2006. gads, Ķīna. Mihaels Šūmahers izcīna savu 91. uzvaru karjerā. Tobrīd pat sapņos nevienam nerādījās, ka kāds šo rekordu tuvākajā laikā varētu apdraudēt. Taču 14 gadus vēlāk Luiss Hamiltons dodas uz Sočiem ar lieliskām iespējām panākt izcilo vācu braucēju.

Luiss šogad ir uzvarējis 6 no 9 posmiem, tādēļ “Netflix” viņam gatavi sekot ik uz soļa, lai iemūžinātu, iespējams, vēsturiska Grand Prix attīstību soli pa solim, ko vēlāk demonstrēt “Drive to Survive” trešajā sezonā. Atrašanās uzmanības centrā zem papildus spiediena ir brīži, kad Hamiltona izcilais talants ir redzams visuzskatāmāk, turklāt sešos piegājienos “Mercedes” Soču trasē palikuši nepārspēti, kamēr “Red Bull” šeit pat pie pjedestāla nav tikuši.

Nedēļas nogale Krievijā solās būt sausa un silta, temperatūrai paceļoties līdz pat +30 grādiem.

Pēc savas konfigurācijas Soču trase satur vienu no īpatnējākajiem sektoriem čempionāta kalendārā. Pirmais pagrieziens pa labi ir ļoti lēzens, kuru formulas izbrauc ar pilnu ātrumu, tādēļ ceļš līdz pirmajai bremzēšanas vietai ir garāks kā jebkur citur. Tas apgrūtina līdera darbu, jo aizmugurē braucošie var daudz efektīvāk izmantot aizvēju – ne velti pēdējos trīs gadus pole position ieguvējam nav izdevies tikt pie panākuma arī sacīkstēs. Tai seko ļoti garš kreisais pagrieziens, kas ir pamatīgs izaicinākjums gan riepām, gan braucējiem, jo katra kļūda var rezultēties smagā avārijā.

Vismaz kvalifikācijā Luiss Hamiltons šosezon bijis izteikti pārāks par Valteri Botasu (7:2. Lai cik tas paradoksāli neizklausītos, tas var kļūt par Hamiltona klupšanas akmeni šajā nedēļas nogalē, ja vien Botass kārtējoreiz nepiedzīvo katastrofālu startu, kā tas šosezon vairākkārt noticis. Soču trasē gan somu pilots allaž bijis ļoti spēcīgs, cīnoties par pjedestāliem ar “Williams” un uzvarām kopš nokļūšanas “Mercedes” sastāvā.

Grafiks: Pirelli

Ar veselu virkni uzlabojumu uz Sočiem ieradusies “Mercedes” formulai līdzīgākā automašīna – “Racing Point”, tomēr zīmīgi, ka tai tiks izmantoti vienīgi Lensa Strola mašīnai. Vienība pieņēmusi šādu lēmumu, jo Strols kopvērtējumā atrodas augstāk par Peresu. Sākotnējais plāns paredzēja jauno detaļu nodrošināšanu abiem braucējiem, taču korekcijas ieviesa Strola smagā avārija Mudžello trasē. Peress intervijās norādījis, ka “Racing Point” komanda sāk slēpt tehniskus datus no viņa, ņemot vērā, ka gada beigās abu pušu sadarbība tiks pārtraukta. Tas noteikti atstās savu ietekmi arī uz meksikāņu braucēja noskaņojumu un, iespējams, arī rezultātiem trasē.

“Racing Point” galvenie konkurenti cīņās aiz “Mercedes” un Verstapena noteikti būs “McLaren” un “Renault” komandas, kuras, sezonai attīstoties, ir veikušas ievērojamu progresu un arvien biežāk redzamas, iesaistoties cīņās par vietu uz pjedestāla, turklāt nedrīkst aizmirst arī par Aleksu Albonu. Ilgi gaidītais pirmais pjedestāls var kalpot kā lielisks pārliecības lādētājs, lai turpinātu veiksmīgu ceļu pretim 4. vietai kopvērtējumā.

Pirms gada “Ferrari” stratēģiskie brīnumi, nemākulība kontrolēt savus braucējus un tehniskās ķibeles drošu dubultuzvaru pārvērta smagā sakāvē. Kopš tā laika daudz kas mainījies, tomēr ne tai virzienā, kurā tifozi cerētu. Vienības 1000. starts Mudžello trasē sacīkšu režīmā vēlreiz apliecināja, ka sarkanie pamazām sāk izkrist no cīņas par 3.-5. vietu konstruktoru kausā un arvien draudīgāk izskatās otras itāļu vienības “Alpha Tauri” iesaistīšanās cīņā. Vēl pirms šokējošās uzvaras Moncā, Pjērs Gazlī atstāja lielisku iespaidu par sevi, izspiežot teju visu iespējamo no mašīnas, bet viņa komandas biedrs Kvjats pēdējos posmos lieliski izmantojis konkurentu likstas centīsies tikt pie punktiem arī mājas posmā, kur gan ar “Toro Rosso” mašīnu viņam tas ne reizi neizdevās.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes256
2Valteri BotassMercedes179
3Makss VerstapensRed Bull162
4Daniels RikjardoRenault80
5Šarls LeklērsFerrari75
6Serhio PeressRacing Point74
7Lando NorissMcLaren65
8Aleksandrs AlbonsRed Bull64
9Pjērs GazlīAlphaTauri63
10Karloss SaincsMcLaren59
11Lenss StrolsRacing Point57
12Estebans OkonsRenault40
13Sebastians FetelsFerrari18
14Daņila KvjatsAlphaTauri14
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Antonio DžiovinaciAlfa Romeo3
17Kimi RaikonensAlfa Romeo2
18Romēns GrožānsHaas2
19Kevins MagnusensHaas1
20Nikolā LatifiWilliams0
21Džordžs RaselsWilliams0

Favorīts uz uzvaru: Valteri Botass. F1 ne vienmēr notikumi rit pēc grāmatas. Pat izcilā “Mercedes” komanda pie dubultuzvaras šogad tikusi ‘tikai’ 3 posmos. Lai cik ļoti Hamiltona uzvara dažkārt izskatās akmenī iekalta, šī ir tā reize, kad Botasam nudien būs iespēja pacīkstēties vismaz pirmajā pagriezienā. Ja soms izbrauks kā līderis, viņam būs lieliskas izredzes uz uzvaru, jo karstā laikā, sekojot priekšā braucošajai mašīnai Hamiltona “Mercedes” dzesēšanas sistēma var pieprasīt ieturēt attālumu, nevis doties uzbrukumā.

Melnais zirdziņš: Daniels Rikjardo. Lai gan “Renault” komandas braucēji uz pjedestāla šogad vēl nav kāpuši, pēdējos trīs posmos franču vienība guvusi vairāk punktus par visiem, izņemot “Mercedes”. Beļģijā un Toskānā Rikjardo bija ‘labākais no pārējiem’ un vismaz pagaidām viss liecina, ka abas puses ir saglabājušas siltas attiecības, neraugoties uz Rikjardo gaidāmo pāreju uz “McLaren”. Spēcīgs rezultāts arī Krievijā būtu nopietns pieteikums cīņā par 3. vietu konstruktoru kausā, turklāt Rikjardo regulāri ir ātrāks par savu saslavēto komandas biedru Okonu.

Iz vēstures lappusēm: Lai gan “Pirelli” šai nedēļas nogalē piedāvā trīs mīkstākos riepu sastāvus, to nodilums Soču trasē nekad nav bijusi problēma. To 2014. gadā pašā pirmajā F1 Krievijas Grand Prix nodemonstrēja Niko Rosbergs. Pēc pamatīgas riteņu sabloķēšanas pirmajā aplī, “Mercedes” braucējam uzreiz nācās doties boksos un atkāpties uz 20. vietu. Rosbergs nobrauca visu atlikušo sacīksti ar vienu riepu komplektu un finišēja otrajā vietā starp Hamiltonu un tā brīža “Williams” pilotu Botasu.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 25. septembris

11:00 Pirmie treniņbraucieni
15:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 26. septembris

12:00 Trešie treniņbraucieni
15:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 27. septembris

14:10 Krievijas Grand Prix starts