējot no labāko trijnieka. Ja kvalifikācijās Peress trijniekā vēl nebija ticis, tad sacīkstēs viņš to paveica jau devīto reizi. Līdz otrajai vietai aizsniegties līdz šim Peresam izdevies vienīgi 2012. gadā Malaizijā un Itālijā.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)

Pateicoties Peresa un Fetela pirmajai vizītei uz pjedestāla, tur šosezon paviesojušies jau 12 braucēji, kas ir plašākā pārstāvniecība kopš 2012. gada, kad labāko trijniekā kaut reizi iekļuva 13 dažādi braucēji. Zīmīgi, ka tieši Luiss Hamiltons, Serhio Peress un Sebastians Fetels ir trīs vienīgie aktīvie braucēji, kuri piedalījās līdz šim pēdējā Turcijas Grand Prix izcīņā 2011. gadā.

Tā kā Hamiltons kvalificējās sestais, bet Botass tikai devītais, “Mercedes” komandai nav izdevies kļūt par pirmo komandu F1 vēsturē, kas izcīna pole position pilnīgi visos posmos vienas sezonas ietvaros. Vistuvāk šim sasniegumam bija “Williams”, kuriem 1993. gadā pēdējā posmā to liedza “McLaren” braucējs Airtons Senna.

Grafiks: FIA Formula One

Pateicoties lieliskam sniegumam “Ferrari” komandas izpildījumā, cīņa par trešo vietu konstruktoru kausā tagad rit starp četrām dažādām komandām. 3. vietas īpašniekus “Racing Point” no sestajā vietā esošajiem “Ferrari” šķir 24 punkti. Maranello vienība Stambulā izcīnīja 27 punktus, apliecinot, cik strauji situācija var mainīties.

“Red Bull” komanda vairākkārt izskatījās pati ātrākā, taču rezultātu izteiksmē nācās samierināties ar necilām pozīcijām desmitnieka otrajā pusē. Šis bija 300. posms, kurā “Red Bull” piedalās kā sacīkšu komanda. Tā ienāca čempionātā pirms 301 posma (2005. gada sezonas sākumā) taču nepiedalījās 2005. gada Amerikas GP izcīņā “Michelin” boikota dēļ.

Līdz šim Makss Verstapens bija kāpis uz pjedestāla visos posmos, kuros šogad bija finišējis. Turcijā šī sērija pārtrūka, jo Makss palika tikai sestajā vietā.

Turcijas Grand Prix ātrākie apļi

V.BraucējsKomandaDzinējsRezultātsAplis
1Lando NorissMcLarenRenault1'36''80658
2Valteri BotassMercedesMercedes1'38''19357
3Makss VerstapensRed BullHonda1'38''43153
4Karloss SaincsMcLarenRenault1'38''75456
5Aleksandrs AlbonsRed BullHonda1'39''09954
6Luiss HamiltonsMercedesMercedes1'39''41356
7Pjērs GazlīAlphaTauriHonda1'39''58653
8Sebastians FetelsFerrariFerrari1'39''66253
9Kimi RaikonensAlfa RomeoFerrari1'39''74357
10Lenss StrolsRacing PointBWT Mercedes1'39''92155
11Šarls LeklērsFerrariFerrari1'39''96147
12Serhio PeressRacing PointBWT Mercedes1'40''39250
13Daniels RikjardoRenaultRenault1'40''67754
14Džordžs RaselsWilliamsMercedes1'40''81451
15Kevins MagnusensHaasFerrari1'40''94845
16Estebans OkonsRenaultRenault1'41''00655
17Daņila KvjatsAlphaTauriHonda1'41''01953
18Romēns GrožānsHaasFerrari1'43''28138
19Nikolā LatifiWilliamsMercedes1'43''49532
20Antonio DžiovinaciAlfa RomeoFerrari1'51''12211