Luiss Hamiltons ir Lielbritānijas sporta ikona. Nācijas dārgums, kuram seko līdzi miljoni. Ažiotāža ap viņu F1 aprindās ir pielīdzināma vien Maksa Verstapena popularitātei Nīderlandē un Serhio Peresa – Meksikā. Kamēr Nīderlandes un Meksikas posmi šogad ir atcelti, Lielbritānija nekur nav pazudusi. Tiesa gan, tā izskatīsies daudz citādāk bez tūkstošiem “Mercedes” fanu atribūtikā tērptiem līdzjutējiem.

Nav nekāds noslēpums, ka Hamiltons Silverstonā jūtas kā zivs ūdenī. Kopš hibrīddzinēji iesāka “Mercedes” dominanci 2014. gadā, Luiss F1 senākajā trasē ir uzvarējis piecas reizes. Ar otro vietu nācās samierināties tikai 2018. gadā, kad 1. aplī viņš sadūrās ar Kimi Raikonenu un turpināja cīņu no beigām.

Pati trase ir bagāta ar ātriem un viltīgiem pagriezieniem, kuri nereti pārbauda gan braucēju, gan mašīnu spēju limitus. Šeit daudz lielāka nozīme būs dzinēju jaudai, tādēļ sagaidāms, ka “Mercedes” vajadzētu traukties visiem pa priekšu arī šeit. Nedēļas nogale solās būt samērā silta un lietus nav gaidāms.

Silverstonas trasē Grand Prix sacensības notiks gan šonedēļ, gan nākamnedēļ, tomēr ir viena liela atšķirība, salīdzinot ar dubultposmu Austrijā – “Pirelli” piedāvās atšķirīgus riepu sastāvus. Šonedēļ komandām būs pieejami par vienu soli cietāki sastāvi nekā nākamnedēļ. Mazāks riepu nodilums ļaus braucējiem vairāk laika pavadīt ‘kaujas režīmā’, nedomājot par gumijas nodeldēšanu.

Pirmie posmi pierādīja divas nozīmīgas lietas cīņā par titulu. Pirmkārt, normālos apstākļos Hamiltons joprojām ir “Mercedes” līderis un sausā trasē sacīkšu režīmā Botasam īsti nav ko likt pretī. Otrkārt, “Mercedes” nav kļuvuši ātrāki, salīdzinot ar pagājušo gadu. Atstatums līdz “McLaren” un “Renault” komandām palicis gandrīz nemainīgs. Dominanci rada galveno konkurentu paklupšana.

“Red Bull” mašīna šogad uzvedas kā ļoti kaprīza princese. Kad viss ir perfektā harmonijā, no Verstapena var sagaidīt varoņdarbus, taču tai pašā laikā formula ir ļoti sensitīva pret izmaiņām regulējumos un paliek ļoti nestabila. Silverstona pārsvarā sastāv no ātriem pagriezieniem, kur tas nav tik jūtams, taču lēnajos “Red Bull” ir pat ātrāki par “Mercedes”, tomēr ļoti bieži tieši to izejas ir vietas, kur vismaz treniņos regulāri sagriežas Verstapena un Albona formulas. Pie tam Verstapens saņem ļoti maz palīdzības no Aleksa Albona. “Red Bull” otrais pilots regulāri sacīkšu režīmā ir līdz pat sekundei aplī lēnāks par Maksu un, sākoties boksu apmeklējumiem, vairs nespēlē lomu konkurentu traucēšanai. Varbūt šonedēļ veiktā sacīkšu inženiera maiņa palīdzēs Aleksam kļūt ātrākam.

Ātrajai un pludenajai trasei vajadzētu būt piemērotai “Racing Point” komandai, kas ik pa laikam viena apļa režīmā sevi piesaka ļoti skaļi, tomēr sacīkstēs salikt visu kopā nav izdevies. Austrijas GP pievīla riepu izvēle, Štīrijas posmā varoņdarbu izjauca fiasko lietainā kvalifikācijā, bet Hungaroringā Peress nejutās labi, tādēļ palika Lensa Strola ēnā, kura ātrums ļautu cerēt uz ko vairāk, tomēr pēc pozitīvajām Peresa Covid-19 analīzēm, viņu šonedēļ trasē neredzēsim.

“Ferrari” ir sapratuši, ka šī sezona ir norakstāma. To apstiprināja pat kompānijas vadītājs Džons Elkans. Ungārijas posms gan bija spēlēšanš tumsā, jo Leklēra ‘meistarstiķis’ Štīrijas posmā izslēdza abus “Ferrari” braucējus no cīņas pirms jebkādi vērtīgi dati par uzlabojumiem bija reāli novērtējami, tomēr situācija izskatās cerīgāka kā pirmajā posmā un pie ‘labvēlīga haosa’ arī vieta uz pjedestāla ir ļoti iespējama.

Grafiks: Pirelli

“McLaren” komanda sacīkšu režīmā līdz šim nav bijusi tik spoža kā tās rezultāti. Noriss un Saincs ir izmantojuši gandrīz katru izdevību, kas viņiem pasniegta uz paplātes, tomēr ilgtermiņā nosargāt vietu konstruktoru kausa Top 4 būs ļoti sarežģīts uzdevums. Šonedēļ mašīnu sagauda vairāki uzlabojumi, kas var iezīmēt tendences atlikušajai sezonas daļai. Ja tās nestrādās, fokuss var pamazām tikt novirzīts uz 2021. gadu, kad “McLaren” izmantos “Mercedes” dzinējus, nevis “Renault” ražojumus.

Arī pati “Renault” rūpnīcas komanda pauzi nav pavadījusi rokas klēpī salikusi. Ne tikai uzlabojumu pakotne, bet arī eksperimenti ar piespiedējspēku ieplānoti šai nedēļas nogalē. Līdz šim lielākās problēmas komandai sagādāja izturība dzesēšanas sistēmas problēmu dēļ. Pirmajos posmos Rikjardo guvis virsroku pār Okonu. Estebans reiz savu vietu F1 jau pazaudēja. Piekāpšanās šogad Danielam un nākamsezon Fernando var kļūt par pēdējo naglu viņa F1 karjerā.

Veiksmīgos apstākļos par punktiem var pacīnīties arī “AlphaTauri”, tomēr viņu izturība ir ļoti vājā līmenī. Gazlī Ungārijā tehniskas ķibeles piemeklēja visas trīs dienas, kamēr Kvjats ļoti bieži ātruma ziņā piekāpjas savam komandas biedram.

Daudz bezcerīgākā situācijā atrodas “Haas”, “Alfa Romeo” un “Williams”. Džordžs Rasels norādījis, ka Lielbritānijā viņš necer uz konkurētspēju, kādu viņa pārstāvētā komanda demonstrēja Ungārijā. Arī “Haas” vadītājs Guntars Steiners norāda, ka viņu gaida divas grūtas nedēļas nogales. Pat ar izcilu stratēģiju pagājušajā posmā, konkurenti ļoti viegli tika galā ar “Haas” lēnajām formulām. Šobrīd grūti iedomāties, kā trīs mazās komandas sezonas gaitā varētu kļūt par nopietnāku biedu cīņā par punktiem, zinot, ka ar limitētiem resursiem uzlabojumus veikt nav viegls uzdevums.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes107
2Makss VerstapensRed Bull77
3Valteri BotassMercedes73
4Šarls LeklerksFerrari45
5Lando NorissMcLaren38
6Aleksandrs AlbonsRed Bull36
7Lenss StrolsRacing Point28
8Serhio PeressRacing Point22
9Daniels RikjardoRenault20
10Estebans OkonsRenault16
11Karloss SaincsMcLaren15
12Pjērs GazlīAlphaTauri12
13Sebastians FetelsFerrari10
14Niko HulkenbergsRacing Point6
15Antonio DžiovinaciAlfa Romeo2
16Daņila KvjatsAlphaTauri2
17Kevins MagnusensHaas1
18Nikolā LatifiWilliams0
19Kimi RaikonensAlfa Romeo0
20Džordžs RaselsWilliams0
21Romēns GrožānsHaas0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Pagaidām viss spēlē par labu Luisam – pēc haotiskā sezonas atklāšanas posma “Mercedes” jau atkal ir apliecinājuši sevi kā ātrāko komandu čempionātā. Trase lieliski atbilst Hamiltona braukšanas stilam un šobrīd viņš ir izcilā formā. Protams, F1 viss var noiet grieizi ļoti ātri, taču “Mercedes” ir ne tikai ātrākie, bet arī izturīgākie – pēdējo 70 posmu laikā viņš ir finišējis 69 reizes. Esot ātrākajiem, ir iespēja pasaudzēt mašīnu un nemukt pārāk tālu priekšā visiem.

Melnais zirdziņš: Lenss Strols. No mediju puses uz viņu šobrīd ir pamatīgs spiediens. Ja Fetels tiešām nākamgad dosies uz “Racing Point”, ir gandrīz droši zināms, ka vietu būs jāatdod Serhio Peresam, neraugoties uz viņa ātrumu un ilgtermiņa līgumu. Neviens neprasa no Strola kļūt par komandas līderi, tomēr brīdī, kad Peress cīnās ar veselības likstām un “Racing Point” mašīna ir sagatavota izcili, vēl viena tikpat spilgta nedēļas nogale kā iepriekšējā ļaus Lensam pierādīt, ka viņš šeit nav tikai tēva naudas dēļ. Galu galā, Strolam vēl ir tikai 21 gads. Vesela virkne jauno talantu čempionātā tika iemesti pārāk jauni, apdedzinājās un neatguvās. Lensam nebija jāuztraucas par palikšanu aiz borta un briedums sāk izpausties arī sacīkšu trasēs.

Iz vēstures lappusēm: 1998. gadā Silverstonas trasē tika piedzīvots viens no īpatnējākajiem finišiem F1 vēsturē. Mihaels Šūmahers atradās vadībā, viņam sekoja topošais čempions Mika Hakinens. Divus apļus pirms finiša tiesneši piešķīra Šūmaheram 10 sekunžu stop&go sodu par Aleksa Vurca apdzīšanu aiz drošības mašīnas. “Ferrari” izmantoja nepilnību noteikumos un norādīja Šūmaheram sodu izciest pēdējā apļa beigās. Kad Mihaels sasniedza “Ferrari” boksus, finiša līnija jau bija šķērsota. Tehniski viņš izpildīja tiesnešu prasību, bet faktiski nezaudēja laiku un tika pie uzvaras. Izcils sniegums trasē un balansēšana ar noteikumu interpretēšanu – ļoti raksturīga uzvara Šūmaheram un “Ferrari” komandai.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 31. jūlijs

13:00 Pirmie treniņbraucieni
17:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 1. augusts

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 2. augusts

16:10 Lielbritānijas Grand Prix starts