Varam uzskaitīt daudz iemeslus, kādēļ būt skumjiem – F1 sezona svētdienas vakarā būs galā, sacīkstes risināsies trasē, kas nav iemantojusi fanu mīlestību, bet karstākā prece braucēju tirgū dosies atpakaļ uz vājāko komandu (runa ir par Džordžu Raselu, nevis liesmojošo Romēnu Grožānu).

Tomēr tā vietā, lai bēdātos, par to, cik ātri paskrējis vēl viens gads, mums ir tikpat daudz, ja ne vēl vairāk iemeslu būt priecīgiem – Luiss Hamiltons ir atgriezies apritē, kas nozīmē, ka visi trīs braucēji, kuriem šogad tika konstatēts vīruss, to pārcieta bez nopietnām sekām. F1 vadībai izdevās noorganizēt čempionātu ar 17 posmiem, kas vēl vasaras sākumā šķita pārlieku optimistisks scenārijs. Šogad esam saskārušies ar vairākām aizraujošām situācijām un negaidīti pavērsieni piezagušies teju katrā posmā. Kādēļ gan lai Jasmarīnas trase nesniegtu vēl vienu odziņu?

“F1LV

Abū Dabī nav vieta, kur apdzīšanas seko viena otrai. Varētu pat teikt, ka šī būs vislīdzīgākā trase Monako, kāda šogad kalendārā atrodama. Tomēr intrigas var atrast ik uz stūra – tieši iesprūšana aiz Vitālija Petrova 2010. gadā maksāja Fernando Alonso čempiona titulu. Gadu gaitā Jasmarīnā ir novērotas gan iespaidīgas avārijas, gan satriecošas cīņas, tostarp Fetela pakāpšanās no pēdējās pozīcijas līdz trešajai 2012. gadā.

Atgriešanās formas pīķī nav viegls uzdevums, turklāt arī Peresa un Strola gadījumā labākie starti netika aizvadīti uzreiz pēc atlabšanas, tādēļ Luisa atgriešanās šai posmā var izrādīties, ka nemaz nebūs tik dominējoša, it īpaši, ņemot vērā, ka tituli nodrošināti, līdz ar to lieki riski nav nepieciešami. “Mercedes” komanda šai trasē uzvarējusi jau sešus gadus pēc kārtas.

Maksam Verstapenam, lai iesaistītos cīņā ar “Mercedes” braucējiem, nepieciešams lielisks aplis kvalifikācijā. Šogad Verstapens četras reizes startējis otrais, vēl deviņas – trešais, taču līdz pole position nav izdevies tikt. Maz ticams, ka tas notiks Jasmarīnas trasē. Arī ceļš līdz pirmajam pagriezienam šeit ir samērā īss. Lai gan nevienam nepatīk palikt otrajam, tomēr cīņa par vicečempiona titulu vēl nav galā – Botass ir 16 punktus priekšā Verstapenam čempionāta kopvērtējumā, tomēr pēdējos trīs posmos nav spējis tikt augstāk par astoto vietu. Vēl viena neveiksme var atspoguļoties arī kopvērtējumā.

Grafiks: Pirelli

Sezonas otrās puses lielākā zvaigzne vidus ešalonā ir Serhio Peress. Patiesībā, nu jau ir muļķīgi Peresu pieskaitīt ‘pārējiem’ – pēdējo 8 posmu laikā tikai Hamiltons guvis vairāk punktus par viņu. Ja sezonas sākumā gaidījām, ka mazo “Racing Point” sezonas gaitā “Ferrari”, “McLaren” un “Renault” ar lielākiem budžetiem pamazām saknābās, tad rezultāts ir pretējais – “Racing Point” ar katru posmu izskatās arvien pārliecinošāk.

Zīmīgi, ka visās šajās komandās gaidāmas izmaiņas – Rikjardo, Saincs un Fetels nākamsezon dosies uz citām komandām, kamēr Peresa nākotne vēl nav skaidra. Tas nozīmē, ka atkāpšanās ceļa nav – vairs nav jātaupa dzinējs – viņi visi var iegriezt kārtīgu atvadu ballīti, cīnoties par katru pozīciju trasē īpaši spraigi, ja vien motivācija nebūs zudusi.

Jāņem gan vērā, ka sezonas pēdējā posmā vairumam braucēju dzinēja komponentes ir nolietotas un sezonu nāksies noslēgt ar tehniku, kas var neizturēt līdz finišam. Tiesa gan, pērn sezonas pēdējā posmā Abū Dabī izstājās tikai viens braucējs.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes347
2Valteri BotassMercedes223
3Makss VerstapensRed Bull214
4Serhio PeressRacing Point125
5Daniels RikjardoRenault119
6Karloss SaincsMcLaren105
7Aleksandrs AlbonsRed Bull105
8Šarls LeklērsFerrari98
9Lando NorissMcLaren97
10Pjērs GazlīAlphaTauri75
11Lenss StrolsRacing Point75
12Estebans OkonsRenault62
13Sebastians FetelsFerrari33
14Daņila KvjatsAlphaTauri32
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Kimi RaikonensAlfa Romeo4
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo4
18Džordžs RaselsWilliams / Mercedes3
19Romēns GrožānsHaas2
20Kevins MagnusensHaas1
21Nikolā LatifiWilliams0
22Džeks EitkensWilliams0
23Pietro FitipaldiHaas0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Uzvarēt atgriešanās braucienā – tas tik būtu kaut kas! “Mercedes” te allaž jutušies kā zivis ūdenī, bet Valteri Botass Jasmarīnā tikai divreiz kāpis uz goda pjedestālau un pēdējos posmos viņa sniegums bijis gaužām neveiksmīgs. Pirms piespiedu pārtraukuma Hamiltons bija neapturams, izcīnot 5 uzvaras pēc kārtas, turklāt Luiss ir pieradījis, ka cīnīsies līdz pēdējam neatkarīgi no situācijas kopvērtējumā.

Melnais zirdziņš: Daņila Kvjats. Kvjata karjera Formula 1 čempionātā atgādina kaučuka bumbiņu – cik strauji tā uzlec augšup, tik strauji nokrīt lējā. Pēc atsitiena tā atkal tupina lēkāt. Šis, visticamāk, ‘Krievu Torpēdai’ būs pēdējais starts “AlphaTauri” komandā, tomēr viņam vēl ir tikai 26 gadi. Pēdējos posmos Kvjats cīnās ar Pjēru Gazlī kā līdzīgs ar līdzīgu. Labs finišs svētdien ļaus Kvjata faniem cerēt, ka durvis uz F1 vēl netiks aizvērtas pilnībā.

Iz vēstures lappusēm: Iespējams, spožākais Abū Dabī GP risinājās 2012. gadā. Kimi Raikonens radio sarunā ar sacīkšu inženieri izteica slaveno frāzi “Lieciet mani mierā, es zinu ko es daru!”, Sebastians Fetels finišēja trešais, startēdams no boksu celiņa, Niko Rosbergs piedzīvoja iespaidīgu sadursmi ar Narainu Kartikejanu, bet Grožāns, Peress un Vēbers pamanījās savā starpā nesadalīt ceļu, liekot Grožānam un Vēberam izstāties. Ja ar to vēl nav pietiekami, lai pārliecinātu, ka Jasmarīnā mēdz notikt arī dramatiski posmi, vērts piebilst, ka Hamiltons izstājās, atrodoties sacīkšu vadībā, bet ‘avāriju karalis’ Pastors Maldonado startēja no otrās pozīcijas.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by F1LV (@f1_lv)