Ilgi gaidītais rekords beidzot ir atkārtots – Luisam Hamiltonam tagad ir tikpat uzvaru, cik Mihaelam Šūmaheram, kurš bija panākumiem bagātākais braucējs F1 vēsturē kopš 2001. gadā. Zīmīgi, ka Hamiltons rekordu laboja Šūmahera dzimtenē Vācijā.
Šūmahers | Braucējs | Hamiltons |
91 | Uzvaras | 91 |
43 | 2. vietas | 40 |
21 | 3. vietas | 29 |
68 | Pole Position | 96 |
77 | Ātrākie apļi | 51 |
5111 | Apļi vadībā | 4930 |
307 | Starti | 261 |
68 | Izstāšanās | 26 |
7 | Tituli | Pagaidām 6 |
Lai gan Šūmaheram vajadzēja mazāk sacīkšu, lai sasniegtu 91 uzvaru, viņa pēdējie gadi “Mercedes” komandā statistiku sabojāja, kamēr Hamiltona gadījumā maz ticams, ka viņš apstāsies pie šī skaita.
The road to 9⃣1⃣…#EifelGP 🇩🇪 #F1 pic.twitter.com/Gk9dpr8C63
— Formula 1 (@F1) October 12, 2020
Vēl viens nozīmīgs rekords krita, pateicoties Kimi Raikonenam. Somu pilots kļuva par startiem bagātāko braucēju F1 čempionāta vēsturē, apsteidzot bijušo cīņubiedru Rubensu Barikello.
Vieta | Braucējs | Starti |
1 | Kimi Raikonens | 324 |
2 | Rubenss Barikello | 323 |
3 | Fernando Alonso | 312 |
4 | Mihaels Šūmahers | 307 |
5 | Džensons Batons | 306 |
6 | Felipe Masa | 269 |
7 | Luiss Hamiltons | 261 |
8 | Rikardo Patrēze | 256 |
9 | Jarno Trulli | 252 |
10 | Sebastians Fetels | 251 |
Pat piektdienas treniņu atcelšana neapturēja “Mercedes” komandu no kārtējās uzvaras kvalifikācijā. Hamiltons un Botass savā starpā sadalījuši pole position visos 11 šīs sezonas posmos. Ja viņiem tas izdosies arī atlikušajos 6 posmos, “Mercedes” kļūs par pirmo F1 komandu ar 100% pole position realizāciju sezonā. 9 reizes dominējošajai komandai pietrūka viena kvalifikācijas uzvara līdz perfektai sezonai. Visnesenāk tas notika 2016. gadā, kad “Mercedes” tika pie 20 pole position 21 posmā.
Sacīkstes bez formulas ar “Mercedes” dzinēju punktos varētu šķist teju neiespējamas. Kopš 2008. gada Ķīnas Grand Prix jau 228 posmus vismaz viena mašīna ar “Mercedes” dzinēju tiek pie ieskaites punktiem. Vācu ražotājs tagad atkārtojis “Ford” sasniegumu, kuri 228 posmus pēc kārtas finišēja punktos no 1967. gada Kanādas GP līdz 1983. gada Nīderlandes posmam.
Lai gan pēdējos piecos posmos Daniels Rikjardo guvis vairāk punktus par Maksu Verstapenu, bet “Renault” piekāpušies vienīgi “Mercedes”, šis bija franču autoražašanas koncerna pirmais goda pjedestāls kopš atgriešanās čempionātā ar rūpnīcas komandu. Pēdējoreiz “Renault” braucējs uz pjedestāla kāpa 2011. gadā Malaizijā, kad to paveica Niks Haidfelds, kamēr Daniels Rikjardo labāko trijniekā nebija iekļuvis pēc savas uzvaras Monako pirms diviem gadiem.
Pirmoreiz kopš 2012. gada uz goda pjedestāla kāpuši septiņu dažādu komandu pārstāvji. No šogad čempionātā startējošajām komandām bez šampanieša un kausa pagaidām palikušas vienīgi “Haas”, “Alfa Romeo” un “Williams”.

Niko Hulkenbergs šai posmā tika izsaukts aizvietot Lensu Strolu. Pēc vājas kvalifikācijas viņam izdevās finišēt punktos. Hulkenbergs kļuva par pirmo braucēju kopš Brendona Hārtlija 2017. gadā, kurš vienas sezonas laikā aizstājis abus vienas komandas braucējus, jo Silverstonā viņam nācās ieņemt vietu pie Serhio Peresa formulas stūres. Izejot divreiz uz starta, Hulkenbergs abas reizes iekļuva labāko astotniekā, kamēr Sebastians Fetels šogad arī Top 8 iekļuvis tikai 2 reizes, lai gan aizvada pilnu sezonu “Ferrari” komandā.
Romēns Grožāns finišēja devītajā vietā, pirmoreiz šosezon tiekot pie punktiem. Šobrīd joprojām ‘sausā’ ir vienīgi abi “Williams” braucēji Džordžs Rasels un Nikolā Latifi. Zīmigi, ka Latifi kopvērtējumā atrodas augstāk, jo 11. vietu izcīnījis divreiz, kamēr Rasels tikai vienu, lai gan Rasels regulāri demonstrē daudz iespaidīgāku sniegumu gluži tāpat kā pērn, kad Roberts Kubica viņam piekāpās pilnīgi visās kvalifikācijās, taču atnesa komandai tās vienīgo punktu.
Šī bija pirmā un, iespējams, vienīgā reize, kad Formula 1 čempionātā risinās Eifela Grand Prix izcīņa. Nirburgringas trase jau tā bija vienīgā, kur notikuši trīs dažādi Grand Prix – Vācijas, Luksemburgas un Eiropas. Šogad Imola kļūs par otro trasi, kur notikuši 3 dažādi Grand Prix – Itālijas, Sanmarīno un Emīlijas-Romanjas.
Eifela Grand Prix ātrākie apļi
V. | Braucējs | Komanda | Dzinējs | Rezultāts | Aplis |
---|---|---|---|---|---|
1 | Makss Verstapens | Red Bull | Honda | 1'28''139 | 60 |
2 | Luiss Hamiltons | Mercedes | Mercedes | 1'28''145 | 58 |
3 | Daniels Rikjardo | Renault | Renault | 1'29''584 | 53 |
4 | Serhio Peress | Racing Point | BWT Mercedes | 1'29''700 | 58 |
5 | Pjērs Gazlī | AlphaTauri | Honda | 1'30''110 | 53 |
6 | Karloss Saincs | McLaren | Renault | 1'30''129 | 53 |
7 | Sebastians Fetels | Ferrari | Ferrari | 1'30''408 | 43 |
8 | Kevins Magnusens | Haas | Ferrari | 1'30''456 | 37 |
9 | Kimi Raikonens | Alfa Romeo | Ferrari | 1'30''512 | 54 |
10 | Šarls Leklērs | Ferrari | Ferrari | 1'30''712 | 54 |
11 | Niko Hulkenbergs | Racing Point | BWT Mercedes | 1'30''733 | 58 |
12 | Antonio Džiovinaci | Alfa Romeo | Ferrari | 1'30''909 | 38 |
13 | Nikolā Latifi | Williams | Mercedes | 1'31''377 | 39 |
14 | Romēns Grožāns | Haas | Ferrari | 1'31''562 | 54 |
15 | Valteri Botass | Mercedes | Mercedes | 1'31''884 | 8 |
16 | Daņila Kvjats | AlphaTauri | Honda | 1'32''214 | 41 |
17 | Lando Noriss | McLaren | Renault | 1'32''328 | 40 |
18 | Aleksandrs Albons | Red Bull | Honda | 1'32''330 | 9 |
19 | Estebans Okons | Renault | Renault | 1'33''189 | 21 |
20 | Džordžs Rasels | Williams | Mercedes | 1'34''526 | 6 |
