Par Emīlijas-Romanjas Grand Prix uzvarētāju pēc izcila starta kļuva Makss Verstapens, kura galvenais sāncensis Luiss Hamiltons pavadīja sacīkšu otro pusi atgūstoties pēc izslīdēšanas. Sacīkstes uz kādu laiku nācās apturēt pēc iespaidīgas Džordža Rasela un Valteri Botasa sadursmes.
Pamatīga drāma sākās vēl pirms sacīkšu sākuma. Stundu pirms starta nolija spēcīgs lietus, kā rezultātā Fernando Alonso izslīdēja un nolauza priekšējo antispārnu vēl ceļā uz savu starta pozīciju. “Alpine” mehāniķi ātri spēja salabot veterāna radītos bojājumus.
“Alpine” komandas problēmas vēl nebija nekas, salīdzinot ar “Aston Martin”. Abām mašīnām bija problēmas ar bremzēm. Ja dūmojošo Strola mašīnu izdevās savest kārtībā, tad Fetelam nācās startēt no boksiem.
Pjērs Gazlī, Estebans Okons un abi “Haas” braucēji nolēma sākt sacīkstes ar slapjā laika riepām, kamēr konkurenti visi izvēlējās pārejas tipa riepas. Tas, ka asfalts ir ļoti slapjš bija uzskatāmi redzams jau iesildīšanās aplī, kurā saslīdēja Šarls Leklērs. “Ferrari” braucējam gan izdevās atgūt savu pozīciju līdz starta-finiša taisnei.
Satriecošs starts padevās Maksam Verstapenam, kurš izvēlējās uzsākt braucienu otrajā pārnesumā. Pašāvies garām Peresam, viņš nonāca blakus Hamiltonam, kurš pamanījās mazliet apskādēt savu mašīnu, braucot pāri līkumu apmalei. Verstapens nonāca vadībā. Tikmēr viņa komandas biedrs Peress piekāpās arī Leklēram. Rikjardo un Gazlī noslēdza labāko sešinieku.
A sublime start for Max, as Lewis takes damage over the kerbs 👀#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/Z180Zw0LuY
— Formula 1 (@F1) April 18, 2021
Ļoti neveiksmīgs pirmais aplis izvērtās “Williams” braucējam Nikolā Latifi. Pēc izslīdēšanas viņš steidzās atgriezties trasē, tomēr nogrieza ceļu Ņikitam Mazepinam. Abi sadūrās un Latifi sacīkstes bija beigušās. Trasē devās drošības mašīna.
Tās laikā, sildot riepas, saslīdēja Miks Šūmahers, nolaužot priekšējo antispārnu, kā rezultātā “Haas” braucēja cerības vismaz pacīnīties ar tiešajiem konkurentiem noslēdzās ļoti ātri, jo pēc pitstopa viņš nepaguva noķert priekšā esošos pirms sacīkšu atsākšanās.
Nedienas piemeklēja arī Serhio Peresu. Meksikānis izbrauca ārpus trases. Pazaudējis divas pozīcijas, viņš atgriezās trasē, apdzina savus konkurentus un nonāca atpakaļ 4. vietā. Noteikumi gan paredz, ka konkurentiem pozīcijas nav jāatdod, ja apdzīšana veikta, kamēr mašīna atrodas ārpus trases, līdz ar to Peresam tika piemērots 10 sekunžu sods par apdzīšanu aiz drošības mašīnas.
Sacīkstēm atsākoties, Hamiltons centās izrādīt pretestību, taču apļa laikā Verstapens jau pamanījās iekrāt 3 sekunžu handikapu, kamēr Luisam nācās aizsargāt pozīciju no Leklēra uzbrukumiem. Tālāk aizmugurē Pjērs Gazlī ar slapjā laika riepām izmisīgi centās nosargāt savu pozīciju, taču žūstošā trasē viņa “AlphaTauri” bija vairākas sekundes aplī lēnāks par konkurentiem. Kamēr braucēji viens pēc otra tika garām Gazlī, viņš izretināja vidus ešalonu vairāku sekunžu attālumā vienu no otra pirms došanās boksos.
Pirmais pie sausā laika slikiem gan tika “Aston Martin” braucējs Sebastians Fetels 21. apļa beigās. Trase gan bija pārāk slapja, lai Fetels sāktu labot ātrākos apļus. Papildus tam vācietis tika pie 10 sekunžu Stop&Go soda par to, ka viņa mašīnai 5 minūtes pirms starta vēl nebija uzmontēti riteņi.
Verstapens nolēma negaidīt Hamiltona lēmumu un doties boksos 27. apļa beigās. Hamiltons palika trasē apli ilgāk, taču ar alternatīvu stratēģiju nespēja tikt garām “Red Bull” braucējam. Tikmēr Peress pēc soda izciešanas zaudēja pozīciju Norisam, kurš uzturēja lielisku tempu, kad viņam izdevās pārliecināt “McLaren” komandu, lai Rikjardo palaistu viņu garām.
Piepeši viss pavērsās ļoti negatīvi “Mercedes” komandai. Luiss Hamiltons, traucoties garām par apli atpalikušajiem braucējiem, pieļāva kļūdu un ietriecās drošības barjerā, aizlaužot priekšējo antispārnu. Septiņkārtējam čempionam izdevās nenoslāpēt savu “Mercedes” formulu un neiestigt grants joslā. Bija nepieciešams pitstops, pēc kura Hamiltons atgriezās trasē 9. vietā.
Tikmēr viņa komandas biedrs Valteri Botass pēc neizteiksmīgas cīņas nespēja sadalīt trasi ar Džordžu Raselu cīņā par pēdējiem punktiem. Rasels saslīdēja un taranēja Botasa formulu, norādot, ka soms viņam neatstāja vietu. Sadursmes rezultātā trase bija pilna ar mašīnu atlūzām un sacīkstes tika apturētas.
🚩 RED FLAG 🚩
The race is suspended as the clean-up operation begins#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/JPv4ehGOjr
— Formula 1 (@F1) April 18, 2021
Sacīkstēm atsākoties, secība bija sekojoša: Verstapens, Leklērs, Noriss, Peress, Saincs, Rikjardo, Strols, Hamiltons, Cunoda, Raikonens, kurš zaudēja divas pozīcijas, izslīdot aiz drošības mašīnas. Līdzīgā situācijā nonāca Verstapens, taču saglabāja 1. pozīciju. Restarts notika gaitā, nevis no stāvošām pozīcijām, jo ārpus ideālās trajektorijas trase joprojām bija mitra.
Lando Noriss apdzina Šarlu Leklēru un pakāpās uz 2. pozīciju, kamēr Juki Cunodas 10 pozīciju kāpums pagaisa kā nebijis pēc saslīdēšanas. Dažus apļus vēlāk izslīdēja arī Peress un atkrita uz 14. vietu.
Atlikušajā sacensību daļā Verstapens pārliecinoši finišēja pirmajā vietā. Tikmēr Norisa otro pozīciju sāka apdraudēt “Ferrari” duets Leklērs un Saincs, kā arī Luiss Hamiltons, kurš tika garām vispirms Lensam Strolam un tad arī Danielam Rikjardo. 13 apļus pirms finiša Hamiltons apdzina arī 4. vietā esošo Saincu.
Leklērs nonāca vairāk kā sekundes attālumā no Norisa, tādēļ vairs nevarēja izmantot DRS, lai aizsargātu savu pozīciju no Hamiltona. “Mercedes” pie pirmās izdevības patraucās garām sarkanajai “Ferrari” formulai. Pēc vairākiem lieliskiem aizsardzības manevriem, Norisam 4 apļus pirms finiša tomēr nācās atzīt Hamiltona pārākumu un samierināties ar finišu 3. vietā.
Aiz Leklēra, Sainca, Rikjardo un Strola līdz 8. vietai spēja atgūties Pjērs Gazlī. Pie 2 vērtīgiem punktiem tika arī pieredzējušais Kimi Raikonens, bet pēdējo pieejamo punktu izcīnīja Estebans Okons, finišējot tieši priekšā komandas biedram Fernando Alonso.
Nākamais posms pēc divām nedēļām risināsies Portimao trasē, Portugālē.
Tā kā Luiss Hamiltons sasniedza sacīkšu ātrāko apli, kopvērtējumā Hamiltonam ir punkta pārsvars pret Verstapenu pēc divām sacīkstēm.
Emīlijas-Romanjas Grand Prix rezultāti
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Punkti |
---|---|---|---|---|---|
1 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 63 apļi | 25 |
2 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 22.000 | 19 |
3 | Lando Noriss | McLaren | Mercedes | 23.702 | 15 |
4 | Šarls Leklērs | Ferrari | Ferrari | 25.579 | 12 |
5 | Karloss Saincs | Ferrari | Ferrari | 27.036 | 10 |
6 | Daniels Rikjardo | McLaren | Mercedes | 51.220 | 8 |
7 | Lenss Strols | Aston Martin | Mercedes | 51.909 | 6 |
8 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | Honda | 52.818 | 4 |
9 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1'04.773 | 2 |
10 | Estebans Okons | Alpine | Renault | 1'05.704 | 1 |
11 | Fernando Alonso | Alpine | Renault | 1'06.561 | |
12 | Serhio Peress | Red Bull | Honda | 1'07.151 | |
13 | Juki Cunoda | AlphaTauri | Honda | 1'13.184 | |
14 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1 aplis | |
15 | Sebastians Fetels | Aston Martin | Mercedes | nefinišēja | |
16 | Miks Šūmahers | Haas | Ferrari | 2 apļi | |
17 | Ņikita Mazepins | Haas | Ferrari | 2 apļi | |
NF | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | avārija | |
NF | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | avārija | |
NF | Nikolā Latifi | Williams | Mercedes | avārija |