Uz pasaules ir divu veidu cilvēki – vieniem Spa asociējas ar relaksējošām ūdens procedūrām, bet citiem ar vienu no visu laiku aizraujošākajām, bīstamākajām un leģendārākajām sacīkšu trasēm pasaulē. Pasaulē populārie dziednieciskie ūdeņi nāk no tā paša ciematiņa, kura tuvumā atrodas sacīkšu trase, taču braucēji šeit nav ieradušies, lai laiskotos.

Pēc vienas nedēļas pauzes čempionāts ir gatavs šīs sezonas trešajam trīs posmu ciklam, kas tiks uzsākts ar Beļģijas Grand Prix izcīņu. Lai gan sacīkstes šeit allaž ir aizraujošas un notikumiem bagātas arī sausos laikapstākļos, prognozes liecina, ka mūs gaida trīs drēgnas dienas ar lielu lietus iespējamību svētdienas sacīkstēs.

Trase ir ļoti ātra un lielu daļu no tās piloti pavada ar gāzes pedāli grīdā, tādēļ vismaz uz papīra “Mercedes” būs priekšrocības, tomēr traukšanās slapjā trasē augšup pa ‘Eau Rouge’ un ‘Raidillon’ līkumu kompleksu prasa pamatīgu meistarību, jo pat mazākā kļūda var rezultēties pamatīgā avārijā. Sezonas atklāšanas posms Austrijā jau pierādīja, cik strauji notikumus kājām gaisā var sagriezt drošības mašīna, bet Lielbritānija akcentēja “Mercedes” riepu izturības problēmas.

Luiss Hamiltons šobrīd ir uz viļņa un viņa aktīvā sabiedriskā dzīve izskatās, ka tikai uzlādē viņa baterijas, nevis iztukšo, kamēr otrs “Mercedes” braucējs Valteri Botass nonācis pamatīgā lejupslīdē. Soms pēdējos posmos nav spējīgs demonstrēt labākos startus un aizvien biežāk sāk cīnīties ar “Red Bull” braucēju Maksu Verstapenu, nevis savu komandas biedru Hamiltonu. Pagājušā posmā vēsais soms sūdzējās par sakarsušajiem melnajiem kombinezoniem, taču, temperatūrai nepārsniedzot +20 grādus, vajadzības tos mainīt šonedēļ nebūs.

Cerību stariņu “Red Bull” nometnē raisa Helmuta Marko komentāri, uzsverot, ka viņa rezultāti neatspoguļo patieso situāciju, turklāt ātrajos līkumos viņš esot praktiski Verstapena līmenī, kas būs īpaši noderīgi šonedēļ. Protams, var sākt spekulēt, ka tas tikai norāda, ka pašiem “Red Bull” būtu jāvelta lielāka uzmanība sava otrā pilota formulas regulējumu izpētē.

Grafiks: Pirelli

Aiz vadošā trio spēku samērus prognozēt nav viegli. “Ferrari” ir atraduši problēmu, kas Leklēram lika izstāties Beļģijā un pamazām sper vienu mazu solīti aiz otra, lai vismaz ar Šarlu būtu labākie no pārējiem. Ar viņu vien gan nepietiks, lai izc;inītu trešo vietu komandu ieskaitē. Pēc paziņojuma par “Ferrari” un Fetela sadarbības pārtraukšanu šī gada izskaņā, saspīlējums starp abām pusēm ir jūtams pat radio komunikācijā. “Ferrari” ir vajadzīgs Seba pienesums. Pēdējās ziņas liecina, ka vismaz šajā nedēļas nogalē viņa nākotnes plāni vēl netiks paziņoti.

Par “Ferrari” galvenajiem konkurentiem kļuvuši “Ŗacing Point”, kuriem šogad ir par ko domāt arī ārpus trases uz F1 politiskās skatuves. Tomēr pēdējie posmi trasē ļauj cerēt uz veiksmīgu turpinājumu – Peress pēc Covid-19 izslimošanas uzreiz bija atguvis ātrumu un arī Lenss Strols sniedz daudz lielāku pienesumu kā iepriekšējos gados pēc lieliska progresa pie kvalifikācijas ātruma, kamēr jebkura saminstināšanās var rezultēties ar piekāpšanos arī “McLaren” puišiem.

Pēc pēdējā posma neveiksmes ar jaunu pārnesumkārbu un jaunu dzinēju apbruņojies Estebans Okons. Pirmajos posmos gan Okons samērā bieži palika sava komandas biedra Daniela Rikjardo ēnā. Okons šogad guvis tikai par 2 punktiem vairāk kā viņa tautietis Pjērs Gazlī. “AlphaTauri” pilotam šī būs emocionāla nedēļas nogale, atgriežoties trasē, kur pirms gada gāja bojā viņa draugs Antuāns Ubērs. Gazlī uz šo posmu pat sagatavojis īpašu ķiveres krāsojumu par godu Antuānam.

Neraugoties uz spēcīgo “Mercedes” dzinēju, Džordžs Rasels norādījis uz “Williams” mašīnas aerodinamiskajām problēmām. Rasels sagaida divas smagas nedēļas nogales un norāda, ka “Williams” labākus rezultātus kā reiz varētu sasniegt trasēs, kas tik atkarīgas no dzinēja jaudas, kā to redzējām Ungārijā.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes190
2Valteri BotassMercedes135
3Makss VerstapensRed Bull110
4Lando NorissMcLaren65
5Aleksandrs AlbonsRed Bull63
6Lenss StrolsRacing Point57
7Daniels RikjardoRenault53
8Šarls LeklērsFerrari49
9Serhio PeressRacing Point44
10Pjērs GazlīAlphaTauri43
11Karloss SaincsMcLaren41
12Estebans OkonsRenault30
13Sebastians FetelsFerrari17
14Daņila KvjatsAlphaTauri10
15Niko HulkenbergsRacing Point6
16Kimi RaikonensAlfa Romeo2
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo2
18Kevins MagnusensHaas1
19Nikolā LatifiWilliams0
20Džordžs RaselsWilliams0
21Romēns GrožānsHaas0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Ja vien iesaistīšanās antirasisma akcijās neatņems pārāk daudz enerģijas, tad Luiss ir nenoķerams. Par viņa dzīvesveida potenciālajām sekām uz ātrumu trasē tiek runāts gadiem, bet nekas nemainās – viņš ir ātrākais. Diskutabls sods Austrijas kvalifikācijā noveda pie starta pozīciju soda, taču nākamajos piecos posmos viņš ir finišējis priekšā Botasam, izcīnot 4 uzvaras. Pat ja lietus ievieš savas korekcijas, Hamiltons slapjā trasē pēdējos gados ir izcils.

Melnais zirdziņš: Serhio Peress. Sezonas sākums Peresam bija pagalam neizdevies – tad sadursme, tad vāja kvalifikācija, tad veselības likstas… Pēc visas ažiotāžas ap “Racing Point” mašīnu šķiet pat mazliet neticami, ka Čeko šogad vēl nav kāpis uz pjedestāla, kamēr Leklērs ar klibo “Ferrari” zirdziņu to paveicis divreiz. Pēdējā posmā Spānijā rozi krāsoto mašīnu sacīkšu ātrums bija savā vietā, taču šonedēļ apstākļi būs atšķirīgi. Ja Peresam izdosies finišēt uzreiz aiz lielā trio, tas būs nopietns pieteikums 4. vietai arī kopvērtējumā. Pagaidām gan “Racing Point” spējas lietū rada bažas.

Iz vēstures lappusēm: Ir grūti izskaidrot, kādēļ daži piloti īpaši mirdz kādā konkrētā trasē. Raikonena gadījumā tā pilnīgi noteikti ir Spa. Soms šeit triumfējis četras reizes, turklāt nebija tālu no piecām uzvarām pēc kārtas. Visu izjauca 2008. gada Beļģijas GP. Trīs apļus pirms finiša Raikonens atradās vadībā, taču tad sākās lietus un Hamiltons tika viņam garām. Ar sausā laika riepām abi izmisīgi centās noturēties trasē, pāris reižu samainoties pozīcijām. Raikonenam tas neizdevās un no potenciālas uzvaras Kimi nācās samierināties sadauzītu “Ferrari” formulu. Hamiltons finišēja pirmais, taču par saviem manevriem saņēma sodu un uzvara tika Masam, bet otrā vieta tika Nikam Haidfeldam, kurš sākoties priekšpēdējam aplim vēl bija devītais.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 28. augusts

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 29. augusts

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 30. augusts

16:10 Beļģijas Grand Prix starts