Paruna vēsta, ka nekur neesot tik labi kā mājās. Itālija ir mājas panākumiem bagātākajai Formula 1 komandai. Itālijā “Ferrari” gan nav tikai komanda. Tā ir reliģija. Katru gadu tūkstošiem tifozi dodas uz ātruma templi Moncu atbalstīt sarkanās mašīnas cīņā par uzvaru. Šogad viss būs daudz citādāk…

Vēl neierastāk, kā redzēt “Ferrari” komandu klibojam pa vietām otrajā desmitā, ir tukšu tribīņu iztēlošanās vietā, kas allaž pildīta ar sarkanās drānās tērptiem motorsporta fanātiem, kuriem Maranello komandas uzvara ir svarīgāka par jebko citu. Itālijas Grand Prix šogad līdzjutējus nemanīsim. To pašu, visticamāk, var teikt arī par “Ferrari” komandas cerībām uz labu rezultātu.

Trase tika atklāta tālajā 1922. gadā un liela daļa no tās palikusi nemainīga. Braucējiem praktiski visu laiku jāpavada ar gāzes pedāli grīdā. Ātrākie un drosmīgākie spēj trasi izbraukt ar 260 km/h vidējo ātrumu. Inženieriem mašīnas jānoregulē ar īpaši zemu piespiedējspēka līmeni, kas padara manevrēšanu cauri līkumiem daudz viltīgāku kā TV ekrānā varētu šķist.

Pēc rakstura īpašībām trase ir samērā līdzīga Spa, vienīgi ar mazāk ātrajiem pagriezieniem. Sagaidāms, ka “Mercedes” komanda būs izteikti favorīti uz uzvaru arī šeit. Ne tikai labākā mašīna, bet arī jaudīgākais dzinējs ir perfekta kombinācija panākumam tieši šeit. Trase arī pārbaudīs bremžu efektivitāti, jo vairākkārt tām pēc atdzišanas garās taisnēs nāksies samazināt ātrumu par aptuveni 200 km/h.

Izskatās, ka vienīgais, kurš šobrīd var pacīnīties ar “Mercedes” braucējiem ir Makss Verstapens. Tomēr ko līdz vienlīdzīgs sacīkšu ātrums, ja viss tiek zaudēts jau pašā sākumā, nonākot neizdevīgākā starta pozīcijā. Pagājušogad kvalifikācija izvērtās par absolūtu farsu – braucēji meklēja aizvēju viens aiz otra un rezultātā pilnībā nokavēja iespēju doties ieskaites aplī. “Red Bull” jāatrod veids, kā šādos apstākļos pieveikt Hamiltonu. Jāatceras, ka no šī posma ‘party mode’ režīms dzinējiem nebūs pieejams. Lai gan daudzi skeptiski raugās uz šīm izmaiņām, tomēr jebkāda veida tehniskās izmaiņas neizbēgami ietekmē komandu spēku samērus.

Grafiks: Pirelli

“Renault” komanda iepriekšējā posmā pārsteidza daudzus, taču izskatās, ka tieši ātrās trases šogad ir viņu trumpis. Spa dzeltenās mašīnas visvairāk laika zaudēja tieši līkumotajā otrajā sektorā. Iespējams, šosezon vairs nebūs vēl viena tikpat laba izdevība Rikjardo un Okonam sagrābt žūksni punktu, lai reāli iesaistītos cīņā par trešo vietu konstruktoru kausā.

Daudz bēdīgāka situācija ir “Ferrari” komandā, kuras aerodinamiskie risinājumi ātrajās trasēs nestrādā kā iecerēts. Vainīgs nav tikai dzinējs, jo pēdējā posmā “Ferrari” piloti pat piekāpās “Alfa Romeo” pilotam Kimi Raikonenam, kurš izmanto tieši tādu pašu jaudas agregātu. Nedēļas nogalē solīts silts un sauss laiks, kas nenāks par labu “Ferrari” kā potenciālais spēku samēru izmainītājs.

V.BraucējsKomandaPunkti
1Luiss HamiltonsMercedes347
2Valteri BotassMercedes223
3Makss VerstapensRed Bull214
4Serhio PeressRacing Point125
5Daniels RikjardoRenault119
6Karloss SaincsMcLaren105
7Aleksandrs AlbonsRed Bull105
8Šarls LeklērsFerrari98
9Lando NorissMcLaren97
10Pjērs GazlīAlphaTauri75
11Lenss StrolsRacing Point75
12Estebans OkonsRenault62
13Sebastians FetelsFerrari33
14Daņila KvjatsAlphaTauri32
15Niko HulkenbergsRacing Point10
16Kimi RaikonensAlfa Romeo4
17Antonio DžiovinaciAlfa Romeo4
18Džordžs RaselsWilliams / Mercedes3
19Romēns GrožānsHaas2
20Kevins MagnusensHaas1
21Nikolā LatifiWilliams0
22Džeks EitkensWilliams0
23Pietro FitipaldiHaas0

Favorīts uz uzvaru: Luiss Hamiltons. Viss liecina, ka Hamiltons ir sakāvis Botasu. Līdzīgi kā iepriekšējos gadus, somu braucēja baterijas pietika vien pāris pirmajiem posmiem un Hamiltona galvenais sāncensis cīņā par titulu ir Makss Verstapens. Moncā kļūdas maksā ļoti dārgi, tomēr Luiss šobrīd ir izcilā formā un kļūdas ļoti reti. Hamiltonam ir svarīgi izvairīties no liekām drāmām. kvalifikācijas mēģinājumi iegūt ‘pavilkšanu uz priekšu’, braucot tuvu priekšā esošajam pilotam var palīdzēt vairāk kā jebkur. “Mercedes” jānospēlē taktiski gudra sadarbība. Ieskatoties kopvērtējumā, skaidrs, kuram tiktu sniegta priekšrocība.

Melnais zirdziņš: Daniels Rikjardo. Sezonas pirmajā pusē Rikjardo guvis virsroku pār Okonu, bet “Renault” ātrums Spa trases 1. un 3. sektorā ļauj cerēt uz ko īpašu arī Moncā. Abi braucēji intervijās izklausās optimisma pilni, turklāt Rikjardo jau pērn Itālijā ar “Renault” finišēja ceturtais. Ja kāds no favorītiem paklūp, Rikjardo var uzvarēt derības, kuru rezultātā komandas vadītājs Sirils Abitebuls tiktu pie Rikjardo izvēlēta tetovējuma.

Iz vēstures lappusēm: Šobrīd Sebastians Fetels aizvada viena no karjeras vājākajām sezonām, taču tieši Moncas trasē viņam tālajā 2008. gadā izdevās izcīnīt karjeras pirmo panākumu. “Toro Rosso” nolēma nesēdēt boksos treniņos lietus laikā. Tas ļāva komandai labāk sagatvoties sestdien un svētdien gaidāmajiem apstākļiem. Tobrīd vēl 21 gadu vecais Fetels šokēja F1 pasauli divas dienas pēc kārtas un kļuva par visu laiku jaunāko F1 uzvarētāju. Tikai Verstapenam ir izdevies labot šo rekordu.

SACENSĪBU PROGRAMMA

Piektdiena, 4. septembris

12:00 Pirmie treniņbraucieni
16:00 Otrie treniņbraucieni

Sestdiena, 5. septembris

13:00 Trešie treniņbraucieni
16:00 Kvalifikācija

Svētdiena, 6. septembris

16:10 Itālijas Grand Prix starts